Vinnus

Hvilke regler gælder?

17 indlæg i dette emne

Jeg har fundet ud af at der er særlige regler mange steder for når man fylder 30.

sagen er nemlig den at både jeg og min kæreste fylder 30 i år. Jeg har været gift, så i princeippet burde jeg ikke få peber fordi jeg ikke længere er "pebermø".

Men tæller det at være forlovet?

Han går nemlig og spørger alle om man så får peber hvis man er det :unsure

Hvordan ligger landet med det???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender kun til, at man ikke får peber hvis man ER gift ;) Så her gælder forlovelse ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ikke forlovelse tæller. Men hvis brylluppet er planlagt i nær fremtid kan det jo godt være at vennerne er flinke og springer peberet over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre - forlovelse tæller ikke. I mie øjne ville et tidligere ægteskab heller ikke tælle :whistling :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre - forlovelse tæller ikke. I mie øjne ville et tidligere ægteskab heller ikke tælle :whistling :whistling

ejj come on :P

hehe men jeg tror nu jeg har fået folk overbevist om at det gør det her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ikke man kan være pebermø, hvis man har været gift før ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ikke man kan være pebermø, hvis man har været gift før ;)

Enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man er vel pebermø eller -svend, hvis man ikke har været gift på sin 30 års fødselsdag. Så jeg vil ikke mene at forlovelse tæller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

arg damn... :P

det skal lige siges at vi IKKE er forlovede... endnu ;)

man har jo lov til at håbe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg slap hvert fald for at få kanel på min 25 års fødselsdag, fordi min kæreste friede til mig om morgenen :loveshower

Men hvordan de "officielle" regler lyder, det ved jeg faktisk ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvordan reglerne er men jeg syntes at vores omgangskreds giver alt hvad den kan trække udenfor vi har klare aftaler at det er udenfor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil heller ikke mene at en forlovelse tæller, heller ikke det at man har været gift før ;)

Jeg slap heldigvis med kanel da jeg blev 25 år, da jeg var gravid med Tobias og fik overbevist folk om, at det ikke var godt med alt det kanel når man var gravid :D Jeg var heldigvis blevet gift, da jeg blev 30 år. Manden min nåede og få både kanel og peber i stor stil :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand fik peber selvom vi skulle giftes 2 mdr. efter, så jeg vil mene at en forlovelse ikke gælder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror kun der gælder de regler som man kan få overbevist venner og familie om ;)

Det eneste kanel jeg fik da jeg fyldte 25 var 2 stænger med et rødt sikebånd om - det kunne jeg lige klare ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i øvrigt gift inden jeg var 25 år og min mand inden han blev 30 år, så vi kan jo sagtens være kæphøje når alle andre i vores vennekreds ikke er det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forlovelse gælder når man runder 25 år, for der får man kanel hvis man altså ikke er forlovet, og peber når man er ugift på 30 års fødselsdag :rolleyes Ja rulleøjne da jeg selv bliver 30 til august og jeg har aldrig gået ind for kanel og peber halløjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes også det er nogle mærkelige traditioner, som jeg har svært ved at forholde mig til. personligt har jeg aldrig selv givet folk hverken kanel eller peber.

Håber bare for min kærestes skyld at de ikke går over gevind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER