Tina80

Han eller hun kanin?

8 indlæg i dette emne

Er blevet tilbudt en han kanin unge i dag med bur af en veninde. Men tænker om der er forskel så han og hun kaniner i forhold til lugt og personlighed. (Det er en udenfor kanin)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun haft to hankaniner, og det er kun den ene, jeg rigtig kan huske (den anden havde jeg, da jeg var ret lille).

Nå, men den som jeg kan huske, Niner, var såååååååå sød og kælen! Han boede i en lille indhegning og så snart jeg kom hjem, så stod han på bagben med hovedet på indhegningen og lignede en, der gerne ville op. Virkelig en skattebasse! :wub

MEN - han var også en værre liderbuk! :lol Det var SÅ irriterende når han var i brunst, man kunne på ingen måde have sine fødder eller noget som helst andet på gulvet i fred. Megaulækkert! :puke

Jeg ved ikke om hun kaniner er mindre kælne eller har andre ulemper, men det der evige humperi af ens fødder kunne godt få mig til at vælge en hunkanin en anden gang. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har både haft en hankanin og en hunkanin... Hankaniner er generelt mere kælne en hunkaninger... Skulle jeg have kanin igen skulle det være en han...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker lige lidt videre over den her:

Mine hunmarsvin har været en hel del mindre kælne end mine hanmarsvin... Det kan der selvfølgelig være andre grunde til end lige kønnet, men måsker er hanner generelt mere kælne når det kommer til de der små pelsbasser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror altså at det er lidt ligemeget hvad i vælger, det vigtigste er at kæle meget med den mens den er lille, så skal den nok blive helt tam, har selv nr 4 hun-kanin nu, hun gider ikke snakke når hun sidder i buret, men hun vil meget gerne ud og kæles med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en han-kanin og han er meget kælen. Vi troede indtil for nyligt det var en hun, men da min mand troede dens testikler var knuder, fik vi det opklaret :bunny . Da dette er den eneste kanin vi har haft, har jeg ingen idé omkring om køn har noget at gøre med hvor kælen en kanin er.

God fornøjelse med et skønt kæledyr:-)

Hanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her har vi både haft hun kaniner og han kaniner, og ingen har været mindre kælne end andre, men hannerne lugter og kan være ret trælse når de er brunstige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god ide er at lade den neutrailiser - lige meget om det er en han eller hun.

Læs her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER