Morpige

ude og hjemme om hende der ammede sit barn ihjel

12 indlæg i dette emne

Her er artiklen:

Mit link

Når jeg lige sætter det ind her, så skyldes det at jeg fik de samme piller dengang jeg var gravid med Alexander. Jeg satte heldigvis forbruget ned. Men psykiatrikeren mente ikke der var nogen grund til det for de var jo ikke farlige.

Alexander havde kun 2 årer i navlestrengen, hvor der skal være 3. Nu kan jeg forstå efter at have læst artiklen at det kan være en af tingene der går galt, samt at der kommer blodpropper i den.

Men jeg er meget bekymret for at der kan være andre ting og ville ønske man kunne få ham undersøgt. Tror I jeg kan tillade mig at spørge lægen om det? Vi skal derned på mandag alligevel....

Jeg ved heller ikke om det er normalt at et barn ved kejsersnit ikke trækker vejret overhovedet. Det gjorde Alexander ikke. Men de fik gang i ham og så scorede han højt på karaktererne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har læst bladet og det er jo ganske tragisk :(

Jeg synes sagtens du kan spørge lægen om det, det er jo kommet meget i fokus lige nu, så selvfølgelig bekymrer man sig jo..

Med hensyn til kejsersnit har jeg ikke prøvet det, men vi var til fødselssamtale på sygehuset for et par månede siden, netop for at snakke kejsersnit og fødselslægen vi snakkede med, sagde at det er almindeligt at børnene ikke trækker vejret eller ikke trækker det særligt godt, når de kommer ud via KS...Så om det er det i oplevede ved jeg ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst bladet og det er jo ganske tragisk :(

Jeg synes sagtens du kan spørge lægen om det, det er jo kommet meget i fokus lige nu, så selvfølgelig bekymrer man sig jo..

Med hensyn til kejsersnit har jeg ikke prøvet det, men vi var til fødselssamtale på sygehuset for et par månede siden, netop for at snakke kejsersnit og fødselslægen vi snakkede med, sagde at det er almindeligt at børnene ikke trækker vejret eller ikke trækker det særligt godt, når de kommer ud via KS...Så om det er det i oplevede ved jeg ikke..

Tak - det er jeg glad for at høre. Lige pludselig så kommer alle de der tanker jo, om det nu var som det skulle være dengang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja spørg da endelig lægen, det vigtigste er jo at du ikke skal gå og bekymre dig om det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er enig - jeg synes også du skal prøve at spørge.. det er jo træls at gå og bekymre sig om :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide det har lægen muligvis fået spørgsmålet mange gange her på det sidste :) Der er jo rigtig mange piger der har spist de piller og mange der stadig gør det og er selvfølgelig meget nervøse..

Men kan godt forstå du tænker over det, men tror ikke der skulle ske noget så længe efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide det har lægen muligvis fået spørgsmålet mange gange her på det sidste :) Der er jo rigtig mange piger der har spist de piller og mange der stadig gør det og er selvfølgelig meget nervøse..

Men kan godt forstå du tænker over det, men tror ikke der skulle ske noget så længe efter...

Nej det håber jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en uhyggelig artikel. Tænk at miste to sønner :boo

Jeg synes du skal snakke med lægen om det, ellers går du jo bare og spekulerer for dig selv :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en skrækkelig historie, synes sagtens du kan spørge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Bekymringen opstod også i går. For jeg talte med ham Henrik på den første side og han fik mange opringninger fra andre ligesom mig, der havde taget pillerne og hvor der var "små" fejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter Lægemiddelstyrelsens seneste oplysninger er der grund til at tjekke tingene en ekstra gang, hvis men er gravid og får eller skal til at have medicin i SSRI gruppen (Bl.a. Citalopram og Fontex).

16 dødsfald og et hav af misdannelser, hjertefejl og hjernefejl er konstateret i forbindelse med gravides indtagelse af disse stoffer. Men desværre kommer oplysningerne først frem efter, at Lægemiddelstyrelsen i op til 5 år har holdt dem skjult for både læger og patienterne. Fem år - det er ikke en skrivefejl.

Når så en overlæge fra Lægemiddelstyrelsen efterfølgende udtale,r at tallene sandsynligvis er større, fordi der generelt sker en underindberetning sted, er denne skandale langt større end først antaget.

Ikke en gang formanden for de praktiserende læger i Danmark var klar over disse bivirkninger - selv efrter de blev offentliggjort - da de ikke samtidigt fandt vej til den medicindatabase lægerne bruger, når de skal undersøge medicin. Det vil sige, at mange læger stadig udskriver SSRI produkter til gravide uden at kende risikoen. Selv om disse oplysninger nu har været fremme i godt en måned, står de stadig ikke i databasen. Det ser ikke ud til, at Lægemiddelstyrelsen og de praktiserende lægers kommunikation er alt for god. På dette omårde er den faktisk ikke eksisterende.

Jeg er journalist og ønsker ikke at forskrække nogen unødigt, men vil gerne danne mig et overblik over problemets omfang. Derfor vil jeg gerne i kontakt med gravide, der samtidigt får medicin i SSRI gruppen.

Jeg vil også gerne i kontakt med kvinder, der har født og har fået medicin i SSRI gruppen under deres gravidtet med henblik på at se, om der er et mønster i bivirkningerne sammenholdt med hvilken medicin, den gravide har fået. Selv om fødseln er gået, som den skal, er der flere, jeg har kontakt med, der frygter at deres børn har taget skade alligevel. Det sker nemlig at barnet bliver erklæret sund og rask og så alligevel har fået bivirkninger og i værste fald dør cfra dage til flere uger efter fødslen.

Jeg vil godt understrege at der er rigtig mange, der har gavn af SSRI produkterne. Men når psykiater og formand for psykiatrifonden Jes Gerlach fortæller i en udsendelse på TV MidtVest forleden, at der i Danmark er ca. 200.000 mennesker med depressioner, og det viser sig, at der i dag er flere end 450.000 mennesker på lykkepiller, må disse produkter anses for at være Danmarks mest misbrugte lægemiddel.

Hvis du henvender sig til mig, kan du være med til at ændre tingene, så disse uhyggelige tragedier ikke sker for intetanende gravide kvinder, der bliver fejlinformeret igen og igen. Du kan være med til at lægge pres på de ansvarlige, så de får orden i tingene og begynder at handle som ansvarlige personer. Det er menneskeliv, der her drejer sig om. Denne skandale skal stoppes hurtigst muligt.

Jeg har selvfølgfelig fuld respekt for, hvis du ønsker at være anonym - bare jeg selv kender din identitet. Du vil få fuld kildebeskyttelse, hvis du ønsker det.

Jeg hører også gerne fra ansatte i sundhedssystemet, der har viden, der kan gavne denne sag. Her er anonymitet naturligvis en selvfølge.

I første omgang kan I kontakte mig på min email: ulykkespiller@gmail.com

Så hører Ipost-2601-051770300 1302375162_thumb.jpg lynhurtigt fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER