Guest

Bloddonor

43 indlæg i dette emne

Nu da vi har en organdonortråd, synes jeg også at vi ska ha en bloddonortråd..

Er du bloddonor?

Jeg er og har lige haft min 2. tapning i mandags. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeps. Det har jeg meldt mig til. Og venter så bare på indkaldelsen. Jeg er O-negativ, så mit blod er vist brugbart til alle :)

Så håber jeg da bare på at de vil bruge det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har været bloddonor, men er det ikke længere, da jeg får det alt for dårligt efter tapningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeps jeg er det, det er flere år siden jeg startede efterhånden. jeg er O-pos.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke - endnu ;) Jeg har ikke kunnet være det - endnu - fordi jeg har fået laver piercinger og tatoveringer ;) Jeg tager så også nogle lidt kraftigere smertestillende ind i mellem og så må jeg ikke blive tappet.

Manden er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har været bloddonor, men er det ikke længere, da jeg får det alt for dårligt efter tapningen

'

lå du mindst 10 min efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne, men de vil devsærre ikke have mig- eller rettere mit blod ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været bloddoner i 10 år - dog med en pause mens jeg var forsøgsperson på en vaccine mod livmoderhalskræft i 2003-2006 (den vaccine der nu hedder Gardasil).

Jeg er blevet tappet 16 gange og synes det er rart at vide jeg gør noget for andre. Jeg har svært ved at finde argumenter for ikke at være bloddoner, hvis man opfylder kravene - og det gør de fleste.

Lige nu holder jeg dog pause pga. projekt baby. Da jeg blev tappet sidste sommer spurgte jeg sygeplejersken om en effekt på projekt baby og hun mente det var en god idé at ligge det på hylden hvis der var den mindste smule problemer med at blive gravid. Derudover har jeg ½ års karantæne fordi jeg har fået akupunktur.

Jeg er universal-donor (0 neg) - dvs. alle kan modtage den type uanset deres egen type :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej og jeg er flov over jeg ikke kan tage mig sammen til at få tilmeldt mig men jeg er så bange for nåle :unsure

Min ældste søn har modtaget blod mange gange så ville gerne gi noget igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været bloddoner i 10 år - dog med en pause mens jeg var forsøgsperson på en vaccine mod livmoderhalskræft i 2003-2006 (den vaccine der nu hedder Gardasil).

Jeg er blevet tappet 16 gange og synes det er rart at vide jeg gør noget for andre. Jeg har svært ved at finde argumenter for ikke at være bloddoner, hvis man opfylder kravene - og det gør de fleste.

Lige nu holder jeg dog pause pga. projekt baby. Da jeg blev tappet sidste sommer spurgte jeg sygeplejersken om en effekt på projekt baby og hun mente det var en god idé at ligge det på hylden hvis der var den mindste smule problemer med at blive gravid. Derudover har jeg ½ års karantæne fordi jeg har fået akupunktur.

Jeg er universal-donor (0 neg) - dvs. alle kan modtage den type uanset deres egen type :)

Vidste ikke at det giver karantæne :blink Så kan jeg vidst ikke melde mig endnu :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste ikke at det giver karantæne :blink Så kan jeg vidst ikke melde mig endnu :huh

Hmm... nu blev jeg jo helt i tvivl, så slog det lige op (her) og nej, det giver faktisk ikke karantæne når det er 'professionelt' med sterile nåle. Så blev jeg så klog ;)

Men jeg holder nu pause alligevel pga. projekt baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... nu blev jeg jo helt i tvivl, så slog det lige op (her) og nej, det giver faktisk ikke karantæne når det er 'professionelt' med sterile nåle. Så blev jeg så klog ;)

Men jeg holder nu pause alligevel pga. projekt baby :)

Okay man har jo altid lov til, at blive klogere :D Men kan sagtens forstå, at du holder pause :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

'

lå du mindst 10 min efter?

jeps og også en halv time samt chokolade, så efter 3 tapning, sagde de til mig, at de ikke synes jeg skulle tappes igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været bloddoner i 10 år - dog med en pause mens jeg var forsøgsperson på en vaccine mod livmoderhalskræft i 2003-2006 (den vaccine der nu hedder Gardasil).

Jeg er blevet tappet 16 gange og synes det er rart at vide jeg gør noget for andre. Jeg har svært ved at finde argumenter for ikke at være bloddoner, hvis man opfylder kravene - og det gør de fleste.

Lige nu holder jeg dog pause pga. projekt baby. Da jeg blev tappet sidste sommer spurgte jeg sygeplejersken om en effekt på projekt baby og hun mente det var en god idé at ligge det på hylden hvis der var den mindste smule problemer med at blive gravid. Derudover har jeg ½ års karantæne fordi jeg har fået akupunktur.Jeg er universal-donor (0 neg) - dvs. alle kan modtage den type uanset deres egen type :)

Her har jeg fået af vide, at jeg kan være aktiv donor indtil vi går i gang med selve behandlingerne... Men nu skal jeg også sidde over et halvt år pga for lav blodprocent i forhold til deres regler..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har jeg fået af vide, at jeg kan være aktiv donor indtil vi går i gang med selve behandlingerne... Men nu skal jeg også sidde over et halvt år pga for lav blodprocent i forhold til deres regler..

Det var heller ikke bevist, at det betød noget for sandsynligheden for at få børn, men det er jo alt andet lige vældig stressende for kroppen og så længe der er en positiv sandsynlighed for at det kan forværre sandsynligheden, så lader jeg være ;)

Jeg tror sagtens man kan blive tappet indtil man bliver gravid, hvis man ikke har problemer med at blive det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke - endnu ;) Jeg har ikke kunnet være det - endnu - fordi jeg har fået laver piercinger og tatoveringer ;) Jeg tager så også nogle lidt kraftigere smertestillende ind i mellem og så må jeg ikke blive tappet.

Manden er :)

Må man ikke være donor, når man har tatoveringer?

Jeg er desværre ikke selv donor, har aldrig fået tilmeldt mig, men hvis man ikke må være det hvis man har tatoveringer, så kan det ikke rigtig lade sig gøre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man ikke være donor, når man har tatoveringer?

Jeg er desværre ikke selv donor, har aldrig fået tilmeldt mig, men hvis man ikke må være det hvis man har tatoveringer, så kan det ikke rigtig lade sig gøre ;)

Jo men man må først blive tappet efter 6 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo men man må først blive tappet efter 6 måneder :)

Okay, så er der jo ingen ko på isen :D Så vil jeg lige give mig til at læse lidt om bloddonor. Spurgte manden om vi skulle tilmelde os det, det synes han var en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været, men nåede kun 1-3 tapninger, da jeg så endte med at blive bannet for livet. Grunden til jeg er bannet, er fordi alle de tests blodet skal igennem, slår mit blod ud på. Ik at jeg fejler noget, men nogen gange giver mit blod falske positive udslag, så de må ik bruge mit blod :(

Jeg var rigtig ked af jeg ikke måtte give blod mere. Og det er til trods for jeg hader nåle. Men efter en tapning havde jeg det bare så godt med mig selv. Så øv bøv :( Ville også ha været knoglemarvs donor, men det må jeg heller ik når jeg ik er bloddonor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke donor

1: Jeg er panisk angst for nåle og derfor umulig at stikke i, bare spørg på privathospitalet i Alanya der kl 3 om natten kom i tanke om at det drop jeg havde fået lagt da jeg var halvvejs væk med 41 i feber lå forkert.. Det tog 3 sygeplejesker og mig i fuldstændig panik at få lagt et nyt.

Eller spørg min læge, som efter 30 år stadig ikke tager mig alvorligt men stadig husker de 18 gange jeg måtte derned som 12 årig for at få min MFR vaccine

2: Jeg får morfinpræparat på daglig basis så de vil nok ikke have mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu tilmeldt manden og mig selv som donor, så må vi se om de kan bruge os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været bloddonor, men blev afskrevet med "dårlige vener". Det var nu ikke, fordi jeg er stiknarkoman eller noget i den stil :lolhit Men jeg er bare så bange for nåle, at mine årer klapper sammen, så snart jeg træder indenfor i klinikken. Og så har de SÅ svært ved at ramme mine årer og skal stikke mange gange - ikke sjovt, når man er nåleskræk!

Da jeg var gravid, var de i gang med indsamling af data vedr. gravide, så der meldte jeg mig også til at få taget ekstra blodprøver, men de afskrev mig efter to gange, fordi de ikke kunne ramme mine årer.

Så nu har jeg bare indset, at jeg ikke kan blive bloddonor - desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu tilmeldt manden og mig selv som donor, så må vi se om de kan bruge os :)

Sådan! :respekt Skønt, at denne tråd kunne få sådan et resultat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en tatovering og skal have en mere når jeg har født, så jeg må ikke være bloddonor lige nu, men både jeg og manden tilmelder os, når vi må :) Han har også lige fået en tatovering...

Jeg er rhesus negativ, så der er nok brug for mit blod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niks Jeg er bange for nåle og har desuden konstant jernmangel og lav blodprocent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER