mtune

Jeg har lånt et barn

14 indlæg i dette emne

Eller barn kan man vel ikke kalde hende

Taz er 16 og min bonus-niece.. Og hun ville altså bare SÅ gerne med moster hjem i går da jeg var deroppe.. Så nu skal hun være her indtil på mandag, jeg synes det er vildt hyggeligt at den store tøs gider holde ferie hernede :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor skønt Mia! loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejj hvor dejligt, så sker der lidt andet både for jer og hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig hyggeligt

I dag holder vi Harry Potter marathon og hygger med chips og sodavand.. Til aften skal vi have hjemmelavet pizza..

I aftes lavede jeg tarteletter med høns i asparges og så havde vi købt jordbærkager til kaffen, i morgen skal vi til påskefrokost med Davids familie.. Og så har vi ellers ingen planer ud over hygge og afslapning..

Jeg går ud fra at David og Taz skal spille Wii Lego Indiana Jones på et tidspunkt *ss*

:loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvad der er "normalt" for en pige på 16 år at spise??

Jeg kunne lige knap få en tartelet i hende til frokost.. Og en lille til mellem portion müsli til morgenmad.. til gengæld vil hun gerne spise slik og chips i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu føles det som 100 år siden jeg var 16 men det er kun 9 år. og tingene er måske ændret men jeg elskede og gør stadig, tarteletter mums. Men spørg hende hvad hun kunne tænke sig til aften/frokost/morgenmad, så får du også en ide til hvad hun er til. Måske hun bare er lidt kræsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvad der er "normalt" for en pige på 16 år at spise??

Jeg kunne lige knap få en tartelet i hende til frokost.. Og en lille til mellem portion müsli til morgenmad.. til gengæld vil hun gerne spise slik og chips i stedet for.

Måske kan hun ikke lide tarteletter? Tænker at når hun er 16 år så er hun udemærket istand til at mærke efter og vide hvad der er sundt for hendes krop....

Jaja...slf vil hun ha slik og chips, men det må man jo ikke få før man har spist aftensmad.... :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var i den alder brød jeg mig ikke rigtig om at spise når jeg var hos andre. Ikke fordi jeg var specielt kræsen, men mere tanken om at de tænkte "nå, det er derfor hun er tyk". Det kan måske også være det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var 16 ville jeg godt nok også hellere spise slik og chips når jeg var på ferie, end "normal" mad ;)

Det tror jeg er meget normalt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun havde selv sagt hun gerne ville have tarteletter

Og hun er et tyndt spetakel (kærlig ment).. men vi har snakket om det og jeg har sagt at hvis ikke man spiser rigtig mad så kan man heller ikke få det usunde.. Torsdag aften lavede vi pizza som hun selv havde bestemt og hun spise knap 3 mundfulde.. Det var godt nok nedbrydende for mig.. Men så var der bare heller ikke noget guf efterfølgende og i går spiste hun rigtig godt hele dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke kun piger på 16 der ikke vil spise, det vil piger på 3 år heller ikke :angry Og det er virkelig nedbrydende når nu man har brugt tiden på at lave maden, som de selv har bestilt, og de så bare stikker til det og ikke gider spise det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm..

nu er det ikke så forfærdeligt længe siden jeg var 16 år, men har hun altid været et lille spetakkel?

Jeg ville nok holde øje med hvordan hun spiser, om hun er rigtigt længe om de 3 mundfulde og er meget tøvende?

Hun vil gerne ha' slik? Spiser hun meget af det eller er hun også behersket der.

Pigen er 16 år gammel og burde spise "normalt" jo.

jeg vil ikke blæse noget op, men prøv hellere at holde lidt øje, for det kan være hun har et mindre spiseproblem. (ikke forstyrrelse, men bare et problem med mad generelt)

Evt. lav noget som tvinger hende til at spise med fingrene, så er det nemmest at se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro mig, jeg har haft tanken om spise problemer oppe at vende i mit hoved..

Men hun kværnede 4 skiver franskbrød til morgenmad i går og i dag.. Og hun spiste en hjemmelavet vegetarburger til aftensmad i dag og så en gammeldaws is til dessert...

Og så har vi haft en snak om at det er ok at sige man ikke bryder sig om maden og om at jeg bliver bekymret når hun først proklamere hun er hundesulten for derefter at stikke til maden og kun spise 3 mundfulde pizza..

Oveni er hun rigtig dårlig til at drikke væske, så jeg er hård og forlanger hun drikker ca 1½ liter vand om dagen hernede.. Først derefter kan man få lidt sodavand.

Og selvfølgelig kommer rigtig mad over slik og chips.. Tidligere i dag da vi snakkede om at tage til Middelfart og få is lyste hun helt op, men jeg fik skudt ind at før man kunne få is skulle man jo spise sin aftensmad.. Øv Øv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tro mig, jeg har haft tanken om spise problemer oppe at vende i mit hoved..

Men hun kværnede 4 skiver franskbrød til morgenmad i går og i dag.. Og hun spiste en hjemmelavet vegetarburger til aftensmad i dag og så en gammeldaws is til dessert...

Og så har vi haft en snak om at det er ok at sige man ikke bryder sig om maden og om at jeg bliver bekymret når hun først proklamere hun er hundesulten for derefter at stikke til maden og kun spise 3 mundfulde pizza..

Oveni er hun rigtig dårlig til at drikke væske, så jeg er hård og forlanger hun drikker ca 1½ liter vand om dagen hernede.. Først derefter kan man få lidt sodavand.

Og selvfølgelig kommer rigtig mad over slik og chips.. Tidligere i dag da vi snakkede om at tage til Middelfart og få is lyste hun helt op, men jeg fik skudt ind at før man kunne få is skulle man jo spise sin aftensmad.. Øv Øv..

Det er godt at "reglerne er strammet op" - for så spiser hun åbenbart det mere :)

Det er godt at hun har appetit og nu også ved at der er visse forholdsregler for at få alt det slik og sodavand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER