ønskebaby

Regelmæssig cyklus??

11 indlæg i dette emne

jeg prøver at finde ud af om min cyklus er regelmæssig efter jeg er stoppet på p-piller og vi har taget beslutningen om at gå igang med projekt baby om 4 måneder.

jeg har data for 3 måneder og jeg troede den var sådan nogle lunde regelmæssig da mens faldt på ca. samme dato hvergang. men så regnede jeg lige dagene ud som jo så skulle være min cyklus (hvis jeg har forstået det rigtigt) og så er det slet ikke ens.

her er det jeg har:

12.12.10 Start mens.

16.12.10 slut mens.

Mens dage = 5 dage.

Cyklus dage = 28 dage.

09.01.11 start mens.

14.01.11 slut mens.

Mens dage = 6 dage.

Cyklus dage = 31 dage.

09.02.11 Start mens.

13.02.11 slut mens.

Mens dage = 5 dage.

Cyklus dage = 31 dage.

12.03.11 start mens.

16.03.11 Slut mens.

Mens dage = 5 dage.

Cyklus dage = ?

skal den være helt ens før den er regelmæssig eller har jeg misforstået noget?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor sjovt... Kæresten og jeg har aftalt at jeg stopper på p-pillerne til december 2011 (når pakken udløber) og har aftalt at begynde 4-5 mdr efter - alt efter hvordan min cyklus udvikler sig..

Umiddelbart vil jeg mene at din cyklus er regelmæssig, idet du får din mens hver måned - har hørt om mange hvor den udebliver et par måneder, eller at man får mens med 14 dages interval.. Men det er jo bare det jeg tror - har jo ingen belæg for hvad jeg siger udover at jeg er kvinde..

Mvh Betty (som også håber på at få en meget regelmæssig cyklus)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor præcis ens cyklus skal være, før den er "regelmæssig" aner jeg ikke om der er defineret en grænse for. Men det er heller ikke vigtigt.

Det er der vigtigt er, at du har ÆL - og det har du haft, når du får din mens.

Det gode ved en regelmæssig cyklus er at du har nemmere ved at finde hvornår du har ÆL og dermed hvornår I skal sexe. Har du ikke en anelse om hvornår din ÆL er, så gælder det bare om at sexe hver 2-3. dag, så har du nemlig hele tiden levende sædceller i dig.

Så projekt baby kan sagtens gå i gang, selvom cyklusperioderne svinger :)

Hilsen TiaK - der blev gravid efter 4 måneder og ikke opnåede en fast cyklus...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt... Kæresten og jeg har aftalt at jeg stopper på p-pillerne til december 2011 (når pakken udløber) og har aftalt at begynde 4-5 mdr efter - alt efter hvordan min cyklus udvikler sig..

Umiddelbart vil jeg mene at din cyklus er regelmæssig, idet du får din mens hver måned - har hørt om mange hvor den udebliver et par måneder, eller at man får mens med 14 dages interval.. Men det er jo bare det jeg tror - har jo ingen belæg for hvad jeg siger udover at jeg er kvinde..

Mvh Betty (som også håber på at få en meget regelmæssig cyklus)

ja vi skulle gerne starte her til august/september eller i slutningen af juli hvor jeg kommer hjem fra min udlandspraktik. :D vi skal aftale det helt endeligt her i næste måned når han kommer ned til mig på ferie. :D :loveshower jeg er stoppet på p-plastret det gjorde jeg maj sidste år tror jeg nok. men der var manden ikke klar til barn selvom han sagde det og så nægtede jeg at starte på dem igen så vi bruger gummi nu. :D

men meget held og lykke med jeres projekt. ihhh det er så spændende hehe. :loveshower

men okay jeg tænkte at en regelmæssig cyklus var når der var det samme antal dage imellem mens perioden.. men måske har jeg forstået det forkert??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor præcis ens cyklus skal være, før den er "regelmæssig" aner jeg ikke om der er defineret en grænse for. Men det er heller ikke vigtigt.

Det er der vigtigt er, at du har ÆL - og det har du haft, når du får din mens.

Det gode ved en regelmæssig cyklus er at du har nemmere ved at finde hvornår du har ÆL og dermed hvornår I skal sexe. Har du ikke en anelse om hvornår din ÆL er, så gælder det bare om at sexe hver 2-3. dag, så har du nemlig hele tiden levende sædceller i dig.

Så projekt baby kan sagtens gå i gang, selvom cyklusperioderne svinger :)

Hilsen TiaK - der blev gravid efter 4 måneder og ikke opnåede en fast cyklus...

okay se det er dejligt at vide. for blev helt usikker på om det nu også var rigtigt og sådan.

men dejligt at den ikke skal være 100% ens bare mens er der og det er den.. :D

det var hurtigt du blev gravid og jeg håber jeg kan være lige så heldig når vi begynder.

du får lige et stort tillykke med graviditeten. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kom før jeg fik spiral præcis hver gang på 30. dagen, så der var præcis 30 dage fra mens til mens.. Jeg tror ikke din mens er helt reglmæssigt, men det er tæt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er de færreste der har 100% regelmæssig cyklus især når de prøver på at blive gravide, fordi psyken kan få kroppen til at gøre mærkelige ting... Men jeg tror at du udregner dine cyklus længder forkert, da du skal regne fra sidste menstruations første dag til sidste dag inden din næste menstruation begyndte... Så i den første cyklus som du har anført vil du tælle den 12/12 som dag 1 og 8/1 (sidste dag inden næste mens) som sidste dag i din cyklus - dette vil give en cykluslængde på 28 dage... Og efter hvad jeg kan regne mig frem til har både 2. og 3. cyklus været på 31 dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ahhh hehe så havde jeg misforstået noget hehe.. :D

men tak fordi du lige lærte mig det rigtige. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid med min søn var min mens MEGET urregelmæssig, derfor vidste jeg ikke jeg var gravid, og fandt først ud af det da jeg var indlagt på sygehuset pga min astma, og de ville tage en blodprøve fordi jeg var gået over tid... der var jeg 7 uger henne.

Efter jeg fødte min søn har min cyklus altid varet 30 dage, minus 1 gang hvor jeg gik 10 dage over, men da jeg ikke tog nogen test ved jeg faktisk ikke om jeg var gravid der.

Så da jeg i december gik 4 dage over tid og havde ondt i vorterne tog jeg med det samme en test, som heldigvis var positiv.

Men jeg fik at vide at stabil cyklus betyder at der går de samme antal dage mellem mens, og min er/var stabil selvom der gik 30 dage.

Min læge sagde også at man faktisk godt kan springe en ÆL over uden at vide det, ja med mindre man faktisk tester for det i hver cyklus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay se det er dejligt at vide. for blev helt usikker på om det nu også var rigtigt og sådan.

men dejligt at den ikke skal være 100% ens bare mens er der og det er den.. :D

det var hurtigt du blev gravid og jeg håber jeg kan være lige så heldig når vi begynder.

du får lige et stort tillykke med graviditeten. :loveshower

Taaark! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

var til lægen (da jeg endelig havet fået min mens. efter jeg stoppede med p-sprøjte) jeg spurgte min læge om jeg skulle vente med at blive gravid til der er mere styr på det, men hun sagde at hvis kroppen er klar så bliver du gravid om din cyklus er normal eller ej....

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER