Pippi

Hvad med veninderne efter I blev mor?

22 indlæg i dette emne

Hej

Jeg sidder her og tænker lidt. Hvad skete der for jeres forhold til veninderne, da I fik børn? Jeg synes, at det kan være svært at have tiden og nogle gange er der ikke så meget forståelse fra veninderne uden børn. Altså mere sådan at de ikke tænker over, at nogle tidspunkter til cafébesøg kan være virkelig dårlige ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har mistet nogle venner men også fået nogle nye...vil sige vi har ryddet ud i vores omgangskreds hvem der betyder noget og forstår os nu vi har 2 børn...og ja så har vi lært nye at kende som osse har børn og som er samme sted som os...

Jeg synes det handler om prioritering og om at være fleksibel for at bevare venskaber...og så handler det også om at man i sit forhold prioriterer frihed med venner hvis det skal kunne fungere...og så er der bare stor forskel på børn og hvordan man reagerer på at blive mor eller far....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke mistet nogen veninder på den konto... Det skyldes måske at de fleste af vores venner er vennepar og alle har stiftet familie... Jeg har EN god veninde som ikke har børn endnu... Og måske tror jeg hun har haft svært ved at forstå mine valg, og sådan... Men fordi hun er min eneste "kun min veninde" har jeg også været god til at prioritere at have tid til hende... Har det passet har vi lavet noget sjovt sammen, har det passet dårligt har jeg inviteret hende herhjem til mig, så jeg samtidig kunne lytte og se til børnene og sådan... Nu er hun lige blevet gift så jeg gætter på at når de har styr på tilværelsen( de skal igennem familiesamføring først) så er det næste nok børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser stadig alle mine veninder fra før-baby, men det er dog meget mere sjældent end før.

Til gengæld har jeg fået flere nye veninder efterfølgende, som selv har børn og det er bare så givende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser stadig alle mine veninder fra før-baby, men det er dog meget mere sjældent end før.

Til gengæld har jeg fået flere nye veninder efterfølgende, som selv har børn og det er bare så givende :)

Samme her. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste af mine veninder har heldigvis fået børn nu.. Da jeg fik Elliot kunne jeg godt mærke at de faldt lidt fra - det er dog vendt tilbage efter vi ligesom er kommet til samme punkt igen. Jeg har til gengæld fået en masse nye veninder :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan nogenlunde den sidste i venneflokken der har fået barn. Når jeg kigget tilbage er det bare så mange ting jeg ikke fattede - jeg vidste bare ikke bedre. Så jeg er sådan ret large overfor folk der ikke har børn eller kun har store børn (med mindre det et min familie - kæft nogle spader nogle gange..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser dem (meget) sjældnere, men de fleste er der endnu. Nogle koncert-veninder har jeg ikke ser i et års tid, men jeg ved de vil være friske på en koncert, hvis der rigtige navn annoncerer en tour.

De fleste uden børn har fin forståelse for børn mht tidspunkter og sådan, men de fleste af deres venner har jo også efterhånden fåret børn.

En enkelt veninde er jeg kommet meget tættere på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle enkelte ser jeg sjældnere, men jeg har ikke mistet nogen på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, der er 3 jeg tænker på, som værende min bedste veninder. Den ene har jeg fået ca. samme tid som jeg blev mor, så der har børn jo altid været et vilkår. Den anden har jeg haft siden jeg var barn og hun fik børn før mig og har 3 nu, så det giver heller ikke problemer. Måske ses vi sjældnere, men jeg tror ikke vi kan rykkes fra hinanden. Den tredje har ingen børn, men vores fælles interesser er ret barnlige og vi har aldrig været på druk eller andet "børne-uvenligt" før jeg fik børn, så vi kan det samme som før.

Generelt har jeg nok lidt mindre tid til veninder nu, end før, men jeg har aldrig siddet lårene af mine veninder så jeg oplever ikke forskellen som værende så stor, og har heller ikke hørt "brok" fra nogle af dem.

Min alenetid derimod ;) Dén lider af at jeg er blevet mor :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal lige siges at nogle af dem der er faldet fra her er ikke kun fordi vi har fået børn...

Det ene vennepar troede vi faktisk vi kom tættere på men de valgte så at melde os til kommunen...

Min ene veninde valgte os fra og flyttede til Frankrig og er blevet mor der...

Min mands lille klike har vi droppet af diverse årsager fordi min mand ikke trivedes hver gang de havde herre aftener....

Såå de var nok faldet fra børn eller ej....

Desuden har vi fået 2 nye vennepar som vi ses med en del...og jeg har fundet en veninde her i byen hvor vi bor...

Og min gamle veninde og jeg har stadig et kanon venskab selvom hun stadig ikke har børn...

Så er vi lidt mere sammen med min lille klike med både mænd og børn :-).

Såå det behøver altså ikke være pga man får børn at man sorterer i vennerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er røget nogle i svinget. Men tilgengæld er der kommet nye til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er røget 3 stk efterfølgende - men de to var på vej ud inden alligevel da vi var gærdet fra hinanden, den sidste valgte jeg fra grundet et tillidsbrud jeg ikke vil tilgive. Tilgengæld har jeg fået flere venner/bekendtskaber gennem det at blive mor. Og mine egne venner/bekendte har heldigvis fuld forståelse for at jeg er mor og ikke lige så meget til stede og ikke fester på den måde mere (ingen af dem har børn :( )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der er faldet fra, efter vi fik børn. Jeg tror dog ikke det handler om børnene, vi er bare vokset lidt fra hinanden også handler det om prioriteringer og om der lige er tid til at ses, den tid havde jo nok været større uden børn. Så har jeg en hvor vi er vokset lidt fra hinanden efter vi fik børn, men vi ses stadig bare ikke helt så ofte

 

Jeg har en veninde jeg kom tættere på, vi fik børn med 5 mdrs mellemrum og vores sønner blev rigtig gode venner som babyer og er det stadig nu som 8 og 9 årige. Det er uden tvivl børnene der har bragt os tættere sammen men vi var også gode veninder før børnene. Nu er de desværre flyttet nogle år til Grønland og vi permanent til Tyskland, men vi prioriterer at tale meget i tlf. og jeg er slet ikke i tvivl om at vi ses igen når de kommer tilbage, og måske tager vi til Grønland og besøger dem, nu må vi se. 

 

De fleste af mine veninder har fået børn nogle samtidig med mig, nogle nogle år efter. Kun 1 enkelt har ikke børn og lever singel livet og elsker det. Vi ses ikke så tit, men har kendt hinanden i så mange år, at vi fortsætter hvor vi slap når vi ses.

 

Jeg har også oplevet at få flere bekendte pga børnene. Jeg har aldrig oplevet, at det var et problem at tage hensyn til at der var børn og vi ses ofte som par med børn, eller også en eftermiddag med børnene og lidt sjældnere går vi ud om aftenen uden børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En meget stor del af vores venneflok fik børn samtidig med os så det kun er enkelte par i vores store flok der ikke enten har børn eller snart bliver forældre og de er gerne de første der er nede og rulle rundt på gulvet med alle ungerne, vi har lige været på weekendtur alle sammen med alle vores unger, det kan virkeligt anbefales, alle hyggede sig og der var hele tiden nogen til at løbe rundt med børnene.....

dertil kommer at jeg har fået nogle nye veninder efter jeg er blevet gravid/mor så der har kun været plus på den konto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mistet min bedste veninde, på trods af der er ca et halvt år mellem vores børn.

Men hun mener jeg prioriterede forkert i nogle situationer, hun nævnte intet overfor mig og stoppede bare kontakten lige pludselig. Det var først da jeg mødte hende at jeg senere på dagen modtog en lang besked om hvad jeg havde gjort forkert.

Det kunne jeg simpelthen ikke med. Hvis ikke man kommunikere ud at der er et problem så kan jeg død-pine ikke gøre noget for at gøre det bedre, eller fortælle hvorfor jeg gør som jeg gør.

Så selvom jeg savner hende og vi havde været bedste venner i 10 år, så er det bare slut.

De resterende veninder ses jeg bare ikke så tit med mere :) men vi skriver sammen over facebook eller snap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke mistet nogle veninder på den konto, tværtimod, men jeg har vistnok taget lidt afstand til en enkelt. Vi er SÅ forskellige som mødre, og jeg synes faktisk, hånden på hjertet, ikke hun gør et særlig godt job. Det, blandet med nogle andre ting, har gjort, at vi ikke er særligt tætte mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke mistet nogen, men havde så heller ikke nogen at miste :lol Jo, jeg havde min gamle barndomsveninde og hun er der endnu. Men vi så i forvejen hinanden virkelig sjældent (afstand + vi altid har travlt begge to) og det er så bare forblevet uændret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke mistet nogen, men havde så heller ikke nogen at miste :lol Jo, jeg havde min gamle barndomsveninde og hun er der endnu. Men vi så i forvejen hinanden virkelig sjældent (afstand + vi altid har travlt begge to) og det er så bare forblevet uændret :)

:ditto :lol

Ej, jeg synes faktisk at jeg har fået flere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto :lol

Ej, jeg synes faktisk at jeg har fået flere :)

 

Jeg holder mig til ental, det andet bliver for kompliceret :D

 

Ej, en del af mig vil sgu faktisk virkelig gerne (på den der introverte tilbageholdende måde :rolleyes ), men helt ærligt så synes jeg at det er svært at finde tid og overskud til :unsure Jeg har vist bare alt for mange projekter og ditten og datten jeg også gerne vil prioritere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder mig til ental, det andet bliver for kompliceret :D

Ej, en del af mig vil sgu faktisk virkelig gerne (på den der introverte tilbageholdende måde :rolleyes ), men helt ærligt så synes jeg at det er svært at finde tid og overskud til :unsure Jeg har vist bare alt for mange projekter og ditten og datten jeg også gerne vil prioritere.

Det kan jeg godt forstå... Men hey, hvis du på et tidspunkt gerne vil have en mere så står tilbuddet om kakao på café stadig ved magt som da vi begge prøvede at blive gravide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå... Men hey, hvis du på et tidspunkt gerne vil have en mere så står tilbuddet om kakao på café stadig ved magt som da vi begge prøvede at blive gravide :)

 

Tak søde :kiss Det er ikke så nemt lige nu hvor vi bor så langt væk, men forhåbentlig bliver der både større overskud og bedre muligheder for den slags igen engang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER