Sookie

Sookies Barnedåbstråd

25 indlæg i dette emne

Fantastisk med sådan et forum...

Så nu vil jeg også prøve det, da det virker til at være en god måde til at holde et overblik på det hele.

Jeg er kommet så langt:

Dato: 2 juni 2011 - i samme kirke hvor jeg selv blev døbt. - desværre kunne det ikke lade sig gøre i kirken, hvor storesøster er døbt

før til august, da både mormor og farmors ferier skal passe ind. så det blev altså i den anden. :)

Lokalet er booket :)

Invitationerne er lavet og bestilt - på den nemme måde hos optimalprint.com.

Men synes nu alligevel at de blev rigtig fine.. De er på 4 sider, da jeg denne gang har skrevet en ønskeseddel bagpå.

og billedet derpå er dette:

nrm8w.jpg

synes det er så sødt med den lille kys mund :)

og så har jeg lige bestilt det jeg skal bruge til at lave kagen.

Har købt en kageform til at lave kagen som en bog.. så det er første gang at jeg skal lave en kage, der ikke er rund..

så det kommer vist til at kræve en del forsøg :)

Men har et ret godt billede i hovedet af hvordan den skal se ud :)

Nu mangler jeg/vi altså:

købe dåbspynt + duge osv

finde ud hvad menuen skal være og hvordan det hele skal laves.

sende invitationerne ud, så snart de ankommer i næste uge.

lave bordkort

Få fat i dåbskjolen (fra fars familie, som søster også blev døbt i).

det var lige hvad jeg kunne komme på af hvad der mangler, men er sikker på at der kommer mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lyder det godt det hele, jeg glæder mig til at følge med :loveshower :loveshower

Og det er da bare for sødt det billede... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det godt det hele, jeg glæder mig til at følge med :loveshower :loveshower

Og det er da bare for sødt det billede... :biglove

Jeg har også fulgt med i din tråd, men har vist ikke fået givet mig til kende i tråden endnu :badgirl

vildt flotte invitationer du har fået lavet ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en barnedåbstråd :loveshower Elsker dem :biglove Glæder mig til, at følge med og se billeder af det hele :glad Hvor er det bare et skønt billede :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt bordpynt og div ting til at lave bordkort..

Selve kortene er perlemors hvide og så skal der stickers på med små fødder

og måske noget med et lille billede, hvis jeg kan få det ordnet :rolleyes

Har lige modtaget invitationerne og de er bare så fine :)

Så dem skal vi ud med i aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu er vi blevet enige om at vi skal bestille mad udefra.

så nu skal vi bare ha fundet noget godt- og billigt, hvor det kan nåes inden d. 2.

M har en faster, som har en restaurant/kro hvor der laver mad, så håber at vi kan

få det derfra. Deres min. er 50 kuverter - og vi blir så kun 40, men krydser fingre for at de gerne vil alligevel.

Kjolen mangler jeg stadig at få fat i.

Det er samme kjole, som Chloe blev døbt i.

Et arve stykke fra M's familie, som han selv er blevet døbt i.

Dog så fortryder jeg lidt at vi ikke selv købte en dengang - som kun chloe skulle i. (og evt. sende videre til min familie).

for selvom det er en dåbskjole, så har jeg det ikke godt med at putte min søn i en kjole.

synes det ku ha været sødt med noget matros tøj eller sådan. :rolleyes

Jeg har fået lavet "næsten" alle bordkortene... venter dog lidt med at lave alle til vi har fået de sidste svar :)

Håber bare at det flasker sig med maden, ellers må vi selv i gang og det var jo det vi gerne ville slippe for :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg købt tøj til begge børn, som de skal have på til dåben.. eller Jamie får det først på efter kirken.

Men er lidt i tvivl om de skal ha det på alligevel.

planen er at Jamie skal ha en molo dragt med dalmatiner på - og Chloe skal ha matchende kjole på.

Men blir det mon for dagligt ?

Til Chloe har jeg også lige købt 2 fine sæt fra pomp de lux.. bukser (i både gule og pudder) med sommerfugle print med bluser til.

Det er lidt finere.. men tror bestemt at hun helst vil ha molo kjolen på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må da lige flashe nogle billeder af tøjet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lige de billeder jeg kunne finde på nettet:)

En kjole magen til Chloes og en dragt magen til Jamies (den på billedet er dog brugt).

og så er der pomp de lux sættet, som jo nok passer bedre til fin fest, men jeg ved bare at Chloe utroligt gerne vil ha kjolen på.

Hvis hun skal ha kjolen på, så er det med hvide leggings og fine sølv ballerinaer.

post-2085-024733600 1305576413_thumb.jpg

post-2085-092048800 1305576427_thumb.jpg

post-2085-047263300 1305576474_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der godt nok ikke længe til... :loveshower

Der er nu styr på maden også :balloon

og serveringen :)+ øl, vand og vin.

og jeg har endelig fundet en ammevenlig kjole jeg skal ha på :bunny

Nu mangler jeg bare:

-dåbskjolen

-Duge

-kaffe og te

-handle ind til kagerne..

og finde ud af hvilke cremer der skal i lagkagen. (er dog kommet lidt i tvivl om jeg skal lave 2 kager) bum bum bum.. :wacko

-lave bordplan

og så fik jeg også lige en trist nyhed idag... Min lillebror har fået nyt job (selvfølgelig dejligt for ham og er super glad på hans vegne). så han

skal rejse til polen på mandag (i en uge), og kommer så ikke til dåben :( Han skulle ellers stå fadder sammen med mine 2 andre brødre og mandens bror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lige de billeder jeg kunne finde på nettet:)

En kjole magen til Chloes og en dragt magen til Jamies (den på billedet er dog brugt).

og så er der pomp de lux sættet, som jo nok passer bedre til fin fest, men jeg ved bare at Chloe utroligt gerne vil ha kjolen på.

Hvis hun skal ha kjolen på, så er det med hvide leggings og fine sølv ballerinaer.

Jeg syntes altså begge sæt er rigtig fine og sagtens kan gå til en fin fest ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der godt nok ikke længe til... :loveshower

Der er nu styr på maden også :balloon

og serveringen :)+ øl, vand og vin.

og jeg har endelig fundet en ammevenlig kjole jeg skal ha på :bunny

Nu mangler jeg bare:

-dåbskjolen

-Duge

-kaffe og te

-handle ind til kagerne..

og finde ud af hvilke cremer der skal i lagkagen. (er dog kommet lidt i tvivl om jeg skal lave 2 kager) bum bum bum.. :wacko

-lave bordplan

og så fik jeg også lige en trist nyhed idag... Min lillebror har fået nyt job (selvfølgelig dejligt for ham og er super glad på hans vegne). så han

skal rejse til polen på mandag (i en uge), og kommer så ikke til dåben :( Han skulle ellers stå fadder sammen med mine 2 andre brødre og mandens bror.

Øv det er da rigtig træls, at din lillebror ikke kan komme med :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Billede af den første kage - blev færdig idag, men det skulle gå lidt stærkt, så den er langt fra perfekt.

det var ik så nemt, når jeg havde Jamie i barnevognen som kunne vågne når som helst...

kunne dog ha slappet helt af da han tog 2,5 time :)

Alt blev bare skævt :( men håber den i det míndste smager godt.

post-2085-065664700 1306932759_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg først lige sige: nååååååååååååååååååååååååååårh, hvor er det sødt det nye billede i din signatur :loveshower

Lækker kage, jeg er imponeret. Kan slet ikke lave sådan noget. Jeg har tit tænkt på, hvad I egentlig gør med jeres prøvekager? Spiser I dem bare til aftenkaffen :sandie Uhm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot kage, skæv eller ej - det er det personlige i den som gør kagen særlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så har vi altså fået holdt barnedåb - som idag er en uge siden. har bare ikke liget haft tid til at opdatere.

Vi havde den mest fantastiske dag. Godt nok med en ret hektisk og stresset morgen, hvor hele baduljen skulle bades og gøre fine.

Vi kom også lige et par minutter for sent ned i kirken - pinligt. men de lod da bare klokkerne ringe lidt ekstra :whistling

Så det gik da.

Jamie var så skøn i kirken - efter han var blevet døbt sov han bare på fars arm gennem det sidste.

Herefter tog vi op i den lejede sal - vi havde bestilt mad udefra, som skulle være der kl. 12.30.

Det var helstegt gris med salat buffé vi havde bestilt, og det kom først kl. 14!!!!

Nøj det var træls - og alle var bare så sultne, så det var slet ikke sjovt.

Men da maden så endelig kom kastede folk sig over den og alle var meget enige i at den var ventetiden værd.

så det var altid noget.

Folk spiste og hyggede sig. og børnene legede på børnehavens (lige ved siden af) legeplads det meste af tiden.

Chloe så vi stortset ikke - kun lige da hun skulle spise mad og spise kage.

Jamie var så træt da vi kom derop, så han fik bare lidt at spise og en tør ble og blev så puttet ud i barnevognen.

Han sov godt et par timer - kom op og spiste igen.. og faldt så i søvn på min arm. blev herefter puttet i vognen igen

og sov indtil festen var slut + at vi nåede at få ryddet op... og måtte endda vække ham for at få ham i autostolen, hvor han bare puttede sig igen.. - nemme bette dren :loveshower

Fordi han bare sov og sov, så fik vi ikke taget nogle særlige billeder af ham i kjolen - med familien.

så jeg måtte tage nogle af ham om aftenen, da vi kom hjem.

Min hjemmelavede lagkage og cupcakes var heldigvis også en succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han fin i kjolen, og storesøster ligeså :loveshower Super fine kager :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at I havde en rigtig god dag :loveshower Hvor er det nogle skønne unger :loveshower Og rigtig fine kager :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor fint :loveshower Dejligt at I havde en god dag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh så fin det ser ud! Og hvor er Chloe da en skøn pige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med dagen lækker kage, til trods for stavefejlen :sandie

og smukke børn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak alle sammen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IIiiii hvor ser det bare skønt ud det hele med dejlige unger og en lækker buffet :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også :respekt til dig, så overskuds-mor at kreere dåbskagen selv! Så flot!!! Hvem der lige havde sådan et stykke lige nu :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER