dhg

Køresyge.

12 indlæg i dette emne

Magnus er inde for de sidste par måneder begyndet at blive køresyg, det er lige meget om vi køre korte eller lange tuer.

Hvad kan vi gøre..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Køresygepiller (kan købes i håndkøb men han bliver træt af dem så det er ikke så godt hvis i f.eks. kører til Legoland og han så sover de første timer derhenne)

Sørge for at han sidder så langt fremme i bilen som muligt. Forsædet har bedst udsyn og hopper ikke så meget som bagsædet (eller i de biler med 3. sæderække - der hopper det MEGET)

Sørge for at han ikke sidder og læser, leger, ser film men kigger ud af vinduet (brug MP3 med historier i stedet for dvd-skærm)

Søsygearmbånd som også kan tage graviditetskvalme kan også tage køresyge hos nogen (kan vist købes på apoteket)

Og er der ikke noget der virker, så må han lære at kaste op i en pose. K bliver altid køresyg og har nu en rulle poser liggende ved hans sæde. Han tager selv en, kaster op, binder knude på posen, lægger den på gulvet, tager en tår vand og så går der en halv times tid så gentager han det. Han er nu kommet 'så langt' at han ikke behøver fortælle det til os eller holde pause men at det er lige så naturligt som at skifte film på dvd'en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ikke meget for at han skal have piller for det, vil gerne prøve alt andet først.

Må han godt sidde på forsædet, i hans stol..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ifølge loven må børn godt sidde på forsædet i forudvendt stol - bagudvendt er forbudt hvis der er airbag, men hvis der ikke er airbag / den er slået fra må de godt sidde på forsædet bagudvendt.

Det er dog mere sikkert på bagsædet, så det er op til jer selv at vurdere om i vil have ham på forsædet eller ej (lige som det er mere sikkert at blive hjemme og i skal vurdere om i tør tage en tur på motorvejen i myldretiden ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tendens til køresyge.

Ud over alle de gode råd Stikan kommer med, har kørestilen også rigtig meget at sige for mig. Hurtige opbremsninger/accelerationer kan gøre mig køresyg på få minutter. Så en glidende kørsel kan også hjælpe.

Er der varmt i bilen eller har jeg for meget tøj på, bliver jeg også køresyg, ligesom jeg bliver lettere køresyg hvis jeg er sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også godt hurtigt blive køresyg og det er modbydeligt :(

Men jeg skal ikke være sulten og helst sidde foran.. Hvis jeg sidder bag ved skal jeg ihvertfald ikke sidde og læse eller have fokus væk fra kørslen og vejen..

Vi har en bil hvor vi kan slå airbagén til og fra og hvis i kan slå den fra, må han godt sidde foran, men ikke hvis der er airbag :) Som Stikan også skrev..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var min søn også meget da han var lille og en halv køresygepille var eneste løsning. Det er ikke gift, det er bare en der virker lidt sløvende så man ikke mærker den der gyngen så meget.

Hellere det end en overbrækket bil :( Har en gang kørt fra Oslo til Falster med nedrullet vinduer fordi sønnike lige dekorerede vores spritnye Volvo med sin morgenmad :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går snakket jeg med vores læge, for nu kan Magnus slet ikke køre bil mere uden at kaste op.

Så i dag har jeg været ved læge med ham, Magnus har alt for meget væske på v. øre, så i morgne skal jeg have ringet til øre lægen, og have en tid der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv samme problem med min store datter på 11. år. Problemet i Dk med køresyge piller er, at de skal sluges eller knuses, hvilket vi ikke kunne få hende til at indtage. Engelsktalende lande har har køresyge piller som skal tygges. de er meget små og med jordbær smag. Når vi selv eller venner og familie rejser til England eller malta beder vi altid om de køber nogle med hjem. De hedder Joyride. Min veninde er farmaceut og siger at det er det samme der er i dem!

Venligts

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det bare er en overgang og ørerne er skylden :-)

Min søn har også haft rigtig meget køresyge - men jeg syntes ikke længere det er så slemt. Det er som om han er vokset lidt fra det.

Han kan heldigvis også mærke når det er på vej og lukker øjene og sover lidt.. Dog ikke så hensigsmæssigt, hvis man er med Sfo'en på tur :-)

Jeg var for et års tid siden på apoteket for at købe køresyge piller og de fortalte mig at de piller har været taget af markedet, da de er ret stærke.

De skal helst bruges til størrer børn.

Jeg har købt køresyge armbånd istedet - jeg syntes de virker ok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt tid til ørelægen d. 29.4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi køre mere end en halv time bliver katrine også køresyg og ender med at kaste op. Men på apoteket har vi købt nogle virkelig giniale lyserøde armbånd med sådan en hård rund plastik knop på som skal trykke et bestemt sted på håndledet for at få køresygen væk. Og de virker og barnet kan bruge det ligeså mange timer det vil og så tit det vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER