Guest

Maven = alle mands eje?

9 indlæg i dette emne

Nu hvor der rigtig er begyndt at komme bule på maven, kommer der selvfølgelig også kommentarer omkring den. Derudover er folk også begyndt at ae maven.

Kommentarerne har jeg ikke noget imod, men det med at folk skal ae maven uden at spørge er jeg ikke så meget for - især når det ikke er folk jeg kender så godt og det bliver gjort uden at der bliver spurgt først. F.eks. en kollega.

Hvordan har I andre det med at maven lige pludselig er alle mands eje? Og hvordan takler I det hvis I ikke rigtig kan lide det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hører godt nok ikke til her, men tillader mig at svare alligevel ;) Jeg kan tydelig huske hvordan dt var, heldigvis mødte jeg ikke mange der rørte uden at spørge, men dem der gjorde fik af vide, at det ville jeg ikke have :) Selvfølgelig på en pæn måde, men jeg blev NØDT til at sige fra, ellers ville jeg på et eller andet tidspunkt have eksploderet :lol Jeg er bare ikke til tæt fysisk kontakt med alle :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He - jeg er hel modsat!

Havde det også lidt i starten at det måtte blive mærkeligt når maven begyndte at blive synlig. Men jeg er selv en af dem, der har svært ved ikke at røre ved andres maver - så jeg endte faktisk med at glæde mig til at folk ville røre ved min.

Og det er der faktisk ikke særlig mange, der har gjort - skuffet er nok et stort ord, men havde da håbet der var flere der ville røre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He - jeg er hel modsat!

Havde det også lidt i starten at det måtte blive mærkeligt når maven begyndte at blive synlig. Men jeg er selv en af dem, der har svært ved ikke at røre ved andres maver - så jeg endte faktisk med at glæde mig til at folk ville røre ved min.

Og det er der faktisk ikke særlig mange, der har gjort - skuffet er nok et stort ord, men havde da håbet der var flere der ville røre :)

Så kom og besøg mig, så skal jeg gerne gramse på din fine mave :)

Jeg synes gravide maver er noget af det smukkeste og så synes jeg det er meget fascinerende at der vokser et lille liv derinde.. Når man kan mærke en lille fod, en hånd eller numsen der inde bag maveskindet :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He - jeg er hel modsat!

Havde det også lidt i starten at det måtte blive mærkeligt når maven begyndte at blive synlig. Men jeg er selv en af dem, der har svært ved ikke at røre ved andres maver - så jeg endte faktisk med at glæde mig til at folk ville røre ved min.

Og det er der faktisk ikke særlig mange, der har gjort - skuffet er nok et stort ord, men havde da håbet der var flere der ville røre :)

:ditto :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også altid tænkt at en gravid mave ikke bare er noget man piller ved uden at spørge. Men da min ene veninde var her forleden og efterhanden havde fået en fiiin mave, så kom jeg altså til at ae den helt automatisk :loveshower Det kom ret meget bag på mig selv, for har altid ment at "det gør man ikke". Men lige den dag tænkte jeg alså ikke sådan...

Det værste var dog til min svigermors 60-års fødselsdag, hvor en af hendes svigerinder kom hen og lagde hånden på min mave og spurgte, hvornår det skulle være. Jeg kiggede mærkeligt på hende og sagde "det er altså bonus-børnenes rigtige mor der er gravid, jeg er bare tyk" :ba Men min "tykke-mave" vil jeg i hvert fald gerne have helt for mig selv :lol

Måske kan man med kropssprog signalere at man ikke er interesseret i at folk rører? Krydse armene hen over maven, eller have masser af store tørkælder hængende løst, så den ikke er så let at komme til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hører godt nok ikke til her, men tillader mig at svare alligevel ;) Jeg kan tydelig huske hvordan dt var, heldigvis mødte jeg ikke mange der rørte uden at spørge, men dem der gjorde fik af vide, at det ville jeg ikke have :) Selvfølgelig på en pæn måde, men jeg blev NØDT til at sige fra, ellers ville jeg på et eller andet tidspunkt have eksploderet :lol Jeg er bare ikke til tæt fysisk kontakt med alle :D

Jeg kan nemlig også have det lidt svært med fysisk kontakt generelt. Og det er rigtigt som du siger, så må jeg sige fra hvis det bliver for meget. Jeg synes bare det kan være lidt svært og at man virker sur hvis man siger fra :blush

Jeg har også altid tænkt at en gravid mave ikke bare er noget man piller ved uden at spørge. Men da min ene veninde var her forleden og efterhanden havde fået en fiiin mave, så kom jeg altså til at ae den helt automatisk :loveshower Det kom ret meget bag på mig selv, for har altid ment at "det gør man ikke". Men lige den dag tænkte jeg alså ikke sådan...

Det værste var dog til min svigermors 60-års fødselsdag, hvor en af hendes svigerinder kom hen og lagde hånden på min mave og spurgte, hvornår det skulle være. Jeg kiggede mærkeligt på hende og sagde "det er altså bonus-børnenes rigtige mor der er gravid, jeg er bare tyk" :ba Men min "tykke-mave" vil jeg i hvert fald gerne have helt for mig selv :lol

Måske kan man med kropssprog signalere at man ikke er interesseret i at folk rører? Krydse armene hen over maven, eller have masser af store tørkælder hængende løst, så den ikke er så let at komme til?

Jeg spørger også altid inden om jeg må røre hvis det er. Det er så sjældent at jeg overhovedet spørger fordi jeg netop har det som jeg har :blush

Uh den er ikke god den til svigermors fødselsdag... :blink

Det kan godt være jeg skal bruge den med løse trøjer noget mere....det begynder bare at knibe lidt med at finde noget i skabet der hænger løst ;) Men tørklæder er ikke en dum ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke oplevet det så meget endnu. Men umiddelbart har jeg ikke noget imod at folk gør det.

Jeg har også taget mig selv i at komme til at gøre det på andre uden at spørge. Det er mærkeligt, at man bare kommer til det :)

Men jeg synes faktisk at folk bør spørge først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså det er temmelig grænseoverskridende at folk jeg ikke kender godt, rører ved min mave.

-Det vil jeg gerne forbeholde dem som jeg har helt tæt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER