Barbamama

Flåtfjerner og bistik-suger

12 indlæg i dette emne

Jeg har efterhånden set mange dimser til at fjerne flåter og bi-brodde/gift. Jeg har ikke haft noget af det selv, men med efterhånden store børn og snart dagplejebørn, så er det jo nok smart at have, tænker jeg :chin:

Men hvad er godt? Jeg har både set sådan et plastikkort, en tang, en skruedims og jeg ved ikke hvad...

Hvad har I andre af "insekt-førstehjælp"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan en speciel flåt pincet er i hvert fald nem at bruge :) Sådan en har vi snakket om at skulle købe, for jeg bliver altid helt bange for om den mister hovedet når man bruger en alm pincet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser sådan et flåtkort ud? :chin: altså kan et dankort ikke det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger den der røde plastictang. Den er super god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser sådan et flåtkort ud? :chin: altså kan et dankort ikke det samme?

Et flåtkort har sådan et indhak så flåten er "omringet" :) (I hvert fald dem, jeg har set).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til at det hele er godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et flåtkort, og det er bare SÅ let! Ingen risiko for at flåten bliver klemt på maven, kan tage de helt mikro-flåter og de store... Jeg er fan!

Og så ligger den fast i min pung så vi altid har den med :-)

Har vi også altid brugt på katten da jeg boede hjemme, men manden tager bare tæger med fingrene og fungerer så længe at de ikke er helt små (igen katten, ikke prøvet på vores datter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vi også altid brugt på katten da jeg boede hjemme, men manden tager bare tæger med fingrene og fungerer så længe at de ikke er helt små (igen katten, ikke prøvet på vores datter)

Mjaeh, fungerer og fungerer - pointen med den andre aggregater e vist, at man ikke får trykket flåten på kroppen og potentielt trykket noget af den maveindhold, bakterier mv ind i såret :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer jo netop også an på om de er for små og så giver huden på katten sig nok mere end på et barn :-) har ihvertfald ikke prøvet at få dem ødelagt, men man skal jo lige sikre at man har ordenligt fast før man hiver :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer jo netop også an på om de er for små og så giver huden på katten sig nok mere end på et barn :-) har ihvertfald ikke prøvet at få dem ødelagt, men man skal jo lige sikre at man har ordenligt fast før man hiver :-)

Jeg mener, at man helt skal undgå at trykke på selve flåten, og så er det vel svært med fingrene :) Jeg skal nu i øvrigt ikke lade som om, at jeg har forstand på det - det er bare den besked, heg har fået i forhold til flåtfjernelse på vores hund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, at man helt skal undgå at trykke på selve flåten, og så er det vel svært med fingrene :) Jeg skal nu i øvrigt ikke lade som om, at jeg har forstand på det - det er bare den besked, heg har fået i forhold til flåtfjernelse på vores hund :)

han opgiver netop også hurtigt hvis han ikke kan få fat. Men også uden at gøre mig klog på det tror jeg at han tager dem med neglene hele vejen rundt om dyret :-) men jeg ville heller ikke selv kunne gøre det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER