MamatilJ&M

motorik tråd

168 indlæg i dette emne

Det må også være meget overvældende, men dejligt at det kan hjælpe Marius.

Glæder mig til at høre mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder vildt spændende!

Hvor er det bare GODT i er kommet afsted så i kan hjælpe ham bedst muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må også være meget overvældende, men dejligt at det kan hjælpe Marius.

Glæder mig til at høre mere

Det var rigtig overvældende. Og jeg gad faktisk godt jeg havde haft et sæt øre mere med :D

Vi må lige finde en dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder vildt spændende!

Hvor er det bare GODT i er kommet afsted så i kan hjælpe ham bedst muligt :)

Det er det også.

Vi skal bare have ham hjulpet bedst muligt. Basta :P

Jeg glemte at spørge til priser, men hør det lige mandag, så skriver jeg til dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god oplevelse, og dejligt for jer at få nogle redskaber til hvordan i kan hjælpe Marius på den bedst mulige måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det også.

Vi skal bare have ham hjulpet bedst muligt. Basta :P

Jeg glemte at spørge til priser, men hør det lige mandag, så skriver jeg til dig ;)

Super! :) kunne være rart at vide hvor meget Vi skal ha sparet fra, hvis vurderer det bliver aktuelt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt for at I selvtager affære. Det er så ærgerligt at sådanne forløb er sparet væk i daginstitutionerne, for der er mange flere end vi lige tror, der har det ligesom Marius, hvor sådanne forløb kan gøre underværker.

Jeg er sikker på I ender ud med en helt anden dreng. Sig til hvis du har brug for hjælp til piktogrammer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god oplevelse, og dejligt for jer at få nogle redskaber til hvordan i kan hjælpe Marius på den bedst mulige måde

Det var en god oplevelse for både mor og barn. Vi var jo i et rum, hvor Marius måtte pille ved alt og jeg kunne slappe af, fordi hun jo skulle observere ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! :) kunne være rart at vide hvor meget Vi skal ha sparet fra, hvis vurderer det bliver aktuelt ;)

Jeg svarer lige på pm samtalen, når jeg ved mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt for at I selvtager affære. Det er så ærgerligt at sådanne forløb er sparet væk i daginstitutionerne, for der er mange flere end vi lige tror, der har det ligesom Marius, hvor sådanne forløb kan gøre underværker.

Jeg er sikker på I ender ud med en helt anden dreng. Sig til hvis du har brug for hjælp til piktogrammer :)

Mange tak. Ja det der er ærgerligt det er sparet væk. Det lyder til der er flere der er startet op deroppe fra vores børnehave... Men hun roste dog vores børnehave for at se Marius og de problemer han har og hjælpe ham med, ved de små ting de har resourcer til, så han får en god dag... Og hun sagde også han er heldig at være havnet i sådan en børnehave :huh Det er sq lidt skræmmende...

Hvad er piktogrammer helt nøjagtig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder spændende og jeg håber det kan hjælpe Marius.

Jeg kan genkende lidt i min søn. Han har meget uro i kroppen og føler tit de andre slår ham hvor de opfatter det anderledes, men jeg er sikker på det er rigtigt at han opfatter det sådan. Han slår og bider dog ikke, men bliver vred og har nogle konflikter han nok kunne undgå.

Han har stadig svært ved at mærke når han skal tisse, og har andre strategier til at gå på toilettet i tide.

Så baseret på denne tråd har vi tænkt os at undersøge om Sebastian kan have gavn af sådan et forløb. Jeg er blot i tvivl om han er for gammel (8 snart 9 år), men det må komme an på en prøve.

Held og lykke med Marius og jeg er glad for du har lavet denne tråd, så vi er blevet gjort opmærksomme på den hjælp det er at hente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder spændende og jeg håber det kan hjælpe Marius.

Jeg kan genkende lidt i min søn. Han har meget uro i kroppen og føler tit de andre slår ham hvor de opfatter det anderledes, men jeg er sikker på det er rigtigt at han opfatter det sådan. Han slår og bider dog ikke, men bliver vred og har nogle konflikter han nok kunne undgå.

Han har stadig svært ved at mærke når han skal tisse, og har andre strategier til at gå på toilettet i tide.

Så baseret på denne tråd har vi tænkt os at undersøge om Sebastian kan have gavn af sådan et forløb. Jeg er blot i tvivl om han er for gammel (8 snart 9 år), men det må komme an på en prøve.

Held og lykke med Marius og jeg er glad for du har lavet denne tråd, så vi er blevet gjort opmærksomme på den hjælp det er at hente.

Hvor er jeg glad for du kan hente inspiration. :glad Man ønsker jo kun at hjælpe sit barn på bedst mulig måde :) Jeg håber I finder kompetent hjælp til Sebastian og jeg håber du vil fortælle lidt om det i oplever :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og undskyld, men jeg føler virkelig jeg har fået lavet en rodet tråd :o Håber den overhovedet giver mening? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den giver masser af mening for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak. Ja det der er ærgerligt det er sparet væk. Det lyder til der er flere der er startet op deroppe fra vores børnehave... Men hun roste dog vores børnehave for at se Marius og de problemer han har og hjælpe ham med, ved de små ting de har resourcer til, så han får en god dag... Og hun sagde også han er heldig at være havnet i sådan en børnehave :huh Det er sq lidt skræmmende...

Hvad er piktogrammer helt nøjagtig?

Ja, det er skræmmende! Men der er også mange pædagoger, der ikke kender til sanseintegrationsproblemer.

Piktogrammer er billeder til at strukturere hverdagen/situationer. Mon ikke de bruger det i børnehaven i forvejen. Vi bruger det i hvert fald rigtig meget i Ressourcekorpset.

Der findes et grundsæt, som som regel er nok, men man kan lave sine egne også. Så har vi sådan noget velcro, som sættes bagpå billedet/piktogrammet og laver en lang lamineret strimmel, hvor den anden velcro kommer på. Så kan man nemt udskifte pintogrammerne efter behov. Det er super nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hele giver rigtig meget mening, og er meget spændende!

Det minder på mange punkter om Lucas, dog med den forskel at Lucas ikk slår osv, men i stedet trækker sig og går for sig selv. Sådan har han altid været, men den sidste måned hvor vi har holdt ferie er han blevet voldsom overfor Naya, når det hele bliver for meget for ham. Men ellers kan jeg se rigtig meget af Lucas i det du skriver, så jeg synes det er rigtig spændende at følge med i tråden her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte vist helt at skrive at den her sansemotoriske undersøgelse var ren leg for Marius. Han blev bl.a. snorret godt rundt på sansegyngen, de kravlede om kap, kastede med bolde, byggede hule osv osv og grinte og hyggede sig i leg...

En af de problemer han kæmper med, som er rimelig væsentlig, men som jeg glemte igår er hans utryghed og hvordan han reagere på det. Jeg har faktisk slet ikke har lagt mærke til det eller jo f.eks. Krammer han alt alt for hårdt.

Men når Marius bliver utryg, og det bliver han faktisk hurtig, så spænder han fuldstændig op i hans muskelatur. Det resultere i at han reagere helt forkert, f.eks. skubber han, slår, bider, napper eller lignende. Men som hun siger, så er han jo ikke bevidst ond, han kan bare slet ikke finde ud af det... Han hev hende i håret på et tidspunkt, hvor hun siger til mig, det er helt iorden, Marius er bange pt. Og det eneste han faktisk skulle, var at ligge på ryggen på en bold mens hun jo naturligvis havde ved ham...

Det lyder jo tydeligt som han har svært ved at mærke sin egen krop. Det kan kun gå fremad, og det er godt I har reageret. Det skal nok blive rigtig godt, er jeg overbevist om :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den giver masser af mening for mig!

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On ‎13‎-‎08‎-‎2016 at 1:29 PM, louisevibe said:

Ja, det er skræmmende! Men der er også mange pædagoger, der ikke kender til sanseintegrationsproblemer.

Piktogrammer er billeder til at strukturere hverdagen/situationer. Mon ikke de bruger det i børnehaven i forvejen. Vi bruger det i hvert fald rigtig meget i Ressourcekorpset.

Der findes et grundsæt, som som regel er nok, men man kan lave sine egne også. Så har vi sådan noget velcro, som sættes bagpå billedet/piktogrammet og laver en lang lamineret strimmel, hvor den anden velcro kommer på. Så kan man nemt udskifte pintogrammerne efter behov. Det er super nemt.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo tydeligt som han har svært ved at mærke sin egen krop. Det kan kun gå fremad, og det er godt I har reageret. Det skal nok blive rigtig godt, er jeg overbevist om :kiss

Så vidt jeg har forstået skulle massagen give noget kropsbevidsthed :) Så håber det lykkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hele giver rigtig meget mening, og er meget spændende!

Det minder på mange punkter om Lucas, dog med den forskel at Lucas ikk slår osv, men i stedet trækker sig og går for sig selv. Sådan har han altid været, men den sidste måned hvor vi har holdt ferie er han blevet voldsom overfor Naya, når det hele bliver for meget for ham. Men ellers kan jeg se rigtig meget af Lucas i det du skriver, så jeg synes det er rigtig spændende at følge med i tråden her :)

Marius er også voldsom over for Julius. Han kan ikke forbi ham uden han skal have en dask. Jeg håber virkelig det kan hjælpe det her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi havde af samtlige familiemedlemmer, men dem brugte vi kun da hun var mindre! Hvis ikke hun blev "advaret" om besøg var hun ulykkelig fra de kom til hun gik. Nu forstår hun bedre konceptet og vi behøver dem ikke længere.

Men hvis en bedsteforælder fx skal hente i børnehaven, så har vi billedet med, som pædagogerne så bruger i løbet af dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for du kan hente inspiration. :glad Man ønsker jo kun at hjælpe sit barn på bedst mulig måde :) Jeg håber I finder kompetent hjælp til Sebastian og jeg håber du vil fortælle lidt om det i oplever :)

Jeg vil gerne fortælle når vi kommer dertil :) nu har vi foreløbig fundet ud af hvad det hedder på tysk og fundet et sted der skal kontaktes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER