MamatilJ&M

motorik tråd

168 indlæg i dette emne

Jeg massere ham med den. Et godt tryk og så ellers bare en ordentlig tur. Kilder det bliver han irriteret. Og kun bagsiden af kroppen her til start, da forsiden er den følsomme side...

Okay :) har en bog med noget massagehalløj i + noget zoneterapi. Overvejer at prøve det på Liff efter aftensmaden i håb om en roligere pige der er nemmere at putte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) har en bog med noget massagehalløj i + noget zoneterapi. Overvejer at prøve det på Liff efter aftensmaden i håb om en roligere pige der er nemmere at putte.

Det er værd at prøve. Mener louisevibe har gode erfaringer med trykmassage på SE :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Det skal i hvert fald prøves!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op en Marius med overskud vi har fået hjem :glad Sådan en dag er givet godt ud :glad

Vi har lavet øvelserne med spas og grin og jeg har lovet Marius Case som bamse nu han er så god til at lave øvelserne og fordi han fortsætter med at være god til det. Så den er bestilt på wish.

Seje Marius :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Æv, men han har haft nogle gode øjeblikke og de kommer ikke skidt igen.

Har i fået noget at vide om hvor mange behandlinger han skal have. Det kan jo godt tænkes der tager lidt før den fulde effekt viser sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, men han har haft nogle gode øjeblikke og de kommer ikke skidt igen.

Har i fået noget at vide om hvor mange behandlinger han skal have. Det kan jo godt tænkes der tager lidt før den fulde effekt viser sig.

Selvfølgelig tager det tid. Men hun sagde hun regnede med vi er nået langt efter 3 uger, så havde bare håbet at se en eller anden form for effekt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Selvfølgelig tager det tid. Men hun sagde hun regnede med vi er nået langt efter 3 uger, så havde bare håbet at se en eller anden form for effekt...

Det kan jeg godt forstå.

Er det normalt at han ligger sådan på dig? Det er vel fordi han har brug for tryghed som kun mor kan give :)

Hvis ikke det er noget han plejer, så tænker jeg måske at der sker ting og sager inden i ham. Det kan måske være hårdt i starten, men måske positivt at han reagerer sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå.

Er det normalt at han ligger sådan på dig? Det er vel fordi han har brug for tryghed som kun mor kan give :)

Hvis ikke det er noget han plejer, så tænker jeg måske at der sker ting og sager inden i ham. Det kan måske være hårdt i starten, men måske positivt at han reagerer sådan.

Nej det er slet ikke normalt. Han plejer slet ikke kunne koncentrer sig, hvis jeg ligger i sengen hos ham. Det plejer at være nok at vi ligger på madrassen på gulvet, når han skal sove...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er slet ikke normalt. Han plejer slet ikke kunne koncentrer sig, hvis jeg ligger i sengen hos ham. Det plejer at være nok at vi ligger på madrassen på gulvet, når han skal sove...

Men kan det ikke være positivt, selvom jeg godt ved det kan være hårdt at sove sådan. Cassandra har perioder hvor vi skal ligge sådan.

Det kan måske være en reaktion på

behandlingen og en god en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering.

Marius reagere pt på vrid øvelserne og siger det gør ondt. Jeg ved ikke helt om det er korrekt fordi det er med et smil på læben. Men vi fortsætter og ser hvad der sker... Han bliver super god til at tælle ved det her :D

Massagen elsker han. Og den har givet gevindst. Igår da jeg hentede Marius gik han i bare tæer på mælkekasser :super

Men udover det går det af helvede til :boo Marius er så agressiv i øjeblikket. Den anden dag fik min mand en knytnæve i øjet, jeg fik en på tuden igår og idag har han slået 4 børn i børnehaven hvoraf den ene fik næseblod :o Det er så frustrerende. Pt går jeg med følgende overvejelser

-se om vi igennem børnehaven kan få en ergoterapeut på ham. Få ham observeret, se om hun kan se hvad der trikker ham, evt få lavet en sanseprofil på ham, hvis de laver det

-en kugledyne. En kugledyne kan evt stimulere ham mens han sover og derved giver ham ro i løbet af dagen. Så skal jeg finde ud af om vi kan prøve at låne en gennem kommunen

-en tur til kst for at tjekke om der er spændinger der driller eller om det evt bare kan give ham noget ro

Pyh der er sq hårdt det her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort kram :kram

Det skulle være rimelig nemt at låne en kugle (eller kæde) dyne gennem legeteket (hvis de har nogle på lager, der ikke er udlånt). Det kan børnehaven evt være behjælpelige med.

Derudover så kan børnehaven jo søge Råd og vejledning ved Ressourcekorpset til Marius. Der er ofte kun 14 dages ventetid og det er ikke ligesom ressourcetimerne sådan, at der kun kan søges hvert halve år.

Og børnehaven kan godt søge om at få lavet en sanseprofil igennem PPR. Det fik vi gjort på en af drengene det sted jeg var i foråret. Det er ret omstændigt, men giver et fint billede. Desværre yder de kun vejledning, og laver ikke forløb mere. Det er sparet væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv Anita :( kæmpe :kram til dig.

Jeg synes du er den bedste mor overhovedet! Alt det du gør for (og selv ligger i) at hjælpe ham :respekt det er fandme god morskab det dér!!!

Jeg tænker en god snak med bhv om begge dele ingen skade er til :kiss jeg tror det kunne være godt med en der observerer ham og ser hvornår det går galt for ham, det gør jeres muligheder for at hjælpe meget bedre fordi udgangspunktet er mere præciseret. Nu kender jeg ikke Viborgs måde at køre tingene på, men det gør Louise vist så hendes prof svar kan du bedre bruge en mit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort kram :kram

Det skulle være rimelig nemt at låne en kugle (eller kæde) dyne gennem legeteket (hvis de har nogle på lager, der ikke er udlånt). Det kan børnehaven evt være behjælpelige med.

Derudover så kan børnehaven jo søge Råd og vejledning ved Ressourcekorpset til Marius. Der er ofte kun 14 dages ventetid og det er ikke ligesom ressourcetimerne sådan, at der kun kan søges hvert halve år.

Og børnehaven kan godt søge om at få lavet en sanseprofil igennem PPR. Det fik vi gjort på en af drengene det sted jeg var i foråret. Det er ret omstændigt, men giver et fint billede. Desværre yder de kun vejledning, og laver ikke forløb mere. Det er sparet væk.

Tak igen for din besked og viden :)

Jeg har sendt en besked til børnehaven om de kan være behjælpelig med en kugledyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv Anita :( kæmpe :kram til dig.

Jeg synes du er den bedste mor overhovedet! Alt det du gør for (og selv ligger i) at hjælpe ham :respekt det er fandme god morskab det dér!!!

Jeg tænker en god snak med bhv om begge dele ingen skade er til :kiss jeg tror det kunne være godt med en der observerer ham og ser hvornår det går galt for ham, det gør jeres muligheder for at hjælpe meget bedre fordi udgangspunktet er mere præciseret. Nu kender jeg ikke Viborgs måde at køre tingene på, men det gør Louise vist så hendes prof svar kan du bedre bruge en mit ;)

Hvor er du sød Maja :kiss Men jeg føler mig nu ikke som en god mor. Jeg føler mig som en fiasko og jeg føler jeg har fejlet. Tænker tit, hvad har jeg gjort galt? Var det korrekt at få Julius? For han er virkelig blevet slem efter de her 15 måneder som storebror...

Men jeg håber vi kan få ham hjulpet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børnehaven har selv taget initiativ og godt nok ikke kontaktet en ergoterapeut men hende psykologen, der har står for det fokusgruppemøde vi var til i maj. Så må vi se hvad det giver.

Men hurra for en fantastisk børnehave :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at børnehaven støtter op om at der skal noget hjælp til. Jeg har ikke så meget klogt at sige, det må være sindssyg hårdt når ens bare er så udadreagerende :kram2 jeg tænker jo du/I gør alt hvad I kan for at hjælpe Marius igennem denne fase.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt at børnehaven støtter op om at der skal noget hjælp til. Jeg har ikke så meget klogt at sige, det må være sindssyg hårdt når ens bare er så udadreagerende :kram2 jeg tænker jo du/I gør alt hvad I kan for at hjælpe Marius igennem denne fase.

Det er sindsyg hårdt og vi prøver det bedste vi har lært. Men når han har en nedsmeltning og begynder at slå og kradse er det somme tider svært, at det ikke er frustrationerne det tager over og situationen bliver knap så god.

Men det er dejligt med en børnehave der ikke bare ser en dreng der slår. Men en dreng der slår fordi der er noget der driller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har Intet gjort galt søde. Jeg har set dig med Marius - du er en GOD mor! Selvfølgelig er det ikke en fejl at få Julius. Marius slås med noget og det har intet med Julius at gøre! Intet med noget i har "gjort" at gøre. Det sidder inden i Marius og så længe i ser fremad og ser på hvordan i kan hjælpe og blive bedre så gør i alt hvad der er menneskeligt muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har Intet gjort galt søde. Jeg har set dig med Marius - du er en GOD mor! Selvfølgelig er det ikke en fejl at få Julius. Marius slås med noget og det har intet med Julius at gøre! Intet med noget i har "gjort" at gøre. Det sidder inden i Marius og så længe i ser fremad og ser på hvordan i kan hjælpe og blive bedre så gør i alt hvad der er menneskeligt muligt.

Tak :kiss

Det er bare så skide hårdt det her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt en kugledyne hvor kuglerne ligger i faste baner, så kuglerne ikke fiser rundt og kilder ham :) Og vi kan hente den imorgen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt en kugledyne hvor kuglerne ligger i faste baner, så kuglerne ikke fiser rundt og kilder ham :) Og vi kan hente den imorgen :glad

:wee hvor er det dejligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER