Barbamama

Babybudget

23 indlæg i dette emne

Jeg drømmer jo lidt om baby efter bryllup... Meeeeeen, det vil også betyde baby på su. Og nu sidder jeg og kigger på babysams hjemmeside og føler, at vi skal have en million på kontoen, før det giver mening. :blink

Man kan selvfølgelig få en del brugt og aflagt fra familie og sådan, men jeg vil jo også gerne have lidt "frirum" til at der også er nogle lækre nye sager i blandt. Og jeg har ikke rigtig overblik over hvad man lige så godt kan købe brugt, og hvad der bare SKAL være nyt.

Jeg tænkte på, om I derude, der er forældre, vil give et bud på hvad jeres "babybudget" var? (Jeg ved godt, at det er svært at sige præcist, men et bud ville være skønt :))

Altså hvor mange penge brugte I på at blive klar til baby (barnevogn, tøj, møbler, legetøj, autostol, sutter, osv... Fortæl gerne hvad I brugte på enkelte dele og hvad I har brugt I alt) og hvor meget er det daglige budget steget efter at babyen har meldt sin ankomst? :)

Håber ikke, at det er at snage for meget, at jeg spørger. :blush:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg står lidt i samme situation, så jeg følger lige med her :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først vil jeg lige sige, at man kan finde rigtig mange gode og meget brugbare ting på diverse sider; Trendsales, DBA og guloggratis :)

Jeg kan forsøge at lave en liste:

- Barnevogn; Vi købte en brugt Odder-vogn på dba. Den var med ny lift, regnslag og madrasser (ny til liften) til både barnevogn og lift. Jeg valgte så at købe en ny madras til barnevognen. I alt kom vi af med 2.200 kr. Da Isabella skulle i dagpleje, fik vi en Brio Sport barnevogn af en veninde, som ikke skulle bruge den mere. Den var i så fin stand, at vi valgte at sælge Odderen, og kun have Brioen. I stedet ville vi købe en god klapvogn med stort liggemål

- Klapvogn; Vi købte en Emmaljunga Nitro City på pramworld i England. Den gav vi 3.500 kr for inkl forlæder, regnslag og myggenet. Vi sparede ca. 1.000 kr i forhold til prisen herhjemme.

- Puslebord; købte på gulgogratis en super fin kommode/puslebord (man kunne vitterligt ikke se det havde været brugt) Jeg mener vi gav 500 kr for det (nypris 1800 kr)

- Pusletaske; købte i starten en ny Gaia & Ko på trendsales til 400 kr

- Vugge; købt brugt til 300 kr.

- Tremmeseng; Købt inkl. sengehimmel, himmelpind og ny madras til ca. 400 kr.

- Autostol; En BritaxRömer købt brugt til 200 kr.

- Babydyne og pude; her valgte jeg en møg-dyr dyne der bare SLET ikke var pengene værd! Faktisk de dårligste penge vi har givet ud. 700 kr for sættet. Bagefter købte vi en billigere allergidyne, der var MEGET bedre

- Kravlegård; købt brugt til 300 kr.

- Voksipose; købt ny på trendsales til 800 kr

- Tøj; jeg har nok købt for små 1.000 kr tøj- både nyt og brugt.

- Sutteflasker; Isabella ville ikek bruge sutteflaske, men jeg havde lånt en venindes, og købte bare nye sutter til dem.

- Sengetøj; syede selv et par sæt, og købte et enkelt ca. 200 kr.

Jeg vil sige, at klapvognen behøver man jo ikke have fra starten, og det var vores dyreste post. Min pointe er, at det absolut ikke behøver være ret dyrt. Og så må jeg også sige, at hvis man sælger tingene igen bagefter, kommer man i realiteten ikke til at bruge det vilde. Det BEHØVER ikke være dyrt at få børn, hvis man kan leve med at nogle af tingene er brugte :) Baby kan overleve det meste- jeg tror mere det er vores egne forventninger (og omgivelsernes) der gør, at man køber en masse og bruger voldsomt mange penge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først vil jeg lige sige, at man kan finde rigtig mange gode og meget brugbare ting på diverse sider; Trendsales, DBA og guloggratis :)

Jeg kan forsøge at lave en liste:

- Barnevogn; Vi købte en brugt Odder-vogn på dba. Den var med ny lift, regnslag og madrasser (ny til liften) til både barnevogn og lift. Jeg valgte så at købe en ny madras til barnevognen. I alt kom vi af med 2.200 kr. Da Isabella skulle i dagpleje, fik vi en Brio Sport barnevogn af en veninde, som ikke skulle bruge den mere. Den var i så fin stand, at vi valgte at sælge Odderen, og kun have Brioen. I stedet ville vi købe en god klapvogn med stort liggemål

- Klapvogn; Vi købte en Emmaljunga Nitro City på pramworld i England. Den gav vi 3.500 kr for inkl forlæder, regnslag og myggenet. Vi sparede ca. 1.000 kr i forhold til prisen herhjemme.

- Puslebord; købte på gulgogratis en super fin kommode/puslebord (man kunne vitterligt ikke se det havde været brugt) Jeg mener vi gav 500 kr for det (nypris 1800 kr)

- Pusletaske; købte i starten en ny Gaia & Ko på trendsales til 400 kr

- Vugge; købt brugt til 300 kr.

- Tremmeseng; Købt inkl. sengehimmel, himmelpind og ny madras til ca. 400 kr.

- Autostol; En BritaxRömer købt brugt til 200 kr.

- Babydyne og pude; her valgte jeg en møg-dyr dyne der bare SLET ikke var pengene værd! Faktisk de dårligste penge vi har givet ud. 700 kr for sættet. Bagefter købte vi en billigere allergidyne, der var MEGET bedre

- Kravlegård; købt brugt til 300 kr.

- Voksipose; købt ny på trendsales til 800 kr

- Tøj; jeg har nok købt for små 1.000 kr tøj- både nyt og brugt.

- Sutteflasker; Isabella ville ikek bruge sutteflaske, men jeg havde lånt en venindes, og købte bare nye sutter til dem.

- Sengetøj; syede selv et par sæt, og købte et enkelt ca. 200 kr.

Jeg vil sige, at klapvognen behøver man jo ikke have fra starten, og det var vores dyreste post. Min pointe er, at det absolut ikke behøver være ret dyrt. Og så må jeg også sige, at hvis man sælger tingene igen bagefter, kommer man i realiteten ikke til at bruge det vilde. Det BEHØVER ikke være dyrt at få børn, hvis man kan leve med at nogle af tingene er brugte :) Baby kan overleve det meste- jeg tror mere det er vores egne forventninger (og omgivelsernes) der gør, at man køber en masse og bruger voldsomt mange penge ;)

Se det var PRÆCIS sådan et svar, jeg søgte! :loveshower Super. :) Og ja, jeg er helt enig i at baby kan overkomme at det meste er brugt, jeg ved bare ikke endnu, hvor meget jeg selv kan overkomme :blush

Men hvis jeg nu regner sammen, og siger at I har brugt ca. 10.000-11.000 til startpakke ved at købe brugt, men lækkert (Odder, Emmaljunga, Gaio og Ko forbinder jeg med noget virkelig kvali?) er det så ikke nogenlunde rigtigt? :)

Og var det så alt, I købte undtagen bleer og mad? Eller er der noget, jeg ikke har tænkt over? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se det var PRÆCIS sådan et svar, jeg søgte! :loveshower Super. :) Og ja, jeg er helt enig i at baby kan overkomme at det meste er brugt, jeg ved bare ikke endnu, hvor meget jeg selv kan overkomme :blush

Men hvis jeg nu regner sammen, og siger at I har brugt ca. 10.000-11.000 til startpakke ved at købe brugt, men lækkert (Odder, Emmaljunga, Gaio og Ko forbinder jeg med noget virkelig kvali?) er det så ikke nogenlunde rigtigt? :)

Og var det så alt, I købte undtagen bleer og mad? Eller er der noget, jeg ikke har tænkt over? :)

Jeg kan ikke lige komme i tanke om at der var mere vi købte. Vi havde jo også nogle bedsteforældre, der købte lidt hist og pist. Vi fik en pose af min mor med babypudder, creme, badeshampoo, hårshampoo, negleklipper (babys negle gror virkelig stærkt og de er skarpe ). Farmor kom med lidt tøj og andre "småting". Vi fik en masse bleer gratis fra de dér babypakker diverse steder fra. Mad købte vi ikke. Det skulle vi ikke bruge, da jeg ammede fuldt ud i starten. Jeg "investerede" dog i et par ammebrikker, fordi mine brystvorter var gået helt i stykker ;) Men de kostede vist kun 50 kr.

En af grundene var, at vi bestemt ikke havde råd til at bruge 25-30 tusinde på at "gøre klar til baby" som min veninden feks gjorde. En anden grund var, at jeg simpelthen er for nærrig til at give 8-9.000 kr for en barnevogn. Synes det er sindsygt som priserne kan ryge i vejret, når man sætter ordet "baby" foran ;) Desuden kan man f.eks. på Trendsales tit finde ting, der er ubrugte til en meget nedsat pris. Der er et KÆMPE "babymarked" derinde med både tøj og udstyr :)

Kom lige i tanke om, at vi også købte et par babyalarmer; Brugte Padwico til 300 kr, som vi stadig har. De har været rigtig gode :)

Jeg synes selv vi fik nogle gode ting. Jeg vil så også sige, at jeg brugte pænt lang tid på nettet for at lede efter de "bedste tilbud". Jeg er blandt familie og venner kendt som sådan en "søgemaskine" hvis man vil finde noget godt og brugt på nettet, eller ting der kan importeres til DK til billige penge. Og du siger bare til hvis du skal have hjælp :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige komme i tanke om at der var mere vi købte. Vi havde jo også nogle bedsteforældre, der købte lidt hist og pist. Vi fik en pose af min mor med babypudder, creme, badeshampoo, hårshampoo, negleklipper (babys negle gror virkelig stærkt og de er skarpe ). Farmor kom med lidt tøj og andre "småting". Vi fik en masse bleer gratis fra de dér babypakker diverse steder fra. Mad købte vi ikke. Det skulle vi ikke bruge, da jeg ammede fuldt ud i starten. Jeg "investerede" dog i et par ammebrikker, fordi mine brystvorter var gået helt i stykker ;) Men de kostede vist kun 50 kr.

En af grundene var, at vi bestemt ikke havde råd til at bruge 25-30 tusinde på at "gøre klar til baby" som min veninden feks gjorde. En anden grund var, at jeg simpelthen er for nærrig til at give 8-9.000 kr for en barnevogn. Synes det er sindsygt som priserne kan ryge i vejret, når man sætter ordet "baby" foran ;) Desuden kan man f.eks. på Trendsales tit finde ting, der er ubrugte til en meget nedsat pris. Der er et KÆMPE "babymarked" derinde med både tøj og udstyr :)

Kom lige i tanke om, at vi også købte et par babyalarmer; Brugte Padwico til 300 kr, som vi stadig har. De har været rigtig gode :)

Jeg synes selv vi fik nogle gode ting. Jeg vil så også sige, at jeg brugte pænt lang tid på nettet for at lede efter de "bedste tilbud". Jeg er blandt familie og venner kendt som sådan en "søgemaskine" hvis man vil finde noget godt og brugt på nettet, eller ting der kan importeres til DK til billige penge. Og du siger bare til hvis du skal have hjælp :D

Jamen det kan da godt være at jeg tager dig på ordet!!! :) Der bliver dog nok ikke noget babylaveri før efter brylluppet (selvom jeg går og drømmer lidt om at det "ikke kan betale sig" at stoppe med en ny p-pille-pakke, når jeg har brugt den ud, som jeg har nu :badgirl ) Og måske går der endnu længere tid... Manden skal jo også være med på den ;) Meeeeeen, han har da lige sagt okay til at vi kunne kigge babytøj på vores bryllupsrejse til Thailand. :glad Har hørt at tøjet skulle være så billigt der, så måske er der også billigt babytøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min veninde fortalte mig, at det jo ikke er tingene som gør det hele, bare man virkelig ønsker sig barnet, så skal det andet nok komme også :D

Men vi er jo lidt et anderledes tilfælde, fordi vi har planen om at adoptere. Men vi er jo allerede begyndt at købe ind til barnet. Jeg har købt barnesengen brugt og alligevel til en dyr pris, men det var bare den seng, som jeg ville have.

Planen hos os er, at vi køber ting 1 gang i måneden. Så vi, når vi får barn i forslag så har vi de mest basale ting, og skal kun ud og købe tøj og mindre ting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rundt regnet tror jeg det kostede os 25.000 men skal siges at alt var nyt andet kunne på det tidspunkt ikke falde mig ind.

Man har jo et standpunkt til man tager e nyt ik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min veninde fortalte mig, at det jo ikke er tingene som gør det hele, bare man virkelig ønsker sig barnet, så skal det andet nok komme også :D

Men vi er jo lidt et anderledes tilfælde, fordi vi har planen om at adoptere. Men vi er jo allerede begyndt at købe ind til barnet. Jeg har købt barnesengen brugt og alligevel til en dyr pris, men det var bare den seng, som jeg ville have.

Planen hos os er, at vi køber ting 1 gang i måneden. Så vi, når vi får barn i forslag så har vi de mest basale ting, og skal kun ud og købe tøj og mindre ting...

Nej det handler ikke om hvilket udstyr man har. Men i min verden så drejer det sig jo også om at have råd til at bebs kommer bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting du skal tænke på er om du skal have et eller flere børn.

Det er dyrere at købe nyt - men hvis barnevognen skal holde til flere børn er det måske en god ide at give et par tusinde mere og få en ny som så også holder i længere tid.

Brug penge på de ting der er vigtige for dig og køb brugt til de ting der ikke gør så meget at de er lidt slidt.

F.eks. er der mange der ikke vil bruge et brugt badekar, men en gammel tremmeseng man selv fikser, maler og gør lækker er en anden sag.

Mht. tøj så slider babyer ikke på det. Det værste er bæ der ikke kan gå af, men det bliver for det meste i bodyen.

Jeg tror mine små har haft 1/4 nyt tøj og resten brugt.

I morgen skal jeg ud og hente 41 dele velholdt tøj for 250,- i str. 86. Og med basisgardaroben fyldt op for så få penge er der råd til lidt lækkert overtøj, et flot regnslag til barnevognen eller bare lidt mærketøj som hun ellers ikke har meget af :)

Nogle ting er gode at købe før baby kommer. Der skal selvfølgelig være pusleplads, badekar, sovested, vogn og lidt tøj, men der er rigtig mange ting som frister - som man aldrig får brug for!!

Derudover er mange bedsteforældre helt vilde for at få lov til at købe noget til den lille, og hvis du har købt det hele ender det med at de kommer slæbende med et eller andet helt og aldeles rædselsfuldt eller ubrugeligt.

Når du bliver gravid så mærk hvordan din mor / svigermor opfører sig og inviter dem med ud og shoppe. Ikke fordi de skal betale de ting du shopper (men det kan nogle godt finde på ;)) men mere for at de kan se hvad du allerede har købt og også finde ud af hvad din smag er så de ikke rammer helt ved siden af hvis de finder på at købe noget.

Husk der også skal være barselsønsker og ønsker til barnedåben. Mange har købt alt inden den lille kommer og når der så er dåb 3 - 6 mdr efter så mangler de ikke noget.

Mange ting kan sagtens vente med at blive købt til den lille er lidt større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu har jeg fået lov til til at gå og købe lidt ting allerede nu.

Vi har lavet et regnestykke med hvad det ville have kostet for ny og hvad vi har givet.

Aktivitetstæppe fra lamaze med drejefod 100 kr nypris 450 kr

Aktivitets tæppe lamaze vendbart 100 kr Nypris 699 kr

Lift basson 75 kr Nypris 749 kr

Pusletasker. Lille og en stor 200 kr Nypris ca. 450 kr

Vi har lavet en besparelse på 1873 kr.

Og det er kun det jeg har købt indtil videre.

Dog vil jeg have helt ny barnevogn, samt vi har brændeovn og der har jeg fundet en kravle gård der kan bruges det at sætte uden om brændeovnen.

Det er jo nu mens man ikke er gravid man har mulighed for at finde de rette tilbud.

Jeg har brugt gul og gratis samt trendsales, og herinde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger lige lidt med her på siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting du skal tænke på er om du skal have et eller flere børn.Det er dyrere at købe nyt - men hvis barnevognen skal holde til flere børn er det måske en god ide at give et par tusinde mere og få en ny som så også holder i længere tid.Brug penge på de ting der er vigtige for dig og køb brugt til de ting der ikke gør så meget at de er lidt slidt. F.eks. er der mange der ikke vil bruge et brugt badekar, men en gammel tremmeseng man selv fikser, maler og gør lækker er en anden sag. Mht. tøj så slider babyer ikke på det. Det værste er bæ der ikke kan gå af, men det bliver for det meste i bodyen. Jeg tror mine små har haft 1/4 nyt tøj og resten brugt. I morgen skal jeg ud og hente 41 dele velholdt tøj for 250,- i str. 86. Og med basisgardaroben fyldt op for så få penge er der råd til lidt lækkert overtøj, et flot regnslag til barnevognen eller bare lidt mærketøj som hun ellers ikke har meget af :)Nogle ting er gode at købe før baby kommer. Der skal selvfølgelig være pusleplads, badekar, sovested, vogn og lidt tøj, men der er rigtig mange ting som frister - som man aldrig får brug for!!Derudover er mange bedsteforældre helt vilde for at få lov til at købe noget til den lille, og hvis du har købt det hele ender det med at de kommer slæbende med et eller andet helt og aldeles rædselsfuldt eller ubrugeligt. Når du bliver gravid så mærk hvordan din mor / svigermor opfører sig og inviter dem med ud og shoppe. Ikke fordi de skal betale de ting du shopper (men det kan nogle godt finde på ;)) men mere for at de kan se hvad du allerede har købt og også finde ud af hvad din smag er så de ikke rammer helt ved siden af hvis de finder på at købe noget. Husk der også skal være barselsønsker og ønsker til barnedåben. Mange har købt alt inden den lille kommer og når der så er dåb 3 - 6 mdr efter så mangler de ikke noget. Mange ting kan sagtens vente med at blive købt til den lille er lidt større :)

Super råd! :sc

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er problemet med at købe et brugt babybadekar?

Og jaeh, altså da min storebror fik sin datter kom min mor med OCEANER af tøj, det var helt ekstremt. Og jeg tror faktisk også at hun gav en del større ting (mener måske endda at hun gav barnevognen?) Så jeg kan da håbe (og tror nu også...) at der også falder lidt af der. :D Men det er jo rart, at have en fornemmelse af at man KUNNE have råd til at købe alt selv om nødvendigt. :)

Og smart med pakkerne med babytøj! Har også luret på et par ting under køb&salg herinde, det ser ud til at man kan gøre nogle rigtig gode kup, så det er jo bare at håbe, at jeg også kan det, når jeg en dag står med to streger. :)

Altså nu har jeg fået lov til til at gå og købe lidt ting allerede nu.Vi har lavet et regnestykke med hvad det ville have kostet for ny og hvad vi har givet.Aktivitetstæppe fra lamaze med drejefod 100 kr nypris 450 krAktivitets tæppe lamaze vendbart 100 kr Nypris 699 krLift basson 75 kr Nypris 749 krPusletasker. Lille og en stor 200 kr Nypris ca. 450 krVi har lavet en besparelse på 1873 kr.Og det er kun det jeg har købt indtil videre.Dog vil jeg have helt ny barnevogn, samt vi har brændeovn og der har jeg fundet en kravle gård der kan bruges det at sætte uden om brændeovnen.Det er jo nu mens man ikke er gravid man har mulighed for at finde de rette tilbud. Jeg har brugt gul og gratis samt trendsales, og herinde

Wow, du/I har gjort nogle gode kup!!! :respekt Jeg tør bare ikke rigtig begynde at købe endnu, dels fordi vi tidligst begynder projekt baby efter brylluppet (til juli) og dels fordi jeg tænker, at det jo ikke er til at vide, om vi får svært ved at få børn, og hvis vi gør det, så tror jeg bare at det vil "stresse" mig, hvis vogn og vugge og alting er klar. :unsure Har dog planer om at købe en lille-bitte-bitte smule tøj, når vi skal på bryllupsrejse til Thailand. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det korte svar er vel at vi brugt 15-20.000 på barn nummer et, inden ankomst - vi købte hvad vi ville have og sparede ikke på noget :) Da barn nummer to kom meget tæt på brugte vi omkring 20-25.000 igen, fordi vi investerede i en barnevogn mere, tvillingeklapvogn, osv, osv, osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står i samme situation som dig. Regner også med at begynde projekt baby efter brylluppet i maj. Smed allerede pillerne for et år siden :blush

Jeg har spurgt lidt rundt omkring. Min søster købte alt brugt og kom af med 10-15.000 kr. Min veninde der fik tvillinger købte halvt nyt og resten fik de i gaver og hun regnede med at de havde brugt 75.000. Så det er vist hvad man gør det til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står i samme situation som dig. Regner også med at begynde projekt baby efter brylluppet i maj. Smed allerede pillerne for et år siden :blush

Jeg har spurgt lidt rundt omkring. Min søster købte alt brugt og kom af med 10-15.000 kr. Min veninde der fik tvillinger købte halvt nyt og resten fik de i gaver og hun regnede med at de havde brugt 75.000. Så det er vist hvad man gør det til.

75.000??? :o

Ok, så håber jeg måske alligevel ikke, at vi får tvillinger :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står i samme situation som dig. Regner også med at begynde projekt baby efter brylluppet i maj. Smed allerede pillerne for et år siden :blush

Jeg har spurgt lidt rundt omkring. Min søster købte alt brugt og kom af med 10-15.000 kr. Min veninde der fik tvillinger købte halvt nyt og resten fik de i gaver og hun regnede med at de havde brugt 75.000. Så det er vist hvad man gør det til.

:blink :blink :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he inden i taber underkæben alt for langt, så var der en pige inde på bryllupsklar, der købte brudekjole til 50.000. Se det er vildt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he inden i taber underkæben alt for langt, så var der en pige inde på bryllupsklar, der købte brudekjole til 50.000. Se det er vildt :D

Ej, det er jo noget helt andet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er jo en rigtig spændende tråd - det er også noget, jeg har tænkt en del over :)

Det ser jo ud til, at det er meget forskelligt, hvad folk vælger at bruge på projektet, men det er rigtig dejligt at se, at det ikke behøver at koste halve og hele bondegårde, hvis man bare kigger sig lidt omkring efter de gode tilbud...

Men er der noget, I bestemt ALDRIG ville købe brugt (- nu blev der nævnt badekar) og hvad er grunden til det?

Jeg håber ikke, at det gør noget, at jeg spørger :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh det er lge så dyrt som man gør det til ;) Irriterende svar men sandt.

Jeg kan ikke huske alt vi købte for til Emil men her er hvad jeg husker (vi købte nogle af de "hårde ting(kravlegård, trip/trap mm brugt))

-Barnevogn- Scandia move incl ALT(helsemadresser, pusletaske, regnslag, myggenet mm) = 3000,- (Januar tilbud)

-Trammeseng(brugt- den blev vasket godt ned og fik ny madres) = 150,-

-Madres= 300,-

-Sengetøj og langer til seng og vogn = 500,-

-Dyne (havde 3 men fik de to) = 300,- (Januar tilbud)

-Badekar = 200,-

-Termometer, kam, cremer og andet til puslebordet= 200,-

-Puslebord = 600,-

-Puslehynder (havde to pusleborde) = 500,-

-Sengehimmel+ stang = 250,-

-Vuggen fik vi

-Autostol(købt brugt) = 200,-

-Trip/trap (købt brugt) = 200,-

-Tøj = Mange penge :P Ved det ikke

-legetøj = Mange penge :P Ved det ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er der noget, I bestemt ALDRIG ville købe brugt (- nu blev der nævnt badekar) og hvad er grunden til det?

Jeg håber ikke, at det gør noget, at jeg spørger :unsure

Jeg ville aldrig købe brugte autostole, madrasser, dyner, stofbleer både dem til gylp og dem til bleer - derudover ville jeg ikke have noget problem med det brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte både nyt og brugt. Og brugte nok også et sted mellem 15.000-20.000

Nyt vi købte og som jeg ikke ville købe brugt.

Barnevogn - emmaljunga big star suprime

klapvogn - emmaljunga (samme farve som barnevogn)

Pusletaske - emmaljunga (samme farve som barnevogn)

Leander vugge til at hænge i loftet

Madresser til seng og barnevogn

Badekar

Dyner + puder

baby autostol

Brugt som vi købte.

Tøj str. 50-62 (det var som nyt) fik 2 kasser til 400 kr.

tremmeseng og puslebord + sengelindet

Sidst men ikke mindst: nøje udpenslet ønskeliste til barselsgaver og dåbsgaver. Her i bland baby alarm, som dog blev skiftet ud til nova... som vi også købte selv. Ellers leander stol, legetøj, tøj og gavekort til kære børn, så vi kunne købe det vi manglede :shop

Og jeg kunne desværre ikke amme, så der blev også indkøbt flasker + div. Og prisen på modermælkserstatning er heller ikke billig, og de første par mdr. i bleer, synes jeg godt nok også var dyre. Men man finder jo hurtig ud af hvad man skal bruge og hvor meget.

En enkelt ting jeg gerne vil ud og have til næste gang, som jeg måske ikke har manglet, men godt kan se det praktiske i er en voksi pose. Men ellers har jeg jo gemt stort set alt fra lillemanden.... men skulle vi få en pige :o så kommer der en større post til tøj igen. Vi viste vi skulle have en dreng og købte derfor kun ind til en lille fræk fyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER