Banshee

Hænger jeg på regningen?

7 indlæg i dette emne

Min eks og jeg er jo gået fra hinanden i februar måned.

Da vi gik fra hinanden flyttede han og lod sine ting stå..

Nu sidder jeg så og kan se både internet og tv bliver trukket på min budget konto - det er ganske korrekt at det er blevet brugt af mig - netop fordi jeg fik huset med det samme og han slap for husleje, selvom hans ting stod der..

Men i dag, hvor tvet så skal betales -1500 kr- siger han at JEG skal betale dem, ellers slæber han mig i retten.. Og jeg nægter selvfølgelig at betale, når vi havde en aftale samt at det i øvrigt står i hans navn!!

Men hvor står jeg? Når han ikke har boet på adressen, men tvet har været sat til her? (viasat) er det ikke hans ansvar? Eller er det mit ansvar at lade være at benytte det??

Jeg vil rigtig gerne høre om nogen af jer ved hvordan det "fungerer" - altså om man hæfter på adressen og ved brug, eller man hæfter ved navn??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil tro at du skulle havde meddelt, der hvor i har tv osv gennem, at i er gået fra hinanden, og han er flyttet fra adressen. På den måde må du ikke kunne hænge på regningerne, for så er det op til ham, at meddele, hvor han bor og få det flytte til hans adresse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil tro at du skulle havde meddelt, der hvor i har tv osv gennem, at i er gået fra hinanden, og han er flyttet fra adressen. På den måde må du ikke kunne hænge på regningerne, for så er det op til ham, at meddele, hvor han bor og få det flytte til hans adresse

Men hvis det står i hans navn er det op til ham at meddele det til dem.

Jeg tror bare du kan lade være med at betale regningerne, altså stoppe det på den automatiske trækning. Og for at være i god tro, sender du dem lige et brev om at han er flyttet pr. den og den dato men at han har glemt at meddele det til dem.

Han kan da ikke trække dig i retten for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis det står i hans navn er det op til ham at meddele det til dem.

Jeg tror bare du kan lade være med at betale regningerne, altså stoppe det på den automatiske trækning. Og for at være i god tro, sender du dem lige et brev om at han er flyttet pr. den og den dato men at han har glemt at meddele det til dem.

Han kan da ikke trække dig i retten for det.

God ide, det vil jeg gøre :)

Blev helt bange, da han skrev han ville slæbe mig i retten jo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens forstå du blev ræj, det ville jeg også! :)

Men alt hvad der står i hans navn skal han, selvsagt, betale for!

Og alt hvad der står i dit navn skal du, selvsagt, betale for!

Håber der er kommet løsning på det :) Du ka jo skrive til ham at han kan hente sit fjernsyn.. Eftersom det er hans, og han betaler af på det ville det nok være det bedste. - Hvis han ikke vil hente det ville jeg nok kontakte politiet for at høre hvordan du står! - Så du ikke lige pludselig blivet meldt for tyveri, eftersom det står i hans navn og han betaler af på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan sagtens forstå du blev ræj, det ville jeg også! :)

Men alt hvad der står i hans navn skal han, selvsagt, betale for!

Og alt hvad der står i dit navn skal du, selvsagt, betale for!

Håber der er kommet løsning på det :) Du ka jo skrive til ham at han kan hente sit fjernsyn.. Eftersom det er hans, og han betaler af på det ville det nok være det bedste. - Hvis han ikke vil hente det ville jeg nok kontakte politiet for at høre hvordan du står! - Så du ikke lige pludselig blivet meldt for tyveri, eftersom det står i hans navn og han betaler af på det.

Det er ikke fjernsynet han betaler af på - det er selve kabelregningen :D Altså, kanalerne :D

Der er gået rimelig orden i det nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke fjernsynet han betaler af på - det er selve kabelregningen :D Altså, kanalerne :D

Der er gået rimelig orden i det nu :)

Nåårh for syv sytten da.. ja så ska det enten flyttes til dit navn, eller opsiges :)

Men altid noget det er gået nogenlunde i orden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER