januar2017

Nyt job og gravid

9 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Jeg står lidt i en slags pine. Jeg startede nyt job d. 4. januar og testede positiv d. 24. maj, så skal gå fra på barsel omkring december. Har termin d. 1/2-17. Jeg har intet sagt på mit job endnu da risikoen for SA jo stadig er stor selvom jeg har set hjerteblink ved 7+0 og 7+5 (selvbetalt)... Jeg har simpelthen så dårlig samvittighed overfor mit job. Det er et ret hårdt sted jeg arbejder med ret mange hårde typer så jeg ved, at jeg med sikkerhed får en del dårlige kommentarer. Og det ødelægger faktisk ret meget for mig at gå og tænke på.

At skifte job er ikke en mulighed da jeg er super glad for det.

Hvordan ville I sige det? Og hvornår? Påtænker at sige det meget tidligt, dvs. før nakkefold, bare for at vise lidt velvilje eller hvad man nu skal kalde det.

Det var ikke planlagt at jeg skulle blive gravid nu. Vi havde faktisk først regnet med om et halvt års tid.

Jeg synes det er så uretfærdigt at man som kvinde , skal have de tanker for hvad kan vi gøre :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Først og fremmest skal du aldrig have dårlig samvittighed over at være blevet gravid :kiss I hvert fald ikke overfor et job. Det er en risiko ved at ansætte en kvinde, og som du skriver, så kan vi jo ikke gøre så meget ved, at det nu engang er vores køn, der bærer babyerne :)

Jeg fik selv job sådan lige EFTER at jeg havde testet positiv, dog i en meget kvinde/børne/gravid-venlig branche og arbejdsplads men stadigvæk. Jeg havde det også noget underligt med det, og synes det var svært at sige, men jeg vænnede mig også til tanken om, at det altså var ok, og at jeg ikke skyldte nogen arbejdsplads at holde pause med mit øvrige liv, herunder familieforøgelse. Der var i øvrigt også kun glæde og lykønskning, da jeg fortalte det :)

Anyway, det lyder lidt anderledes på din arbejdsplads. Kan du evt vende det med en tillidsrepræsentant? Uanset, så ville jeg såvidt muligt først sige det efter NF, for at beskytte mig selv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente til efter NF, de har ikke krav på at vide før langt senere end det faktisk... Og hvis det er hårde typer og du ved der falder dårlige kommentarer, så Ser jeg ingen grund til at sige noget før NF er veloverstået.. Hvis det skulle ende i en SA så tror jeg det ville være svært at få sagt til de der hårde typer tænker jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk sygeplejerske og er jo således også i en kvindeverden. Men besidder et lidt utraditionelt job - hvorfor miljøet og er helt anderledes end på gængse afdelinger.

Tillidsmanden er helt udelukket. Desværre. Er faktisk slet ikke nervøs for at sige det til mine ledere. Det er mere de menige sygeplejesker jeg er nervøse for :-/

Tak for jeres svar! I har ret at jeg først bør sige det efter NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har begge gange givet chefen tidlig besked, og øvrigt personale har fået besked efter nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også vente til efter nf! Husk du skal være lidt "egoistisk" i denne situation ;)

Og stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede nyt job 1/12 14 og testede positiv 10/5 15 - og det var altså planlagt. Jeg nåede dermed at være på mit job præcis et år inden barsel. Det var bestemt nervepirrende at sige det til min chef, men hun blev glad på mine vegne, og jeg ved, at hun var klar over, at der kom en barsel til mig på et tidspunkt.

En barsel vil ALTID komme ubelejligt! Også om et år! Og ja, det er mega uretfærdigt!

Vent til efter NF!

Og så tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer i her. Du skal IKKE have dårlig samvittighed.

Men jeg kan godt forstå du synes det er svært.

Jeg står selv og skal starte nyt job 1. august og vi arbejder på en lillebror/søster. Der kan også give mig liiiidt ondt i maven. Men som de andre siger, jeg kan ikke indrette mit privatliv efter arbejdslivet, graviditet og barsel er nu engang en del af gamet når man ansætter en kvinde i den fødedygtige alder.

Min kommende arbejdsplads har endda ytret at de forventer en barsel indenfor en kort tid, og det synes de da bare er dejligt :O så arbejdspladserne ved jo godt at det er en 'risiko'.

Stort tillykke med graviditeten :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige skrevet et projekt om kvinder og barsel, og kan med sikkerhed sige dig, at rigtigt rigtigt mange kvinder har stået og står i den samme situation. Du skal bare gøre det, du har det bedst med, indenfor reglerne naturligvis, og så huske at reglerne er lavet netop for at du ikke skal have dårlig samvittighed. Børn og familieliv er vigtigere end arbejdspladsens trivsel og det er arbejdsgiverens job at forme hverdagen således, at forældre kan gå på barsel. Færdig! Indenfor DE rammer synes jeg naturligvis, at man skal gå til løsningen ærligt og med respekt for hinanden.

Jeg tror ikke, man kan gøre det ret rigtigt eller forkert, hvis arbejdspladsen er hhv god eller dårlig. Langt langt oftest er det ikke en graviditet eller hvordan man fortæller om det, der i virkeligheden er problemet.

Tillykke! Det skal nok gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER