Sookie

MMF

14 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Nu skal jeg altså lige høre til det der MMF.

Er det nemt at lave? og smager det overhovedet godt?

Jeg plejer at købe fondant fra kagebutikken.dk, hvordan er det iforhold til det købte?

og er der mon en, der har en god opskrift. det kunne jo være at man skulle prøve det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har lige i dag brugt mmf på kager til tobias fødselsdag og de bragte lykke hos både børn og voksne .. hvordan det er i forhold til det købte aner jeg ikke men mandens søster købte til barnedåb et eller andet sted og hun roste mine kager og overtrækket også..

opskrift ja jeg mener jeg brugte 100 g skumfiduser og 1 spsk olie og 1 spsk vand dryppes over og i microen til de smelter ud og i min røremaskine med flormelis.. i opskriften stårder 400 g men jeg har det med det lissom med mel jeg tog lidt af gangen til det ikke klistrede mere

også rulle rulle og over kage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige i dag brugt mmf på kager til tobias fødselsdag og de bragte lykke hos både børn og voksne .. hvordan det er i forhold til det købte aner jeg ikke men mandens søster købte til barnedåb et eller andet sted og hun roste mine kager og overtrækket også..

opskrift ja jeg mener jeg brugte 100 g skumfiduser og 1 spsk olie og 1 spsk vand dryppes over og i microen til de smelter ud og i min røremaskine med flormelis.. i opskriften stårder 400 g men jeg har det med det lissom med mel jeg tog lidt af gangen til det ikke klistrede mere

også rulle rulle og over kage

Jeg kunne have skrevet dette indlæg! Bruger dog vandbad, da jeg ikke har micro, og bruger dejkroge på håndmixeren...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for hjælpen :)

Jeg må prøve det her en af dagene, da jeg ikke tror at jeg har købt nok fondant til 2 kager..

og jeg nægter at købe 500gr til 32kr - for at betale 80kr for fragt <_<

kan man evt. lave bogstaver ud af det -eller skal der puttes noget i det for at man kan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for hjælpen :)

Jeg må prøve det her en af dagene, da jeg ikke tror at jeg har købt nok fondant til 2 kager..

og jeg nægter at købe 500gr til 32kr - for at betale 80kr for fragt <_<

kan man evt. lave bogstaver ud af det -eller skal der puttes noget i det for at man kan?

Altså uden at jeg har prøvet købe-fondant, så vil jeg vove at påstå man kan akkurat det samme :) Det hele handler om at finde den rette konsistens - bliver det for tørt, så ælt det lidt mere - tilsæt evt. lidt olie eller vand. Er det for klistret - så tilsætter du jo bare lidt mere flormelis.

Når jeg ruller det ud, så sigter jeg altid flormelisen, da man (jeg) ellers godt kan få klumper af flormelis rullet ind i dejen.

Du får lige et billede af en kage jeg har lavet - om det er cirkler eller bogstaver kan vel være et fedt?:

CIMG2563.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :)

med det fondant jeg plejer at bruge, der er det for klisteret at lave bogstaver... men så er det bare at bruge mere flormelis?

lige et spørgsmål mere, skal det være nogle bestemte skumfiduser og olie? Eller noget anbefalinger? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hjl. mmf fryses ? eller gemmes i køleskabet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

begge dele, i lufttæt beholder....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :)

med det fondant jeg plejer at bruge, der er det for klisteret at lave bogstaver... men så er det bare at bruge mere flormelis?

lige et spørgsmål mere, skal det være nogle bestemte skumfiduser og olie? Eller noget anbefalinger? :)

jeg er også nysgerrig efter hvilke skumfiduser og hvilket olie der bruges, jeg vil også igang med at lave selv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger bare skumfiduser fra netto.. og alm. rapsolie tror jeg det er..

og så ruller jeg ud med maizena istedet for flormelis..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at bruge Super brugsens barbeque skumfiduser. Der er 250G i til 20kr (mener jeg) de er hvide. Har prøvet Haribos, men synes de er elendige at arbejde med. Bruger ganske alm. madolie, en neutral smag :)

Kan iøvrigt ikke anbefale at bruge en elpisker m. dejkroge. Jeg har brændt 2 stk af på MMF <_< Den opskrift jeg bruger, som bare bliver den mest perfekte fondant (synes jeg) er :

300g marshmallows, hvide fra Super Brugsen :)

1 spsk vand

1 spsk Olie.

1½ pk. flormelis.

= PERFEKT fondant! :glad :glad :glad

Rulles ud med maizena majsstivelse. Flormelis bliver noget hø synes jeg.

Jeg fandt en video på tuben, som hjalp mig meget til det med æltning og konsistens. Måske du kan drage nytte af den ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej det ser da næsten helt ud som noget jeg burde kunne, hvilke slags farvetyper bruger i ? altså er det frugtfarver ?

Undskyld ts hvis jeg spammer din tråd med spørgsmål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej det ser da næsten helt ud som noget jeg burde kunne, hvilke slags farvetyper bruger i ? altså er det frugtfarver ?

Undskyld ts hvis jeg spammer din tråd med spørgsmål

Det er da bare helt i orden :D

havde ikke set der var kommet besvarelser.

jeg bruger pasta farver til at indfarve.

køber dem hos kagebutikken eller specialkøbmanden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare helt i orden :D

havde ikke set der var kommet besvarelser.

jeg bruger pasta farver til at indfarve.

køber dem hos kagebutikken eller specialkøbmanden

tusind tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER