pukimusen

Er forvirret

12 indlæg i dette emne

Hei..

Ja nu blev det endelige vores tur, vi ender nok med at komme i behandling, men har ikke kunne opklare hvorfor vi ikke er blevet gravide, tros en operation for en hjerter formet livmoder..

vi skal til samtale den 17 juni, og snakke om fremtiden, men indtil nu er planen inseminering med mandens sæd altsår en IUI-H...??

Men hvad dælen er det man selv skal betale...??

Kan se men selv skal betale medicinen hvis men får kunstig befrugtning hvor beløbet max kan blive 15000 tusind.?

er der nogen der kan hjælpe mig..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa.

jeg vil meget gerne prøve at hjælpe. vi har selv lige været igennem i IUI-H forsøg. og selve insemineringen kommer til at koste jer 1271 kr. alle konsultationerne skal i ikke betale for de er stadig gratis. derudover kommer så hvad du skal have af medicin. og ja det er rigtig at man selv skal betale medicin indtil de 15000 kr. men så meget vil du slet ikke komme til at bruge på det ved en inseminering. et gæt fra min side vil være ud fra hvad jeg selv brugte og det er homon piller (pergotime) og derefer indsprøjtninger og det rendte op i omkring 2000 kr. mange kan nøjes bare med pergotime og de er ikke så dyre som homonindsprøjtningerne.

håber det kunne hjælpe dig lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver 1600 kr for Insemationen. Og 1100 kr pr. ampul med puregon. Og den får jeg 3-4 stykker af. Men hvis du er medlem af danmark som mig så får du pengene tilbage for medizin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken gruppe i danmark er du medlem af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OG dækker de ikke kun de udgifter der kommer over 15000 kr.??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også medlem af Danmark i gruppe 5 og fik halvdelen betalt tilbage fra medicinen :) Nu var vi ikke i behandling efter den nye regel trådte i kraft, men vi fik med det samme pengene retur, vi skulle ikke købe for et vis antal kroner først...

Held og lykke med det hele :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i gruppe 1 og får alle penge tilbage.

f.eks. købte vi en ampul puregon i går og i dag stod pengene på min danmark konto har derfor bedt om at få dem udbatalt, så de kommer på min bank konto om 2 dage.

Og nej de dækker medezinen med det samme (sygeforsikringen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå nu har jeg læst op på det ! og man skal ha været medlem i 12 mdr før man skal få nogen penge tilbage, så det nytter ikke noget jeg melder mig ind nu, men har dog besluttet at jeg vil melde mig i basis gruppen så kan jeg jo altid rykke op, hvis jeg ikke skulle være blevet gravid om endnu 1 år, og at der skulle blive brug for danmark det..?

og har snakke med min gyn.. og det koster 1000 kr at blive inseminerede og så skal man jo betale medicin og det er forskelligt hvad det koster..

Tak alle for jeres søde svar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA priser er vidst meget afhængig af området.. så en god ide at sprøge der hvor man går (ligesom du har gjort :))

Hvad angår Danmark - så man man ikke have været til kiropraktor eller på sygehuset i et år - før de bla vil have en.. :( Og det er sgi ikke nemt med dum ryg, krop mv.

SÅ for din egen (og kommende børns skyld) - så meld dig end hurtigst muligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke så meget forstand på de forkortelser :-S

Men vi skal selv igang med inseminering med min kærestes sæd. Men vi har valgt behandling uden hormoner til at starte med. Mest af alt fordi de ikke kan se jeg fejler noget og min kæreste reelt set har masser af sædceller - de har bare lidt en "lev stærkt, dø ung" mentalitet - altså de lever ikke så længe.

I dette tilfælde er det altså kun selve insemineringen vi skal betale for og det er ca. 1200 kr. Oveni den kommer der så en ægløsningssprøjte til ca. kr. 300.

Ved ikke om det hjælper dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke så meget forstand på de forkortelser :-S

Men vi skal selv igang med inseminering med min kærestes sæd. Men vi har valgt behandling uden hormoner til at starte med. Mest af alt fordi de ikke kan se jeg fejler noget og min kæreste reelt set har masser af sædceller - de har bare lidt en "lev stærkt, dø ung" mentalitet - altså de lever ikke så længe.

I dette tilfælde er det altså kun selve insemineringen vi skal betale for og det er ca. 1200 kr. Oveni den kommer der så en ægløsningssprøjte til ca. kr. 300.

Ved ikke om det hjælper dig :-)

Ja og det er os den løsning vi har snakket om at vælge, for de har heller ikke fundet nogen grund til jeg ikke er blevet gravid... eller det vil sige jeg har jo været gravid 2 gang inden for de sidste 5 år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og det er os den løsning vi har snakket om at vælge, for de har heller ikke fundet nogen grund til jeg ikke er blevet gravid... eller det vil sige jeg har jo været gravid 2 gang inden for de sidste 5 år..

Håber det lykkes for jer denne gang så :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER