Tumlepigen

Pusletaskens indhold

12 indlæg i dette emne

Det nærmer sig, at jeg skal til at fylde indhold i min lækre pusletaske fra ByStroom ^_^

Hvad har I med i jeres pusletaske?

Jeg kan godt tænke mig til det mest basale, men har I ikke lyst til at bidrage med en liste og/eller et billede af, hvad der er af indhold i jeres pusletaske? Skriv også hvor gammelt barnet er, da det influerer på indholdet.

Tak :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har:

- Bleer

- Vådservietter

- Bleposer

- En stofble til at tørre efter

- En hagesmæk

- Sut

- En ekstra body

Derudover har vi ofte lidt legetøj med i tasken. Har en dejlig rummelig én fra Room Seven, som vi faktisk også bruger som weekendtaske, hvis vi skal nogle steder :)

Isabella er 22 måneder, men jeg synes ikke det var så meget anderledes med indholdet da hun var baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt håndsprit hvis man nu ikke kan komme til, at vaske hænder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt håndsprit hvis man nu ikke kan komme til, at vaske hænder ;)

Årh- du tænker da også på ALT :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh- du tænker da også på ALT :D

Jep :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både body, kort og lang-ærmet, bukser, bluse, t-shirt, strømper.

Bleer, underlag, stofble, bleposer, sprit, zinksalve (nu solcreme).

Hagesmæk, ske/gaffel, vandkop og lille madpose

Jeg har altid haft alt dette i den, dog først mad tingene fra da hun var 5mdr og begyndte at spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har følgende:

- Et sæt skiftetøj

- Bleer

- Bleposer

- Vådservietter

- Pudder

- Håndsprit

- En frugtstang el. lign.

Kuno er 20 mdr. og jeg synes egentlig ikke at indholdet har ændret sig så meget, dog er legetøjet nu som regel for omfangsrigt til at kunne være i pusletasken. Jeg har en pusletaske som denne her fra babymel, men jeg synes engentlig at den er lidt for lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har følgende:

- Et sæt skiftetøj

- Bleer

- Bleposer

- Vådservietter

- Pudder

- Håndsprit

- En frugtstang el. lign.

Kuno er 20 mdr. og jeg synes egentlig ikke at indholdet har ændret sig så meget, dog er legetøjet nu som regel for omfangsrigt til at kunne være i pusletasken. Jeg har en pusletaske som denne her fra babymel, men jeg synes engentlig at den er lidt for lille.

Den pusletaske har jeg også, den er så fin og jeg synes nu den er ok til daglig brug. Jeg har også een fra Storksak, en "Elisabeth", som er en anelse større, men enmmere at pakke kompakt.

Jeg har altid bleer, vådservietter, stofbleer, bleposer, pusleunderlag, ekstra body, en trøje og evt. ekstra sæt tøj, ekstra sutter. Hvis jeg pakker til flere timer, er der også en ske, hagesmæk, en youghurt, figenstang, kiks el.lign. og en flaske vand og pt. også solcreme, solbriller og hat.

Derudover har jeg læbepomande, mobiltelefon, pung, nøgler, solbriller osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bleer

Vådservietter

Affaldsposer

Stofble til at ligge på

Håndsprit

Numsecreme

Sut

Et enkelt stykke legetøj

En karton med færdiglavet mme og en lille sutteflaske

Et bind ifald mens pludselig kommer

Solcreme

Solhat

Ekstra body

Hagesmæk

Gaffel, kniv og ske ( ifald man pludselig skal købe til en rugbrød eller lave grød)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sådan et rum midt i min foret med plast (Gaia og Ko) men har alligevel et par poser liggende til virkelig store fyldte bleer og lign. Jeg har små håndklæder fra Ikea til 2 kr med også som jeg ligger under numsen på ham ovenpå liggeunderlaget og bruger så stofbleer til andet (så håndklæder er til numse, stofble til hoved hvis det give mening)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BleerVådservietterAffaldsposerStofble til at ligge påHåndspritNumsecremeSutEt enkelt stykke legetøjEn karton med færdiglavet mme og en lille sutteflaskeEt bind ifald mens pludselig kommerSolcremeSolhatEkstra bodyHagesmækGaffel, kniv og ske ( ifald man pludselig skal købe til en rugbrød eller lave grød)

sådan så min også ud, da mine var helt små, dog var numsecremen kartoffelmel i stedet for.

Nu er min den mindste 26 mdr. så er mme og sutteflasken ikke med mere, men så er der lidt legetøj til hende, og storebror har skiftebukser med ingen bleer til ham, han er blefri. Hov også solbriller til de små

EDIT : hvorfor et quotede ikke står som originalt ved jeg ikke lige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu er der i vores pusletaske

-bleer

-en stofble

-skifteunderlag (engangs)

-vådservietter

-en rulle affaldsposer

-skiftetøj (body, bluse og bukser)

-en hagesmæk

-ske og gaffel

-et lille krus

-vådservietter til ansigt og hænder

-en castus frugtstang

-et glas babymad (det har jeg lært af bitter erfaring at det er en GOD ide, selvom bassen er 15 mdr og "burde" være vokset fra mad på glas ;) )

-solcreme

-kasket

-en flaske vand

-en bog og en bil til underholdning

og så min pung og mine nøgler

... Det er en Gaia & ko jeg har - fatter ikke helt den kan lukke med alt det l*rt der er i den - hvis vi kun lige hurtigt skal ud, har jeg bare Sebastians lille taske med, hvor der lige kan være en ble, en frugtstang og mine nøgler og pung :)

Da han var spæd hed mad-delen en flaske med tilhørende brikker eller MME pulver og grødpulver og en lille skål, da han blev 5 mdr - resten har stort set været det samme hele tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER