Barbamama

Brexit

72 indlæg i dette emne

Det optimale ville vel være at få genoprettet tilliden mellem befolkningen og de folkevalgte... Enig i, at det er et dårligt valg at ophæve folkestyret!

Enig! Jeg håber vi lykkes med det, men det kræver nok at alle tager skeen i dem anden hånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke overrasket over udfaldet, men jeg forstår ikke at summen af en brites bekymringer kan give dig udslag i at forlade EU!

Vi er på vej ud af en økonomisk krise. Det kræver frem for stabilitet! Og ansvarlighed.

Vi står overfor en flygtningekrise, hvor millioner og atter millioner er fordrevet af IS OG af de bomber som vi og UK smider (det er IKKE en kritik af vores Syrien-indsats). Ingen af os kan magte den opgave alene.

Vi er bange! Fortvivlede over udsigten til andre kulturer, Kinas økonomiske fremgang (som slet ikke fylder så meget), og terror. Hvordan kan det være en løsning at fjerne sig fra ligesindede?

Jeg kan forstå, at mange briter også stemte leave, fordi de ønskede et økonomisk crash, så de kan få råd til at købe hus i dyrere områder. WTF?? Værsgo, at købe hvis din jobsikkerhed er forringet med mange procent og alle de varer du ønsker udefra er beskattet! Hvis din rente er høj pga usikkerhed! For katten, det er kortsigtet!

Og - sorry piger, jeg er vild med jer - men problematikken her er altså noget større end at der kommet told på børnetøj fra next.

Jeg er allermest trist og bange over, at vi åbenbart ønsker at løse fælles problemer, ved at vende hinanden ryggen og gøre hinanden bange. Det var sådan Bush vandt i sin tid, og nu griner Trump og hylder at EU forfalder. Jeg FORSTÅR simpelthen ikke, at DET ikke skræmmer folk fra vid og sans.

Jeg er ikke engang kæmpe EU-fan! Der er klar meget som skal forbedres, fejl som skal indrømmes, kameler som skal sluges. Men vi hjælper ikke os selv og hinanden ved at lukke os inde med os selv. Timingen er helt helt skæv! Jeg er sgu lidt mismodig over det, ligesom de fleste af mine engelske venner.

:ditto x 1000!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fister, du ved vel godt at vi ser lidt længere end mistet nethandel, ik? Så snævertsynede og blondie-agtige er vi trods alt ikke ;) :lol

Den kunne jeg altså ikke lige have siddende på mig :)

Jo det ved jeg! Virkelig! Det var også mest en kommentar til gamet i det hele taget! "Hvad er det egentlig der er vigtigt?". Og jeg synes bestemt ikke at nogen af jer er dumme blondiner ! Tværtimod (hvis jeg syntes det, så havde jeg ikke taget diskussionen).

❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det ved jeg! Virkelig! Det var også mest en kommentar til gamet i det hele taget! "Hvad er det egentlig der er vigtigt?". Og jeg synes bestemt ikke at nogen af jer er dumme blondiner ! Tværtimod (hvis jeg syntes det, så havde jeg ikke taget diskussionen).

❤️

Tak :kiss

Altså jeg er sgu lidt dum-blondine-uden-at-være-blondine-barselshæmmet, det indrømmer jeg gerne :D

Mega interessant diskussion I har. Jeg har absolut intet at byde ind med, men læser og bliver klogere og forsøger at fange lidt af hvad der sker udenfor min lille bobbel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kiss

Altså jeg er sgu lidt dum-blondine-uden-at-være-blondine-barselshæmmet, det indrømmer jeg gerne :D

Mega interessant diskussion I har. Jeg har absolut intet at byde ind med, men læser og bliver klogere og forsøger at fange lidt af hvad der sker udenfor min lille bobbel.

Man skal aldrig spise sig selv af med at være dum-blondine-agtig! Det forestiller jeg mig ikke at du har nogen som helst grund til.

Hvis vi accepterer det som en sandhed, at man enten kan være dum eller klog når det kommer til politik og samarbejde, så HAR vi jo tabt på forhånd. At læse med gør ens valg bedre - uanset hvad man i sidste ende vælger. Synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet at byde ind med, andet end "Fister for President"! :toot

Ej, Fister, du siger alt det jeg slet ikke er i stand til at formulere selv! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet at byde ind med, andet end "Fister for President"! :toot

Ej, Fister, du siger alt det jeg slet ikke er i stand til at formulere selv! :respekt

Haha, fuldstændig :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha. Og jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal med mit liv. Must run for Office ! :D

Ej, jeg er meget oprigtigt glad for at mine refleksioner giver mening. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet at byde ind med, andet end "Fister for President"! :toot

Ej, Fister, du siger alt det jeg slet ikke er i stand til at formulere selv! :respekt

Helt enig!

Jeg synes faktisk, at jeg er et ret intelligent og oplyst menneske, og mens jeg er på barsel kører fjernsynet tit med nyheder.

Alligevel har jeg svært ved at gennemskue EU og Storbritannien og exit - er det godt, skidt, får det konsekvenser for os, Europa?

Når så mange mennesker har svært ved at gennemskue noget, så er det altså fordi, det er svært at gennemskue, og ikke fordi flertallet er dumme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis man må se på det med lidt humor :D

Nye landenavne a la Brexit: http://m.9gag.com/gag/aop0nbX?ref=mobile.s.cp

Nevermind at Norge og Schweiz er med... Til gengæld mangler Donemark måske? Eller Sexit? :lol

F N I S!

Mine britiske venner spørger til Dexit.

(De er nu virkelig oprigtigt urolige.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har faktisk tit tænkt på, om det er egentlig burde være mere sådan... Fx siger min mave "stem nej til hele lortet!" I forhold til EU, men jeg tænker samtidig at det er tankevækkende, at politikerne - dem der arbejder med det - der er de fleste alligevel overvejende tilhængere. Det er der nok en grund til :chin: Det er ikke fordi, jeg synes det er ok, at jeg bare slukker hjernen og lader de voksne bestemme, men når nogen melder ud, at de virkelig stemmer nej for at kunne købe et billigere hus, så er jeg ikke længere sikker på, at demokrati er vejen til det mest succesfulde samfund :chin:

Jeg kommer sådan til at tænke på det der Churchill-citat:

"Demokrati er ikke den bedste styreform, men den mindst ringe"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Uhhh.. Tør man tro på det? :chin:

It would be fan-fucking-tastic! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

This pretty much sums it up :D

FB_IMG_1467481498226_zps6svzwybk.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol Susanne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pundet er helt nede i 8,85. Det er et fald på 9,4% :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt vildt. Lagde godt mærke til det i går, og troede lige, at jeg kunne udnytte det. Men den første ting jeg ville bestille var så tilsvarende dyr, at det ikke kunne betale sig, og det andet sted jeg kiggede forhandlede i danske priser, som ikke var ændrede. Så jeg undlod at købe, og sparede endnu flere penge :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Psssst...Ellas kithcen, hvis man er glad for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER