Swann

P-piller og cyklus

13 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg er ny herinde, og har prøvet at se, om jeg kunne finde nogle emner lign. mit, men det lykkedes ikke rigtig. Så på forhånd undskyld, hvis det er noget, der er oprettet 1000 emner om :)

Min kæreste og jeg skal giftes næste år, og har derfor talt om (måske), at prøve på at lave en lille bryllupsnats-baby. Jeg tager p-piller og har derfor lidt svært ved det med at regne cyklusen ud, for den ændres vel efter p-pille stoppet eller?

Jeg har tager p-piller i det der føles som hundrede år, så jeg har ingen idé om, hvordan min cyklus var før jeg startede på p-pillerne. Kan man regne efter den cyklus man har imens man tager p-piller, eller skal man stoppe noget tid før, for at finde ud af, hvor lang den er?

Håber jeg er til at forstå :)

Mvh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey, hyggeligt at se dig herinde også :kram2

Som jeg har forstået det - men jeg er ikke helt inde i det, så de erfarne BK'ere herinde må rette mig, hvis det er forkert - så starter du en cyklus efter du har smidt p-pillerne: Mens -> (efter ca. 14 dage) ægløsning -> Mens/graviditet. Så i teorien tror jeg, at man kan lave en bryllupsnatsbaby, hvis man stopper med p-pillerne to uger inden brylluppet. Så er der mens en uges tid, og så er der ægløsning omkring bryllupsnatten - og jeg har endda hørt, at nogen er særligt frugtbare lige når de har smidt p-pillerne. - Omvendt er der jo også risiko for at der går et stykke tid fra du smider p-pillerne, til at du får ægløsning, og så iøvrigt til at der er "gevinst". Jeg mener at have hørt at der i gennemsnit går 3-4 måneder, men nogen er jo heldige i første forsøg, mens det tager længere tid for andre.

Men jeg følger lige lidt med, og ser om jeg bliver rettet. Går jo også selv lidt med tanken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv hej :kram2

Det er nu heller ikke fordi vi forventer, at kunne lave en bryllupsnats-baby, selvom det kunne være SÅ godt... Men der skal i hvert fald til at ske noget til den tid :) Sys vi har ventet lææææænge nok!

Vi må se, om der kommer andre på banen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :)

Ppiller holder op med at virke fra den dag man stopper med at tage dem. Nogle kvinder vil dog opleve at deres cyklus er lidt ustabil i starten mens andre kvinders cyklus omgående kører som den plejer....

For mit eget vedkommende kan jeg fortælle at jeg blev gravid 14 dage efter jeg stoppede med mine ppiller som jeg dengang havde taget i over 10 år....og resultatet, min søn er nu 10½ år gammel :loveshower:

Jeg nåede slet ikke at ha en mens imellem!

Ved 2.barn skulle der dog gå næsten 2 år inden hun meldte sig - den bisse! :) :loveshower:

Så....ja med kroppen er intet sikkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jamen så er det da vidst bare at prøve... Når den tid kommer :) Det kunne være meget sjovt, hvis det gik ligeså hurtigt som ved din den første :lol Men er godt klar over, at jeg måske skal væbne mig med en kæmpe tålmodighed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :rolleyes

jeg ville nok stoppe et halvt års tid før... nogle mener at man skal lægge p-pillerne et års tid før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved lægen tidligere idag, og hun sagde, at jeg ikke behøvede at smide dem før. Måske det kommer an på, hvilke piller man tager?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som skrevet af de andre dejlige BK-brugere, så kan du blive gravid med det samme efter du smider pillerne.

Jeg valgte derfor at smide pillerne 3 uger før bryllup, da jeg så havde mens og ÆL omkring bryllup, og projekt baby var dermed i gang!

Dog vælger mange at stoppe med p-piller et stykke tid før projekt baby går i gang, så de kan lære deres krop at kende og dermed bedre gætte på/vide hvornår ÆL er. Dette er da også super smart - min kæreste og jeg gad bare ikke bruge kondom i flere måneder, så den viden måtte vi undvære!

Jeg gik heller ikke så meget op i hvornår ÆL er - så længe man sexer ca hver anden-tredje dag, så er chancerne for gevindst ret høje!

Mvh

TiaK - der blev gravid efter 4 måneder, men hvor kun den sidste måned var med regelmæssig sex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om i er meget enige, allesammen :) Tusind tak for hjælpen! Føler mig lidt klogere nu...

Mht. sex er det så bedst hvis det er hver 2-3 dag? Altså bliver chancerne mindre, hvis man kommer til at parre hver dag fx?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en gammel skrøne at det tager tid før Ppillerne er ude af kroppen.

Men man skql vide at selvom man har æl og mandens sæd er i top er det ikke sikkert man bliver gravid med det samme alligevel.

Jeg læste et sted at der var 22 % chance hvis man ramte det rigtige tidspunkt, før der er så ufatteligt mange processer der bare skal klappe før det lykkes.

Det anbefales at elske hver til hver anden dag omkring æl tidspunktet.

En normal rask sædcelle kan leve op til 5 dage i kvinden, og et æg lever i 24 timer fra forløsningstidspunktet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige sige at i det øjeblik du smider dine p-piller, der afgiver du kontrollen over, hvornår du vil have menstruation, så selvom at du smider p-pillerne 2-3 uger før brylluppet, eller fire måneder før, så risikerer du at have menstruation på din bryllupsdag... Synes bare lige at du skal have det i baghovedet, når du overvejer at smid p-pillerne før brylluppet... Synes at det gode ved p-pillerne er at du kan regulere din menstruation sådan nogenlunde, den mulighed har du ikke uden... Som Mettemor siger kan du blive gravid dagen efter du har smidt pillerne, da de er ude af kroppen med det samme, hvilket også er grunden til at du kan blive gravid, hvis du misser en enkelt pille i din cyklus på p-piller... Nogle bliver gravide med det samme andre må vente flere måneder og år...

Jeg kan godt se det romatiske i at lave en baby på bryllupsnatten eller kort tid efter, men kan ikke se det romatiske i (måske) at have menstruation på på bryllupsnatten... Og det at have uregelmæssige cyklusser er ingen hindring for at blive gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at stoppe før, og der forsatte det egentlig bare "normalt"... Altså ligesom når jeg tager p-piller. Så jeg er ikke så bange for at det hele kludrer og jeg ender med at få min mens til brylluppet... Desuden er det også så lidt, at jeg næsten ikke bemærker det, så det ville nok gå, hvis det gik sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa. Velkommen til og held og lykke med projektet :goodluck

Jeg vil da godt lige give mit besyv med; Det er rigtigt at du kan blive gravid med det samme, og som en anden skrev, er der mange der mener, man faktisk har øget chance lige efter p-pille stop. Det er ikke noget der er videnskabelig evidens for, men mange mistænker det, og nogen læger ordinerer endda 3 måneders p-piller til ufrivilligt barnløse.

Personligt blev jeg gravid i 1. cyklus (hurra), og blev faktisk, ved nakkefoldscanning, rykket 14 dage frem i termin. Dvs jeg er blevet gravid få dage efter jeg stoppede.

Så vil råde dig til at stoppe nogle dage inden og så tage det som det kommer, det er jo aldrig til at vide, hvor lang tid man skal bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER