MLM

Inspirerede af en anden tråd

14 indlæg i dette emne

Ja der har været nogle tråde omkring vasketøj

Derfor kom jeg til at tænke op hvordan vasker i

Hjemme hos os vasker jeg alt vores daglige tøj på 30 grader

Vores håndklæder sengetøj undertøj viskestykker klude på 60-90 grader jeg køre faktisk kun en 90 grader fordi vaskemaskinen har godt af det

Alt vores vasketøj bliver vasket med koldt vandspulver uden perfume pga allergi fra min side

Hvordan gør i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mørkt 40 og lyst 40. Håndklæder, vaskeklude, karklude mv. bliver brugt i den maskine der har brug for lidt fyld, som oftest den lyse da vi har meget lidt lyst tøj og det hele er lyst.

Sengetøj bliver også vasket ved 40 grader.

Klude, håndklæder mv. og sengetøj bliver tumblet, både for at gøre det ekstra blødt men også for at det lige kommer op og runde de høje varmegrader der slår evt. kryb ihjel.

Jeg vasker med Neutral pulver og eddike med en lille smule 'duft'-skyllemiddel i (5 liter eddike får ca. ½ dl. skyllemiddel i).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi: "Farvet" - 40 grader/"60'er" (som er underbukser, håndklæder mv) - 60 grader/"Lyst" (det mere fine lyse tøj) - 30 grader/"90'er" (sommetider karklude mv) - 90 grader

Bruger Neutral skyllemiddel og bamseline skyllemiddel med mild parfume.

Og bagefter ryger 90% af tøjet i tørretumbleren.

(bortset fra mandens skjorter og mine fine bluser mv.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der har været nogle tråde omkring vasketøj

Derfor kom jeg til at tænke op hvordan vasker i

Hjemme hos os vasker jeg alt vores daglige tøj på 30 grader

Vores håndklæder sengetøj undertøj viskestykker klude på 60-90 grader jeg køre faktisk kun en 90 grader fordi vaskemaskinen har godt af det

Alt vores vasketøj bliver vasket med koldt vandspulver uden perfume pga allergi fra min side

Hvordan gør i

Fuldstændig sådan er det også hos os, bortset fra at vores maskine har et specifikt koldtvandprogram som vi bruger fremfor 30 grader :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker størstedelen af vores tøj ved 40 grader... Noget af det ved 30 grader... Håndklæder og sengetøj vaskes ved 60 grader og karklude og viskestykker vaskes ved 90 grader... Vi vasker med Änglemark og bruger edike som skyllemidel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mørkt 40 og lyst 40. Håndklæder, vaskeklude, karklude mv. bliver brugt i den maskine der har brug for lidt fyld, som oftest den lyse da vi har meget lidt lyst tøj og det hele er lyst.

Sengetøj bliver også vasket ved 40 grader.

Klude, håndklæder mv. og sengetøj bliver tumblet, både for at gøre det ekstra blødt men også for at det lige kommer op og runde de høje varmegrader der slår evt. kryb ihjel.

Jeg vasker med Neutral pulver og eddike med en lille smule 'duft'-skyllemiddel i (5 liter eddike får ca. ½ dl. skyllemiddel i).

låner - bortset fra Eddike-delen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker tøj 1 gang i ugen - i weekenden og har gerne 3 maskinfulde. 1 vask med mørk, som vaskes på 60 grader. en hvid vask på 60 grader og så en beskyttet vask på 30 grader. Det der vaskes på 60 grader kommer også i tørretumbleren, hvor det på 30 grader kommer op og hænge.

Jeg bruger neutral vaskepulver og eddekie i stedet for skyllemiddel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker sådan cirka sådan her om ugen, 2 voksne og 2 børn:

2 maskiner mørkt, 40 grader

2 maskiner lyst, 40 grader

1 Kulørt, 40 grader

1 Uld/silke, 30 grader

1 sengetøj, 95 grader

1 Håndklæder, 60 grader

1 Køkkenhåndklæder, vistestykker, forklæde og karklude, 60 grader

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker kulørt tøj på 40 grader og ligeledes hvidt på 40 grader.

Mille og Sofias tøj vaskes også på 40 grader i parfumefri vaskepulver og uden skyllemiddel :)

Undertøj, karklude, viskestykker, sengetøj og håndklæder bliver altid vasket på 90 grader..

I øjeblikket er det fantastisk at tøjet kan komme i haven og hænge. Jeg elsker at dufte til tøj der har hængt ude :rolleyes Men i vinterhalvåret kommer det på stativ og har vi ikke tid at vente på det tørre, kommer det i tumbler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker langt det meste på 40 grader. Fordelt på lyst og kulørt.

Hvis det er en hel håndklædevask, karklude osv. vasker jeg gerne på 60 grader.

Uld og silke bliver vasket i hånden.

Vi bruger ikke vores tørretumbler ret meget- synes det slider meget synligt på tøjet mht fnuller osv.

Og så skal jeg skynde mig at sige, at det er min mand der primært vasker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyst og mørkt bliver vasket ved 30 grader.

Håndklæder, sokker, undertøj, karklude og viskestykker bliver vasket ved 60 grader (ind i mellem ved 90)

Det er kun 60 graders vasken der bliver tumblet - resten bliver hængt op.

Jeg vasker i neutral og bruger ikke skyllemiddel - jeg får nældefeber af det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker på samme grader som dig, altså alm tøj på 30 og resten på 60. Vasker dog aldrig på 90. Anede ikke at maskinen havde godt af det. Men jeg vasker så også på vaskeri, så mon ikke der er nogle andre, der vasker på 90 grader :P

På vores vaskeri doseres der automatisk skyllemiddel medmindre man fravælger det. Og hvis jeg HUSKER at fravælge det, så gør jeg det på 60 graders vaskene og når jeg vasker cowboybukser. Men det er langt fra altid, at jeg husker det :rolleyes:

For at være helt ærlig, så aner jeg ikke hvad for noget vaskepulver og skyllemiddel vi bruger, for det er bare det, som der automatisk doseres med nede på vaskeriet. Kunne dog godt finde på at medbringe eget vaskemiddel når vi får børn, for at sikre mig at det er uden parfume. Når jeg vasker i hånden (det gør jeg ved sart tøj, alt nyt tøj undtagen cowboybukser og hvis jeg f.eks. har en bluse jeg bare MÅ have på og ikke har fået vasket i tide ;)) bruger jeg neturals pulver + skyllemiddel.

Jeg deler 60 graders vaskene op i lys (både hvid og f.eks. lyseblå) og mørk (både sort og mørke farver). 30 graders vaske deles op i hvid, sort, mørk-ikke-sort, rød og lys (som deles op i lys blålig og lys brunlig, hvis jeg har vasketøj nok til det)

60 graders vaskene tumbles altid, 30 graders vaskene tumbles aldrig (eller yderst sjældent. Kan dog finde på at tumble tøj tørt, hvis alt mit tøj er vådt eller til vask, og jeg kommer i tøjkrise. :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker størstedelen af vores tøj ved 40 grader... Noget af det ved 30 grader... Håndklæder og sengetøj vaskes ved 60 grader og karklude og viskestykker vaskes ved 90 grader... Vi vasker med Änglemark og bruger edike som skyllemidel...

:ditto bortset fra karklude og viskestykker der også ryger på 60 grader.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alm dagligsdags tøj får 30 med mindre drengenes er voldsomt plettet så får det 40

Undertøj og strømper 60 (ikke det fine ;) )

Håndklæder, viskestykker, karklude og stofbleer til hoved får 60

Sengetøj og stofbleer til numsen får 90

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER