Martin

Når børn ikke hører efter

17 indlæg i dette emne

Hej med jer

Ja som I sikkert ved så har vi lille Leo. Han er 2 år og 2 måneder nu :)

Normalt reagerer han når vi kalder, siger stop, siger kom her osv.

I går da vi var ude og spadsere og lege, begyndte Leo pludselig at løbe løbsk ud over en mark.

Vi råbte LEO- STOP, STANDS osv. men han fortsatte bare. Ki efter, nu med meget pløret sko ;)

Senere havde vi samme situation her løb Leo bare imod en krydsende villavej (lidt mere farligt)

Jeg er lyn hurtig, så jeg fangede ham selvfølgelig og forklarede ham at det var farligt.

Han fik selvfølgelig besked om, at det er vigtigt han hører efter når mor og far kalder. :)

Løber jeres børn også "løbsk"? og hvordan tackler I det efterfølgende?

Venlige hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JEP!!!

Og drenge mere end piger :whistling

Den store var ligeså dan som Leo. Vi har faktisk lige set et par videoklip, fra da han var ca. 2 år, hvor han også bare pludselig- og ud af det blå SPONSER ud over en mark- hører ikke en disse af alle dem der står og galer. Meget morsomt klip, med en farmor der styrter over marken efter knægten ;)

Han er dog blevet lidt bedre til det nu (bliver snart 8 år) Men han kan altså stadig få de flip, hvor han bare knalder helt ud, alt stritter i alle retninger, og han intet hører af "STOP, stands, blev her" eller noget andet.

Det kan selvfølgelig være en farlig situation- specielt i trafikken. Vi har en teori om, at der simpelthen er SÅ meget energi der skal ud, at hans krop bare løber løbsk. Det har i hvert fald hjulpet, hvis han har fået lov at bruge energi et sted, hvor det var "tilladt" bare at løbe baserk.

Har I ikke en have, han kan styrte rundt i? :D

Hilsener ML, der inderligt håber det bliver bedre med pigen, da kondien ikke er hvad den har været :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og vil lige tilføje, at det så heller ikke heeelt passer med dét med pigerne. Isabella er i hvert fald ved at blive RIGTIG god til at ignore, når hendes navn bliver sagt igen og igen- hvis hun f.eks. skal komme eller andet. Forskellen i forhold til den store er, at hun rent faktisk hører hvad vi siger, men VÆLGER ikke at reagere ;) Det viser sig tydeligt; først står hun helt stille og stirre ud i luften- som om hun intet har hørt, men det falder lidt til jorden når pokker tager ved hende og hun render væk, står med et smørret grin i den anden ende af stuen, og mor her humper efter på krykkerne, hvorefter hun bare fiser op i den anden ende igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HÉ hé er du sikker på at det ikke er August u skriver om her.

Men jeg gør det at vi skal holde hånd indtil jeg siger at han må smutte og det virker her.

Men det kan også resultere i en dreng som ligger og skaber sig fori han ikke gider holde hånd ligenu men så venter jeg bare til han er færdig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han lyder som en dreng med krudt i :numse og det er da herligt :P :P

Vi har fra start af fortalt Mille om konsekvenser ved at løbe eller gå ud foran biler, eller andre farlige ting.. Jeg sætter mig ned i hendes højde og fortæller hende at det kan være rigtig farligt at gå alene ude ved bilerne, fordi man kan komme galt afsted og blive kørt ned.. Det synes jeg har hjulpet meget.. Hun er også medlem af Børnenes trafikklub, hvor jeg synes der er nogle rigtig gode billeder og fortællinger, så hun kan forstå det i hendes niveau :) Nu ved jeg godt der er forskel på at rende på en mark og så rende rundt i trafikken..

Men ellers vil jeg også som råd sige at så skal man holde i hånd og så vil i højst sandsynligt få et meget utilfreds barn, men vi har nogle steder hun stadig skal holde i hånd og andre steder kan hun sagtens gå selv.. Nu er hun godt nok også 4 år, så hun er lidt ældre, men jeg synes vores metode med at fortælle hende fra start af, at det og det er farligt, har hjulpet her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft problemet. Både Xander i vuggestuen og Linus i dagplejen har lært at 'gå pænt' så når vi gik tur hjemme så holdt de ALTID ved klapvognen bortset fra når vi sagde de måtte løbe selv.

Ved ikke hvad vuggestue / DP har gjort for at lære dem det, men vi har nydt godt af at de altid har holdt godt fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det problem har vi. Problemet er dog kun stort når han er sammen med andre, for når vi er sammen med ham, så holder vi ham i hånden. Men farmor og farfar lader ham løbe, så egentlig er det dem der er problemet.

Nu er han så 4,5 år og det hjælper kan vi mærke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne lige så godt være Magnus du skrevn om.

Hold da op hvor har vi løbet efter ham mange gange, der har også være en periode hvor han gemmel sig, ja selv i den minste butik.

Jeg syndes ikke at det er så slemt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft "sådan en dreng" i min sidste børnehave og det var faktisk væmmeligt at have ham med på tur, for det var noget af et ansvar at påtage sig.

Men han SKULLE så holde en voksen i hånden hele tiden og det var jo bare træls, for på marker og skovveje måtte børnene godt slippe hinandens hænder, men ham her gad vi bare ikke jagte....så han måtte ikke give slip.

Jeg husker min lillebror også var lidt en spasmager da han var mindre og min mor havde ham i en gåsele oppe i byen, ret smart....

Det har jeg faktisk også overvejet til Emilie, just to be safe, man kan få så mange fine der ikke ligner en hundesele ;)

http://uniquekids.dk/group.asp?group=84

Og så ville jeg være fløjtende ligeglade med folks evt kommentarer, for det er mit barns sikkerhed det handler om, og de kende ham ikke - eller løber efter ham ude på en mark eller hovedvej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også brugt sele en gang. Det virkede. Resten af tiden glemte vi at få den med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhhh tak for jeres fantastiske svar. :)

Jeg er glad for at høre at det er helt "normalt" :)

Vi lader ham selvfølgelig løbe frit rundt i haven, på legepladsen. Og vi holder i hånden på farlige steder osv.

Far her må vel bare tage en del løbeture mere, da Leo har MEGET krudt i benene.

Jeg kan godt se fidusen i en hundesnor. Men jeg tror bare ikke lige at det er os.

Jo måske på en vandretur i bjergene ;)

Glade hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha velkommen i min verden

Louie har også bare KRUDT i rumpetten, Liva havde det samme i den alder, ØJ hvor vi stæsede rundt efter hende alle steder

Nå men om nogle år er han holdt op med det :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare en FAAACE!!! Det er ihvertfald det jeg sige hver gang V gør det samme.. :bunny :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hørt om en enkel episode med Sara hvor hun i SFO'en pludselig fortsatte derudaf uden at høre efter pædagoerne at hun skulle stoppe. Vi har dog aldrig oplevet det derhjemme (i hvert fald ikke i den tid jeg har været der :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HÉ hé er du sikker på at det ikke er August u skriver om her.

Men jeg gør det at vi skal holde hånd indtil jeg siger at han må smutte og det virker her.

Men det kan også resultere i en dreng som ligger og skaber sig fori han ikke gider holde hånd ligenu men så venter jeg bare til han er færdig

Det lyder også som vores søn og den der med at holde i hånd har også virket her :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille bemærkning herfra:

Jeg har læst i forbindelse med mit studie, en bog (Den kvindelige hjerne) hvor der står, at drenges og pigers hjerner (selvfølgelig) udvikler sig anderledes. Hvor piger allerede fra spæd kan se på deres mor når der er noget de ikke må, kan drenge ikke på samme måde registrere følelser i tonelejet og/eller ansigt når vi siger nej og det kan derfor være mere nødvendigt at stoppe dem fysisk, så det er ikke nødvendigvis fordi de ikke VIL høre, de opfatter det bare lidt anderledes end piger. Ret interessant synes jeg selv... :)

Og jo, vi oplever også at være nødt til at stoppe vores søn fysisk inden han løber ud på veje o.a. farligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert en fase, begge vores børn har dyrket samme interesse - det tog lige et par måneder, hvor vi forældre måtte spurte efter dem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER