Forunderligt

Scanningsbilleder

20 indlæg i dette emne

Nu drister jeg mig til at oprette endnu en tråd - i håb om at I andre også undervejs i graviditeten har lyst til at dele scanningsbilleder.

 

Her er et fra i dag 10+2

post-3655-0-43069600-1465591753_thumb.jp

Det er hovedet til højre, lidt af en arm/hånd, maven og lidt af et ben. Som I kan se blev den her målt til 3,46 cm  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en hyggelig idé! Og wow man kan se meget på dit billede.

Glæder mig til næste scanning hvor jeg vil være 10+5.

Her er min baby 7+5. I må ikke spørge mig om hvad der er hvad, udover at der var hjerteblink midt i det hele :)

post-10214-0-71154300-1465676096_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Finemor jeg tror at oppe til højre er hovedet, den der dut i midten er starten af navlestrengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hyggelig idé! Og wow man kan se meget på dit billede.

Glæder mig til næste scanning hvor jeg vil være 10+5.

Her er min baby 7+5. I må ikke spørge mig om hvad der er hvad, udover at der var hjerteblink midt i det hele :)

Det ligner meget de vi så 7+0 hos lægen hvor vi så hjerteblink - vi fik dog ikke noget billed med hjem. Men det er svært at se andet end en lille klat :D men så kan du glæde dig til næste scanning for man kan virkelig se meget i 11. uge  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner meget de vi så 7+0 hos lægen hvor vi så hjerteblink - vi fik dog ikke noget billed med hjem. Men det er svært at se andet end en lille klat :D men så kan du glæde dig til næste scanning for man kan virkelig se meget i 11. uge :kuller

Jeg glæder mig også helt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores lille plet 7+5 :kuller

kan slet ikke vente til 6/7 hvor vi kan kigge ind igen

post-10522-0-70354600-1465749598_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-3655-0-34126200-1466098379_thumb.jp

Scanning i dag 11+1 på Skejby

:loveshower

 

Syns der ser ud til at være et lidt morsomt antal lemmer - men det er vist bare fordi man ser lidt hænder og fødder også. Den så i hvert fald fin nok ud live  :)

 

Edit: Jeg kan se på billedet at baby er målt til 4,4 cm i dag. Den er godt nok dygtig til at vokse, det er +9 mm på 6 dage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

attachicon.gifscan 11+1.jpg

Scanning i dag 11+1 på Skejby

:loveshower

 

Syns der ser ud til at være et lidt morsomt antal lemmer - men det er vist bare fordi man ser lidt hænder og fødder også. Den så i hvert fald fin nok ud live  :)

 

Edit: Jeg kan se på billedet at baby er målt til 4,4 cm i dag. Den er godt nok dygtig til at vokse, det er +9 mm på 6 dage :D

 

Jamen det er da fordi det er tvillinger.. det har de bare overset   :P   :rolleyes  Og hvor er du heldig at du har set baby igen.. Vi er jo ca lige langt så jeg tager til takke med at kigge på dine scannings fotos, og tænker de er nogenlunde lige store..  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

scan 11+1.jpg

Scanning i dag 11+1 på Skejby

:loveshower

Syns der ser ud til at være et lidt morsomt antal lemmer - men det er vist bare fordi man ser lidt hænder og fødder også. Den så i hvert fald fin nok ud live :)

Edit: Jeg kan se på billedet at baby er målt til 4,4 cm i dag. Den er godt nok dygtig til at vokse, det er +9 mm på 6 dage :D

Dejligt :) Men hvordan kan det være at du er blevet scannet igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er da fordi det er tvillinger.. det har de bare overset   :P   :rolleyes  Og hvor er du heldig at du har set baby igen.. Vi er jo ca lige langt så jeg tager til takke med at kigge på dine scannings fotos, og tænker de er nogenlunde lige store..  :rolleyes

Aaaahaha tvillinger :D Nej heldigvis ikke. Det var overlægen på gravid afdelelingen på Skejby sygehus som scannede så jeg er ret sikker på han ville have sagt det hvis der var to :) 

 

Er glad hvis du kan bruge mine billeder lidt - det er sjovt at tænke på at en spire der ser ca ligesådan ud, men som kommer til at ligne jeres familie ligger i din mave nu  :kuller

 

Dejligt :) Men hvordan kan det være at du er blevet scannet igen?

Der er pga type 2 diabetes, jeg følger det udvidede kontrol program, dvs jeg skal til et hav af kontroller på Skejby Sygehus og de scanner som regel for at følge babys vækst. Indtil videre er den helt normal, men når man har diabetes vil man gerne sikre sig at baby ikke blir for stor i slutningen af graviditeten. Jeg er glad nok for at gå der, for de er både vældig flinke og professionelle så jeg føler mig bestemt i gode hænder. Og positiv siden er jo de ekstra scanninger, jeg blir aldrig træt af at få et kig ind i maven. Jeg er lige nu i gang med at måle blodsukker værdier 6 x daglig og føre blodsukkerdagbog, så lægerne kan vurdere om jeg skal have insulin. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er pga type 2 diabetes, jeg følger det udvidede kontrol program, dvs jeg skal til et hav af kontroller på Skejby Sygehus og de scanner som regel for at følge babys vækst. Indtil videre er den helt normal, men når man har diabetes vil man gerne sikre sig at baby ikke blir for stor i slutningen af graviditeten. Jeg er glad nok for at gå der, for de er både vældig flinke og professionelle så jeg føler mig bestemt i gode hænder. Og positiv siden er jo de ekstra scanninger, jeg blir aldrig træt af at få et kig ind i maven. Jeg er lige nu i gang med at måle blodsukker værdier 6 x daglig og føre blodsukkerdagbog, så lægerne kan vurdere om jeg skal have insulin.

Super dejligt med alle de ekstra scanninger! Også til at opveje alt det andet, for ellers havde det da lydt noget hårdt og voldsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejligt med alle de ekstra scanninger! Også til at opveje alt det andet, for ellers havde det da lydt noget hårdt og voldsomt.

Kontrollerne er ok, lægerne og sygeplejerskerne på graviditetsafd er flinke, det tager selvfølgelig lidt tid. Og det her med at skulle stikke sig er egentlig en mindre ting. Det positive ved at jeg skal være så striks med min kost er at jeg ikke har taget på men tabt mig lidt siden jeg blev gravid, og jeg føler mig sundere og bedre tilpas. Til gengæld kan jeg godt savne chokolade når humøret er lidt lavt og syns det er lidt hårdt jeg ikke må få noget snoller. Men det er jo bedst for mig og baby. Og jeg elsker at blive scannet og se den lille bandit derinde  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså! Ville vise vores lille trold frem på scanning billedet fra idag, men filen var for stor :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså! Ville vise vores lille trold frem på scanning billedet fra idag, men filen var for stor :(

Jeg plejer at maile fotos til mig selv, så kan jeg vælge størrelsen. Medium er fint til at sætte ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-3655-0-93252200-1467309413_thumb.jp

13+1 til NF scanning i dag

 

Syns desværre ikke vi fik så gode billeder. Baby ville absolut ligge med ansigtet nedad og kigge på sin navle :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik 4 små fine billeder  :loveshower

 

Et af hovedet, 2 fra siden hvor den på det ene ligger med åben mund, et fra ryggen med den fineste lille rygsøjle. 

Dybt imponerende hvordan man så tydeligt også kunne se hjertekamrene da hjertet på nuværende tidspunkt kun er på størrelse med et riskorn  :blink

 

post-12962-0-07019200-1467391403_thumb.j

post-12962-0-19381300-1467391411_thumb.j

post-12962-0-76569100-1467391420_thumb.j

post-12962-0-96853300-1467391427_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik 4 små fine billeder  :loveshower

 

Et af hovedet, 2 fra siden hvor den på det ene ligger med åben mund, et fra ryggen med den fineste lille rygsøjle. 

Dybt imponerende hvordan man så tydeligt også kunne se hjertekamrene da hjertet på nuværende tidspunkt kun er på størrelse med et riskorn  :blink

Sjovt at se dem alle 4 - syns det ligner lidt at den gaber og så ruller om på siden for at sove :D sådan en kær lille bebse  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tænkte jeg også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-3655-0-06523500-1471549209_thumb.jp

20+1 MD scanning - desværre ikke så skartp billede, baby lå med ansigtet "nedad" og var lidt svær at få i profil, men jeg tror hun prøver at sende far og mor et fingerkys her  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været afsted til MD scanning og alt var bare som det skulle være. Hun stortrives og vokser/udvikler sig som hun skal!

Min moderkage er gigantisk på nogle af billederne :D

 

 

 

post-12962-0-90602100-1471602442_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER