Guest

Scanning :)

37 indlæg i dette emne

Jeg valgte idag at lave en aftale til en scanning i næste uge...Bare lige for at høre om der er hjerteslag.. Har jo os læst at slem kvalme og hvis man er lidt op i alderen så er der chance for tvillinger, meeeen meeeeen satser nu ikke der er det haha.. Man skal vel heller ikke tro på alt hvad man læser og såååå gammel er jeg heller ikke.. Høh

Andre der har lavet sådan en scanning eller synes i det er spild af penge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har betalt for en scanning den her gang 5+6 hvor hjertet slog. Med vores datter var jeg så paranoid, at vi købte 3 inden nf.

Spændende med scanning i næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har betalt for en scanning den her gang 5+6 hvor hjertet slog. Med vores datter var jeg så paranoid, at vi købte 3 inden nf.

Spændende med scanning i næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste ikke man allerede kunne fra uge 5+6 :D

Jeg er idag på uge 7+6 så tænkte det var tidligt haha

Men ja smadder spændende og kæresten smilte fra det ene til det andet øre da jeg fortalte det og med skulle han ihverfald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i udlandet og her bliver man fra ca. uge 8 og frem til fødslen, scannet en gang om måneden :)

Vi var derfor afsted da jeg var omkring 8 uger henne, og så den fineste lille bønne og hørte et meget flot hjerte der bankede derudaf.

Sidste gang fik vi ikke en tidlig scanning, men jeg synes det har givet en meget god ro, lige at få bekræftet at den rent faktisk er der, og at alt ser fint ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i udlandet og her bliver man fra ca. uge 8 og frem til fødslen, scannet en gang om måneden :)

Vi var derfor afsted da jeg var omkring 8 uger henne, og så den fineste lille bønne og hørte et meget flot hjerte der bankede derudaf.

Sidste gang fik vi ikke en tidlig scanning, men jeg synes det har givet en meget god ro, lige at få bekræftet at den rent faktisk er der, og at alt ser fint ud :)

Ej hvor dejligt i får det så tit der hvor du bor :)

Og ja jeg tænker os lige det giver mig en ro og måske mere forståelse for hvad det sket for kroppen osv. Mærker jo ikke til andet end dårlige ting kvalme, vægtøgning, mærkelig smag i munden, lidt smerter, ømme babser og jeg kunne blive ved hahaha.. Så håber denne scanning lige kan få alt det kedelige til at se bare lidt lysere ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan i se rigtig meget i næste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh glæder mig allerede :D glæder mig mest til at se at det er virkeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået fire scanninger. Jeg synes på ingen måde det er spild af penge.

1. scanning var 6+5 eller noget i den stil og bare lige for at se hjerter.

2. scanning fik jeg gratis da de var i tvivl ved første scanning om der var to. Det blev heldigvis afkræftet.

3. scanning fik jeg lavet fordi alle symptomer på graviditet forsvandt og blev mega paranoid.

4. scanning fik jeg lavet da jeg var 11+1 da en pige solgte en scanning billigt på tradono.

Jeg er sååå glad for billederne og synes de er guld værd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået fire scanninger. Jeg synes på ingen måde det er spild af penge.

1. scanning var 6+5 eller noget i den stil og bare lige for at se hjerter.

2. scanning fik jeg gratis da de var i tvivl ved første scanning om der var to. Det blev heldigvis afkræftet.

3. scanning fik jeg lavet fordi alle symptomer på graviditet forsvandt og blev mega paranoid.

4. scanning fik jeg lavet da jeg var 11+1 da en pige solgte en scanning billigt på tradono.

Jeg er sååå glad for billederne og synes de er guld værd!

Ej hvor dejligt at høre :)

Vi skal afsted idag og scannes :) glæder mig super meget. Tror ikke helt vi har forstået det endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er super freaky at se hvad der ligger inde i maven på een når man endnu fysisk ikke kan se det!!! Du må lige give en update :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeeeeejjjjjjjjj hvor var det vildt at se... Omg... Hun vurderet at jeg var omkring 8+6 det passer næsten som det jeg hvde fundet frem til 8+4...

Så lå bebs bare der og hjertet slog og så bevægede den sig... Omg crazy :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeeeeejjjjjjjjj hvor var det vildt at se... Omg... Hun vurderet at jeg var omkring 8+6 det passer næsten som det jeg hvde fundet frem til 8+4...

Så lå bebs bare der og hjertet slog og så bevægede den sig... Omg crazy :D

Hi hi, dejligt at I havde en god oplevelse :)

Det er nemlig super hyggeligt at få et lille kig ind til babyen, når man endnu ikke kan mærke den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og der sker SÅ meget fra uge 8 til uge 11!!! Jeg er jo blevet scannet i begge uger og den vokser såååå crazy meget i de her uger! Sidst jeg blev scannet havde den fingre som var adskilt og den bevægede sig helt vildt. Lagde sig på ryggen, om på siden, om på ryggen igen osv osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi skal også have en kønsscanning om en 3-ugers tid afhængig af hvad den endelige termin bliver. Vi skal helt sikkert have den 14+0, vi er død nysgerrige herhjemme. Med vores datter var vi begge to overbevist om en pige, den her gang er min mavefornemmelse ikke så stærk, men tror det bliver en lille dreng. Nu får vi at se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til nf scanning d 4 aug. Er spændt på om hvem der gror i min mave. En evt kønsscanning bliver det nok ikke til denne gang. Det bliver en overraskelse på fødsels-dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst man skal have en NF scanning imellem uge 9 og 13.

Hvad nu (7,9,13) hvis der er noget og man fx er i uge 14 til den tid?

Jeg skal på ferie snart og når vi kommer hjem er jeg i uge 13 og før jeg kommer ind til lægen er jeg i uge 14.

Men ja hvad gør man så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst man skal have en NF scanning imellem uge 9 og 13.

Hvad nu (7,9,13) hvis der er noget og man fx er i uge 14 til den tid?

Jeg skal på ferie snart og når vi kommer hjem er jeg i uge 13 og før jeg kommer ind til lægen er jeg i uge 14.

Men ja hvad gør man så?

Skal du først til første lægebesøg i uge 14? Nf kan ikke laves efter 13+6. Hvis der er noget galt, sendes der en ansøgning til et abortråd, som altid siger ja hvis der er noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du først til første lægebesøg i uge 14? Nf kan ikke laves efter 13+6. Hvis der er noget galt, sendes der en ansøgning til et abortråd, som altid siger ja hvis der er noget galt.

Med mindre jeg kan få den lavet hos lægen i næste uge så ja så er jeg først tilbage i dk den 20/8 og kan være ved lægen om mandagen hvor jeg så er i uge 15 :-/

Skal på ferie i 3 uger ( ferien er købt for 6 mdr siden).

skal til læge tirsdag og der er jeg 9+3 så burde han jo godt kunne lave den NF scanning der... Selvom det blot er for at lave den det journal færdig der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun sagde forresten af bebs lå bagud et eller andet.. Så istedet for at vokse op voksede hun ned!?.. Gir det mening.. Men hun sagde det nok skulle ændre sig med tiden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med mindre jeg kan få den lavet hos lægen i næste uge så ja så er jeg først tilbage i dk den 20/8 og kan være ved lægen om mandagen hvor jeg så er i uge 15 :-/

Skal på ferie i 3 uger ( ferien er købt for 6 mdr siden).

skal til læge tirsdag og der er jeg 9+3 så burde han jo godt kunne lave den NF scanning der... Selvom det blot er for at lave den det journal færdig der..

Så kan du ikke få en nf scanning. Den skal foretages mellem 11+3-13+6. Hvis i stadig vil have at vide om jeres barn er raskt, kan man få lavet en tripple test efter 14+, men måske skal man selv betale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan du ikke få en nf scanning. Den skal foretages mellem 11+3-13+6. Hvis i stadig vil have at vide om jeres barn er raskt, kan man få lavet en tripple test efter 14+, men måske skal man selv betale.

Der står da mellem 9-13 inde på graviditet.dk men okey man kan vel ikke stole på alt hvad man læser :)

Nå pis, så må vi gøre det til den tid og betale os fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står da mellem 9-13 inde på graviditet.dk men okey man kan vel ikke stole på alt hvad man læser :)

Nå pis, så må vi gøre det til den tid og betale os fra det.

Det er fordi nakkefolden forsvinder efter 13+6. På Herlev anbefaler de, at man er ca. 12+0. Måske kan din læge godt scanne, men de kan ikke lave en nf, der skal nemlig også en blodprøve til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev scannet i går, hvor jeg var 9+0. Så det fineste hjerteblink og hørte den dejlige livsbekræftende lyd <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER