Martin

Når børn vågner meget tidligt

21 indlæg i dette emne

Hej med jer

Lille Leo er begyndt at vågne kl 05.00-05.30 hver morgen. Det er liiiige tidligt nok for Ki og mig <_< <_<

Vi bliver gamle og trætte før tid....hjææælp ;)

Er der andre der har haft børn som vågner meget tildlig, og som har haft held med at rykke søvnrytmen 1-1½ time?

Det skal lige siges at Leo nu er 2 år og 2 måneder. Han sover super godt. Han kan sove alle steder, i bilen, i rejsesengen, på gulvet, hos venner, til fest osv.

Så hans sove hjerte fejler intet.

Han står op omkring 05.00 hver morgen, han sover 1½ time i børnehaven (12.00-13.30) og han bliver lagt omkring 19.30 hver aften.

Hvis der er nogle af jer flinke BK'ere som har nogle erfaringer/guldkorn som I gerne vil dele med os andre? :)

Så kom endelig med dem. Vi vil også sove længe :)

Glade hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hver gang brugt den onde metode, ved ikke om man kan nu når han er noget ældre, men hvis nadja vågner før kl. 6 tager vi det som hun er vågnet om natten og trøster hende hvis hun skulle græde.. men her kommer man bare ikk op før.. Basta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har bare stillet om til sommertid ;)

Vi ignorerer afkommet - med mindre de græder lungerne ud, men ellers får de lov at snakke med sig selv i deres egen seng indtil det er menneskeligt at stå op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha.. Sandie og Louise

Vi har engang imellem brugt den "onde" metode. Og det virker faktisk engang imellem. Men lille Leo siger "pappa op" "pappa op" eller "mamma op" "mamma op", så det er meget svært at være "ond ;)

Så hvis vi bare kunne få han til at sove længere i første omgang, så slap pappa her for at få knust sit hjerte hver morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke rigtig nogle gode råd, mine har siden de blev født synes, at sove længere end til kl. 5.30 det er noget opreklameret :numse. Den lille har i et års tid nu, kunne sove til kl. 7.30 i weekenderne, men den store som snart bliver 5 år kan højst sove til kl. 6 ;) Han er dog ved at fatte at det er weekend og man skal sove længe der. Men det er også svært at skulle sove længe, når man i hverdagene bliver vækket kl. 5.45 ;) :zzz

Så her hjemme er vi med på Sandie og Louises vogn og bruger den onde metode :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det jo det gode ved Nadja ikk har sprog :D det bare tuderi.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det jo det gode ved Nadja ikk har sprog :D det bare tuderi.. ;)

Ja og et dyne flap i hver øre, så høre man ikke det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Linus var den alder kunne han selv stå op, gå i stuen og tænde tv'et. Nogle gange var han også lige en smut i køkkenet og hente en skål med havrefras og tog sin dyne med på sofaen.

Når vi voksne så stod op så var der havrefras overalt (dog uden mælk - han kunne ikke åbne køleskabet) men han havde hygget sig og vi havde sovet længe :)

Her da han var knapt 3 var det den stationære computer der hittede om morgenen. Han kan selv tænde den, gå ind på sin profil (vi har hver sin profil hvor vi voksne har password så ungerne ikke kan se vores hemmeligheder eller komme til at ændre noget i opsætning / slette vigtige ting mv), gå på nettet og spille Friv, Y8, Silke, Oline eller hvad han lige har lyst til.

Super dejligt at kunne sove længe (hvis Frida på 11 mdr altså gad at sove længe dry.gif)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Linus var den alder kunne han selv stå op, gå i stuen og tænde tv'et. Nogle gange var han også lige en smut i køkkenet og hente en skål med havrefras og tog sin dyne med på sofaen.

Når vi voksne så stod op så var der havrefras overalt (dog uden mælk - han kunne ikke åbne køleskabet) men han havde hygget sig og vi havde sovet længe :)

Her da han var knapt 3 var det den stationære computer der hittede om morgenen. Han kan selv tænde den, gå ind på sin profil (vi har hver sin profil hvor vi voksne har password så ungerne ikke kan se vores hemmeligheder eller komme til at ændre noget i opsætning / slette vigtige ting mv), gå på nettet og spille Friv, Y8, Silke, Oline eller hvad han lige har lyst til.

Super dejligt at kunne sove længe (hvis Frida på 11 mdr altså gad at sove længe dry.gif)

Ahhh God idé. Væk med tremmesengen så han selv kan stå op.

Oline hitter også her :) og Leo kan selv tænde fjernsyn og sætte sige DVD'ere i, så det skal da helt klart prøves.

Glade hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal han bare lære at komme og sige til når han har lavet i bleen. Det er SÅ surt at stå op kl. 8 og knægten har skidt timer forinden og det er helt udtørret!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de tilfælde, vores børn er vågnet så tidligt er det fordi de er kommet for tidligt i seng eller bare ikke var trætte nok :) - Løsningen (da det blev et tydeligt mønster) var at skippe middagsluren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gummihammer og gaffatape <_< <_<

Ej vi skar lidt i middagsluren og nu sove.r han faktisk til omkring kl 6.30 og det er fint for der er jeg selv vågen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er først nu begyndt at sove længere i weekenden, nu er det bare mig der skal lære det, jeg vågner kl 6.00 og så er det slut.

Men da de var små var det også tv'et der underholdt. Da Liva var lille (hun er den første) så lagde jjeg mig på sofaen med hende i den ene ende, og så sov jeg videre mens hun så tv. Elias har altid selv stået op og tændt og kunne sagtens hygge et par timer alene, mens vi sov. Stella kan sagtens sove til kl. 9 eller længere, og det er edder... Svært at få hende op i hverdagen...

Den "onde" metode ville jeg ikke kunne holde ved, jeg ville overgive mig meget hurtigt, men jeg har aldrig haft problemer med at sove på sofaen.

Ellers må tv'et ind i soveværelset, så kan han ligge i revnen og putte med yndlings filmen mens i sover videre...

Held og lykke og sov godt og længe....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hver gang brugt den onde metode, ved ikke om man kan nu når han er noget ældre, men hvis nadja vågner før kl. 6 tager vi det som hun er vågnet om natten og trøster hende hvis hun skulle græde.. men her kommer man bare ikk op før.. Basta.

Fuldstændig det samme her :D Vi må være "De onde mødre" :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh det er Emilie også begyndt på....vi tager hende så ind i vores seng hvor hun så måske sover videre eller ligger og nulrer hår indtil vi vågner....eller ikke orker at blive vækket igen og igen og igen mere....

Det der med at lege "onde mor" virker ikke her medmindre vi vil ha besøg af politi, jægerkorps, kamphelikoptere og Steven Seagal som smasker ind gennem vinduet - da Emilie har et hvineorgan der nogenlunde rammer 380 decibel....med andre ord BRØØØØØØØØØØØL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det går lige i centralnervesystemet :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh det er Emilie også begyndt på....vi tager hende så ind i vores seng hvor hun så måske sover videre eller ligger og nulrer hår indtil vi vågner....eller ikke orker at blive vækket igen og igen og igen mere....

Det der med at lege "onde mor" virker ikke her medmindre vi vil ha besøg af politi, jægerkorps, kamphelikoptere og Steven Seagal som smasker ind gennem vinduet - da Emilie har et hvineorgan der nogenlunde rammer 380 decibel....med andre ord BRØØØØØØØØØØØL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det går lige i centralnervesystemet :S

:lol Må faktisk give Emilie total credit for hende måde at fuldstændig fokusere forældrenes opmærksomhed :lol

Der er kraft over pigebarnet- det er GODT at vide hvad man vil :D :D :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuuuuu leo har sovet til kl 7 idag. Helt fantastisk :) :)

Jeg tror at han har fået jetlag efter vi skiftede til sommertid + vi først lagde ham i seng 20.00 igår.

Så venner kryds fingre for imorgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt.. Ja så det med at udnytte sommertiden så Leo nu har du bare at stå op kl. 7 fremover... :) vi puttede også selv kl. 20.00 i går pga sommertiden.. spændt på at høre hvad tid hun stod op derhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super :yay

Fingrene er krydsede for i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha i dag vågnede han 06.50. Jeg tror sku' at jeg kan begynde at se et lovende mønster ;)

Fantastisk :) :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha i dag vågnede han 06.50. Jeg tror sku' at jeg kan begynde at se et lovende mønster ;)

Fantastisk :) :lovebk

Super fantastisk :yay

Isabella sov skisme også til kl 7:30 i morges :blink

Men det er nok mest fordi hun er syg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER