Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Hvor er hun skøn nans!! <3 

 

vi har aftalt (med mindre jeg har det anderledes til den tid) at når hun når en 4-5-6 mdr så skifter vi over til flaske, så jeg igen kan komme til hundetræning og få lidt aflastning :) jeg håber på vi kan køre en længere udtrapningsperiode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også fundet 68 frem. 62 er simpelthen for kort, men jeg synes bare 68 er meget stort til min slanke baby, men jeg kan ikke putte hende i 62 mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak januar og Kia :) 

 

jeg ELSKER min barsel, så li nu må tiden godt gå langsom og glæder mig slet ikk til job men mon ikke det kommer når jeg begynder at kede mig, synes jeg hygger mig helt vildt (: Lige nu har vi også bosat os på camping, i et stykke tid, rart a komme lidt væk hjemme fra, og Melina tar det så fint. 

 

Jeg havde også et mål at amme til 4 måneders alderen, og var meget i mod mme, men det er slet ik så slemt.. Jeg var bar stolt over at kunne amme i 3 uger :D 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige i dag synes jeg godt nok jeg føler, at barslen er et fængsel. Det er lidt dobbelt for mig. For kan jo lide det de fleste dage. Men jeg synes bare det er hårdt at starte forfra hver dag. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

26 minutes ago, januar2017 said:

Lige i dag synes jeg godt nok jeg føler, at barslen er et fængsel. Det er lidt dobbelt for mig. For kan jo lide det de fleste dage. Men jeg synes bare det er hårdt at starte forfra hver dag. 

 

Sådan havde jeg det også første gang - jeg var så træt af at bare at gå derhjemme og være mor. Også selvom jeg havde et flaskebarn der fint blev passet og kunne tage ud med veninderne, det var bare ikke nok til at stimulere mig, følte at mit liv var dødssygt og alt gik op i bleer og mad til baby. Jeg var mega misundelig når manden kom hjem og fortalte om sin sjove og spændende dag, og jeg kunne så berette om baby :(

 

Jeg håber at jeg kommer til at nyde denne barsel noget mere - lige nu kan jeg godt have min tvivl. Synes godt nok der går meget tid med amning, føler mig lidt lænket til sofaen. At den store så også er hjemme, gør det noget nær umuligt at nå andet en at sørge for henholdsvis den ene og den anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ved at finde en rytme, hvor hun vågner om morgen kl 8, hvor vi leger, og pludre - og hun får sin flaske, og vi går tur i barnevognen hvor hun får sin formiddagslur på 3 timer. Så igen leger og pludre vi, og finder noget aktivitets tæppe frem, hun får flaske, og vi går igen en tur i barnevognen, hvor hun sover eftermiddagslur på 3-4 timer, når det er koldt og blæser tager jeg liften ind, s hun sover i den indenfor.  Så om aftenen hygger vi og går lidt rundt, jeg fortæller hende hvad de forskellige ting hedder og vi kigger lidt i spejlet, og hver gang hun er vågen hygger vi om hendes ble skift, det elsker hun, at vi pludre og jeg fortæller hende "det er er dine ben" og snakker bar rigtig meget med hende ved puslebordet og fortæller hende ting. Hun bliver puttet mellem 20.30 og 21.30 om aftenen, hvor hun sover til 00-01 tiden, hun får flaske, og sover til 05.00-05.30, får flaske igen, og sover til kl 8. 

 

Ej januar. Nu hvor jeg skriver det ned, så kan jeg godt se at man faktisk starter forfra hver dag med at gøre det samme hele tiden :D ja det er måske trættende i længden, men jo mere rutine der bliver, jo mere elsker jeg mine dage.. 

 

Jeg sørger for at komme ud, en tur på strøget med barnevogn, ind og besøge veninder med og uden Melina, få besøg af veninder. Har 2 veninder der også har babyer, så vi ses rigtig meget.. Mine forældre ligger også på samme campingplads som os, så dem ses vi også rigtig tit med i weekenderne, så det er nok derfor jeg aldrig keder mig. Vil så sige når Melina sover 3- 4 timer om eftermiddagen så kan jeg godt begynde at kede mig og tænke vågner du ikke snart :D  

 

Dagene er meget lange og kedelige hvis man bar er hjemme, og det kan man også blive skør af, for så synes man det hele går op i baby og bleer, hvis man ser noget andet end ens hjem, og kommer ud, så bliver det noget sjovere .. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver også rigtig mange ting. Tror at ser filmen knækker for mig er at hun næsten ikke sover om dagen og det gør at jeg er bundet i ekstrem grad. Så har jeg ikke muligheden for at tage et bad. Støvsuge og den slags. Og når min kæreste så kommer hjem så er han træt og skal koble af. Og så sidder jeg der med en baby og hvor jeg så har behov for at koble af. Det helt klassiske problem. Jeg har altid haft det svært ved at sætte mine egne behov til side. Jeg er meget egoistisk. Og det bliver sat på prøve med en baby. Men nej det er ikke min kop the at synes at det er dejligt at passe en baby hver evig eneste dag. Og selvom der er vildt mange gode dage ift dårlige så tvivler jeg stærkt på at jeg vil have en nummer to. Jeg gider ikke arbejdet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nyder virkelig min barsel - det er røv hårdt! Mig tid findes kun når man lige går på toilettet og der ikke står en 2 årig på den anden side af døren og råber mor mor mor... 

 

Men der kommer en tid hvor jeg igen får mere tid til mig - jeg forstår slet ikke Laura er på vej i børnehave og halvvejs til skole når vi kommer til sommer - så jeg forsøger at nyde det!! 

 

Ida tog lige 3 timer i liften i dag efter kiopraktor, åhh hun må gerne begynde at sove lidt længere lure om dagen! For vores begges skyld! Laura tog kun 1,5 time i barnevognen - men så fik vi lidt kun hende og mig tid sammen :) 

 

så lige holder danmark i live, der var en fødsel! Åhh bare en smule misundelig på at ligge med sådan en nyfødt på maven <3 de timer gad jeg godt opleve igen og igen og igen! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Jeg laver også rigtig mange ting. Tror at ser filmen knækker for mig er at hun næsten ikke sover om dagen og det gør at jeg er bundet i ekstrem grad. Så har jeg ikke muligheden for at tage et bad. Støvsuge og den slags. Og når min kæreste så kommer hjem så er han træt og skal koble af. Og så sidder jeg der med en baby og hvor jeg så har behov for at koble af. Det helt klassiske problem. Jeg har altid haft det svært ved at sætte mine egne behov til side. Jeg er meget egoistisk. Og det bliver sat på prøve med en baby. Men nej det er ikke min kop the at synes at det er dejligt at passe en baby hver evig eneste dag. Og selvom der er vildt mange gode dage ift dårlige så tvivler jeg stærkt på at jeg vil have en nummer to. Jeg gider ikke arbejdet. 

Har hun aldrig villet sove om dagen? Og hvad med barnevognen? Hvis i køre en tur, får hun så ikke en lur når i er kommet hjem og hun bliver i den? 

 

Jeg har også altid haft svært ved at lægge mine egne behov til side, og især min søvn. Jeg ELSKER at sove, og at sove længe, og det har været rigtig hårdt ikke at kunne sove som jeg plejer. Men som tiden går vender jeg mig til det, men glæder mig også ufatteligt meget til at kunne få en hel nattesøvn igen! Jeg er også i tvivl om vi skal have nummer 2.. Så den tar vi om 2-3 år, og ser om det er noget vi vil igen. Jeg vil gerne have en bror eller søster til Melina, så hun ikke bliver ene barn, men alt er bar nemmest med et barn.. de vil bar få så meget glæde af hinanden.. Men det må tiden vise (-: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

45 minutes ago, Kia... said:

Jeg nyder virkelig min barsel - det er røv hårdt! Mig tid findes kun når man lige går på toilettet og der ikke står en 2 årig på den anden side af døren og råber mor mor mor... 

 

Men der kommer en tid hvor jeg igen får mere tid til mig - jeg forstår slet ikke Laura er på vej i børnehave og halvvejs til skole når vi kommer til sommer - så jeg forsøger at nyde det!! 

 

Ida tog lige 3 timer i liften i dag efter kiopraktor, åhh hun må gerne begynde at sove lidt længere lure om dagen! For vores begges skyld! Laura tog kun 1,5 time i barnevognen - men så fik vi lidt kun hende og mig tid sammen :) 

 

så lige holder danmark i live, der var en fødsel! Åhh bare en smule misundelig på at ligge med sådan en nyfødt på maven <3 de timer gad jeg godt opleve igen og igen og igen! 

Årh ja!! En nyfødt på maven, de timer efter fødslen er jo ubeskrivelige, og det glemmer man aldrig (-: nu er vores babyer bare vokset så meget, det går så stærkt! Man skal nyde hver evig eneste dag, selvom Nogen dage er hårde end andre, for lige pludselig er de meget store (-; 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har altid sovet om dagen men gør sig ikke så meget i det mere. Jeg var ude at gå med hende i viklen og der sov hun. Og så tog Thomas og jeg en tur i barnevognen men så snart vi sætter hende i haven og går så vågner hun. Til gengæld har hun i nat sovet fra 22:30-07:30. Uafbrudt. Så på den måde er det jo fantastisk. Var virkelig træt i går så havde behov for søvn 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bedre i dag. Hun har sovet 8 timer i nat. Og snart har hun sovet to timer her til formiddag. Skal jo gerne op på de mindst 16 timers søvn i døgnet! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Hun har altid sovet om dagen men gør sig ikke så meget i det mere. Jeg var ude at gå med hende i viklen og der sov hun. Og så tog Thomas og jeg en tur i barnevognen men så snart vi sætter hende i haven og går så vågner hun. Til gengæld har hun i nat sovet fra 22:30-07:30. Uafbrudt. Så på den måde er det jo fantastisk. Var virkelig træt i går så havde behov for søvn 

Ja det er fantastisk hun tar sådan et træk om natten, tænk hvis det var omvendt og hun ikke sov om natten, så det skal du være stolt af januar :) 

bliver hun ikke træt eller irritabel om dagen når hun ikke får sovet så? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Det er bedre i dag. Hun har sovet 8 timer i nat. Og snart har hun sovet to timer her til formiddag. Skal jo gerne op på de mindst 16 timers søvn i døgnet! 

https://www.falck.dk/falck-sundhed/raad/nybagte-foraeldre/soevn-spaedbarn/

 

her er der et link som er rigtig godt at læse, det har hjulpen mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo hun er helt umulig om aftenen hvis hun ikke har sovet meget om dagen. I dag har hun sovet rigtigt meget heldigvis. Tak for link @Nans  håber ikke hun kommer til at sove dårligt når hun bliver 8 md. Det er der jeg skal retur på job og dagen bliver lang hvis hun har været vågen om natten og jeg skal afsted på job kl. 16 og først har fri 23:30 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

16 minutes ago, januar2017 said:

Jo hun er helt umulig om aftenen hvis hun ikke har sovet meget om dagen. I dag har hun sovet rigtigt meget heldigvis. Tak for link @Nans  håber ikke hun kommer til at sove dårligt når hun bliver 8 md. Det er der jeg skal retur på job og dagen bliver lang hvis hun har været vågen om natten og jeg skal afsted på job kl. 16 og først har fri 23:30 

Ja det var Melina også hver aften, og så tænkte jeg om der var noget galt med hende eller vi gjorde noget forkert! Søgte på nettet, " ved godt man ikke skal tro på alt hva der står på nettet" men søgte, og det har hjulpet mig rigtig meget. Vi køre lur om formiddagen, over middag og eftermiddag til efter aftens mad, og så bliver hun puttet til aften, og hvis vi ikke gøre det, bliver hun umulig! Og efter en uge med det, har hun vænnets sig til det.. Hun er meget tryg i hendes lift, så den sover hun i, i barnevogn og om natten - samme lift. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har snart sovet i seks timer siden hun vågnede i morges kl. 07:30 :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie er som regel kun vågen 10-30 min udover amning, så skal hun sove igen. Måske i kommer til at stimulerer dem lidt for meget? Så de får svært ved at finde ro. De er jo meget små endnu. Jeg snakker med Ellie hver gang hun er vågen, lægger hende på maven på et tæppe 1-2 gange og ellers kigger hun faktisk kun på uro når hun bliver skiftet. En gang om dagen kommer hun på legetæppet, det er rigeligt for hende. De bliver jo også stimuleret meget, ved bare at kigge rundt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Hun har snart sovet i seks timer siden hun vågnede i morges kl. 07:30 :o

Dejligt, hun må ha haft brug for det(: hvordan fik du hende til a sove ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Maj 2014 said:

Ellie er som regel kun vågen 10-30 min udover amning, så skal hun sove igen. Måske i kommer til at stimulerer dem lidt for meget? Så de får svært ved at finde ro. De er jo meget små endnu. Jeg snakker med Ellie hver gang hun er vågen, lægger hende på maven på et tæppe 1-2 gange og ellers kigger hun faktisk kun på uro når hun bliver skiftet. En gang om dagen kommer hun på legetæppet, det er rigeligt for hende. De bliver jo også stimuleret meget, ved bare at kigge rundt. 

Melina er vågen mellem 20 og 40 min. Så begynder hun er gabe og så ved jeg hun skal puttes. Nogen gange er det kortere tid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske @Maj 2014!!!! Jeg er død angst for at hun ikke bliver stimuleret nok. Og har ret svært ved bare at lade hende ligge af frygt for at hun bliver passiv! 

 

Jamen @Nans jeg lagde hende bare. Tror hun er rigtig træt af en uges søvnunderskud. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sp sagde at hun skal ligge på maven stort set alle hendes vågne timer men Karoline vil kun et minut eller to ad gangen. Og når hun først bliver utilfreds og ked af det så er hun svær at trøste igen. Og når hun jo nærmest har været vågen i 12 timer ad gangen så er det også svært bare at lade hende ligge på ryggen. Det bliver hun jo også ked af. Så tager man hende op og gør nogle ting. Og det bliver jo til meget stimulering i løbet af en dag når hun slet ikke sover. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@januar2017 jeg tror ikke du skal bekymre dig. En baby bliver stimuleret ved bare ar kigge rundt i rummet eller snakke med dig. Hvis hun bliver overstimuleret er der umuligt, at få dem til at sove. Måske skal du skrue lidt ned for aktiviteterne/stimuleringen og så tvinge hende til at lukke ned. Jeg vugger Ellie pakket helt ind i hendes dyne med en stofble over øjnene, så sover hun. Mærk efter hvornår hun virker bare lidt træt og så tving hende til at sove. Deres hjerne har virkelig brug for søvnen.  Hvis du får stimuleret hende hele tiden, risikerer du at hun tror der altid skal ske noget også når hun bliver større. Børn skal også lærer at slappe af og lukke ned, det gør vi andre jo også. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Min sp sagde at hun skal ligge på maven stort set alle hendes vågne timer men Karoline vil kun et minut eller to ad gangen. Og når hun først bliver utilfreds og ked af det så er hun svær at trøste igen. Og når hun jo nærmest har været vågen i 12 timer ad gangen så er det også svært bare at lade hende ligge på ryggen. Det bliver hun jo også ked af. Så tager man hende op og gør nogle ting. Og det bliver jo til meget stimulering i løbet af en dag når hun slet ikke sover. 

Hvis du lægger dig på ryggen så kan du lægge hende på din mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige meget hvad vil hun ikke ligge særligt længe på maven. Men vi øver og træner hver dag og hun er blevet MEGET bedre på kun een uge faktisk. 

 

Og ja du har helt ret mht stimuleringen. Jeg får bare dårlig samvittighed hvis jeg tvinger hende. Men skal helt klart blive bedre til det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER