mille1981

Tyverialarm

16 indlæg i dette emne

Det er ikke fordi vi har de vilde værdier i huset, men vi har længe snakket om at få alarm på. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med nogen firmaer?

Jeg havde en G4S mand ude i dag, og det lyder jo super alt det de kan... Men 360 pr måned er alligevel også en slat. Til gengæld er alt inkluderet, både batterier og fejlopkald og you name it... Og deres kaffestue er få kilometer væk...

Ved I om de andre firmaer er i ca samme prisklasse? De har kampagne pt, så sparer næsten 6000 på installationen af diverse sensorer og selve alarmen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har Verisure og giver 1.100 kr i kvartalet, så det lyder som samme prisklasse. Vi har også inklusiv gratis udrykning, ekstra kamera og 2 røgalarmer.

Jeg kan henvise dig og så får du installation og de første 3 mdr gratis, hvis du er interesseret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har g4s og det fungerer fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg farvet - for jeg arbejder for en af de rigtig store spillere i markedet :oops

 

I min verden er der to typer af alarm - dem MED kontrolcentral/udrykningsapparat og dem uden. Dem uden kontrolcentral kan tilbyde at sende dig en sms, hvis alarmen går - eller kontakte naboer eller lignende. Der er simpelthen ikke noget menneske i den anden ende - ingen til at kategorisere eller vurdere alarmen (man kan godt "se" på en alarm om det er en fejlalarm eller et indbrud, ved at se hvor mange zoner der går, og i hvilken rækkefølge), ingen til at kontakte politi eller brandvæsen. Derudover kan alarmen, fordi der ingen overvågning af linjen er, ofte bare afbrydes ved ledningen klippes af en tyv. Sådan en alarm er INTET værd andet end skiltet - men de er selvfølgelig væsentligt billigere.

 

Det efterlader jer med to selskaber. Securitas og G4S. Verisure samarbejder med Securitas, når de udbyder en løsning med udrykning, istedet for deres discount-sms løsning, så er det Securitas der kommer - og så kan du vel lige så godt handle direkte med dem synes jeg- så er de også oppe i samme pris. Så springer du også et led over.

 

Et slag for, hvad en rigtig alarm kan, når den kører på en separat linje (dvs. ikke kan afbrydes), overvåges 24/7 af en kontrolcentral og bakkes op af et landsdækkende kørende beredskab af vægtere:

 

 - Overvåge huset for brand - og vurdere om en brandalarm er "rigtig" og rekvirere brandvæsen

 - Overvåge huset for indbrud - og vurdere alle alarmer individuelt. Man kan nemlig godt "se" på alarmsignalet om det er en fejlalarm eller et decideret indbrud, ved at se på hvilke zoner af alarmen der går og rækkefølgen. I så fald kan man sende en hastekørsel, man kan rekvirere politiet direkte og man kan kontakte kunden og informere dem, så de ikke selv pludselig overrasker en indbrudstyv.

 - Vægteren har overvåget adgang til huset via en nøgleboks og vil foruden at afstille og genopkoble alarmen, og rekvirere udbedring af eventuelle skader, så man f.eks. ikke kommer hjem til en vandskade oveni indbruddet fordi et smadret vindue har stået uafdækket.

 - Man har mulighed for at tilkoble et kamera og selv se ind i huset fra sin kontorplads

 

Og så er der alle de andre fordele ved en alarm, selvom der ikke sker noget skidt:

 

 - Via en app kan man overvåge alle til og frakoblinger af alarmen. Dvs. man kan se, hvornår teenageren kørte i skole om morgenen, om Oliver på 10 er kommet hjem fra skole til den planlagte tid, hvor mange timer en timelønnet rengøringshjælp PRÆCIS har brugt i huset osv. osv

 - Fordi der er en nøgle i en sikret nøgleboks kan man rekvirere en vægter til at lukke fremmede ind i huset, hvis det skulle være nødvendigt (godt nok mod merbetaling). F.eks. hvis man er på ferie/arbejde og skal have lukket en tømrer ind i huset, men ikke har lyst til at overdrage nøglen, eller ikke vidste det blev nødvendigt, når man tog hjemmefra. Et andet scenarie kunne være et barn, der havde glemt sin nøgle og stod udenfor i regnvejr 3 timer før mor og far kommer hjem.

 - Det er muligt forholdsvist nemt at indstille alarmen til at kunne koble til på forskellige måder. Den kan f.eks. koble til sådan så rumcensoren sådan, at hunden ikke kan udløse den. En af de muligheder vi bruger meget er at vi tilkobler skalsikringen. Det gør jeg faktisk hver gang jeg er alene hjemme og om natten. Det betyder at alle bevægelsescensorerne inde i huset er frakoblet - men alle kontakter på døre og vinduer er aktive. Det har den fordel, at der ikke er nogen, der kan bryde ind mens vi sover - men det har også den fordel at Alexander, som nu er stor nok til at kunne åbne yderdøre, ikke kan gå udenfor, hvis han skulle få den pludselig indskydelse en aften.

 

PS: Vælg G4S :7himmel

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har g4s og har været meget meget utilfreds!

Vi har haft SÅ mange fejlalarner, mens vi var på ferie, men også bare på almindelige dage oh endda mens vi var hjemme??? ( hvor vi ikke kunne slukke den!!!!) vi har både indvendig og udvendig sirene så det er en reel belastning for naboerne.

Ja de kommer ud, men altså et indbrud tager 2 minutter og så hurtigt er de der jo ikke.. Så jeg har tit overvejet om man ikke ligeså godt kan have en uden udrykning og så bede naboerne kigge til huset..

Vi havde indbrud i 2014 og der hjalp det helt sikkert at have den da tyven blev stresset og brugte tid på at prøve at slukke den og ikke kunne gå rundt i ro og mag.. Men tvivler på vi ville vælge den store løsning med udrykning og alt muligt andet igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at dem som bygger vores hus har samarbejdet med verisure og henvist os til dem. Og indtil nu har de (entreprenøren) været meget troværdige.

(Susanne, jeg vil gerne ha en henvisning senere på året)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at dem som bygger vores hus har samarbejdet med verisure og henvist os til dem. Og indtil nu har de (entreprenøren) været meget troværdige.

(Susanne, jeg vil gerne ha en henvisning senere på året)

Tjek :)

Vi har haft alarm i 2,5 år og vi har været meget tilfredse. Ikke en eneste fejlalarm og de ringer, når den går (Søren har engang glemt at låse hoveddøren og så blæste den op :rolleyes) og så har vi engang glemt at rengøringskonen kom - Doh! Så fik hun også sin egen kode derefter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en uden udrykning. Det giver stadig en stor sikkerhed. Vi kommer aldrig overrasket hjem.

Vi har ingen fejl haft!

Vi har den på vores 1.sal men sirenen i stueetagen, og den er HØJ og man kan ikke lige se den.

Vi har censorer indvendigt og på alle døre og vinduer. Så man kan have alarmen tændt om natten og samtidig gå rundt i huset uden den bibber.

Desuden kan man se, hvor alarmen er opstået henne. Jeg glemte nemlig en dag at slukke for den, da jeg kom hjem, og så får man besked på, hvor alarmen er opstået.

For os er den en god tryghed og for langt under den pris, man ellers betaler.

Vi og vores naboer får besked, hvis alarmen går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for input og erfaringer...

Jeg hælder mest til en med udrykning. Vores nabo har en uden, og man er altså lidt lost, når man sidder inden anden ende af landet og ikke lige ved om det er fejlalarm eller om der er noget om det. Men man betaler jo helt sikkert også for at de kan rykke ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har g4s og har været meget meget utilfreds!

Vi har haft SÅ mange fejlalarner, mens vi var på ferie, men også bare på almindelige dage oh endda mens vi var hjemme??? ( hvor vi ikke kunne slukke den!!!!) vi har både indvendig og udvendig sirene så det er en reel belastning for naboerne.

Ja de kommer ud, men altså et indbrud tager 2 minutter og så hurtigt er de der jo ikke.. Så jeg har tit overvejet om man ikke ligeså godt kan have en uden udrykning og så bede naboerne kigge til huset..

Vi havde indbrud i 2014 og der hjalp det helt sikkert at have den da tyven blev stresset og brugte tid på at prøve at slukke den og ikke kunne gå rundt i ro og mag.. Men tvivler på vi ville vælge den store løsning med udrykning og alt muligt andet igen.

Ved du hvorfor I har mange fejlalarmer? Synes det lyder ubehageligt :(

Vi skal ikke have udvendig sirene, kun indvendig.

Jeg håber skiltet er nok til at skræmme dem væk. Vi har ikke noget fancy udstyr eller designermøbler, så håber ikke de er SÅ interesserede i at bryde ind her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvorfor I har mange fejlalarmer? Synes det lyder ubehageligt :(

Vi skal ikke have udvendig sirene, kun indvendig.

Jeg håber skiltet er nok til at skræmme dem væk. Vi har ikke noget fancy udstyr eller designermøbler, så håber ikke de er SÅ interesserede i at bryde ind her ;)

Der må være noget i opsætningen af alarmen der er forkert og vi har haft SÅ mange folk ude:(

Hos os er jeg ikke bange for de løber med møblerne, det ville ret svært praktisk set, men det jeg er bange for og det vi oplevede i 2014 samt mange naboer etc er at det ikke er bestillingsarbejde men feks narkomaner etc der hurtigt skal have penge, og alle har jo nogle smykker, computer, iPad ure etc man lige kan hapse. Bare så du ikke lever i en falsk sikkerhed. Vil ikke gøre dig bange men vi var ret naive inden indbruddet- vi har ikke engang et tv! Så jeg tænkte her gider de ikke komme.. Oh Well!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har vi sikkert vores hus "fysisk" altså med vindueslåse etc. Det er faktisk bedre end alarm.. Fordi det er meget sværere at komme ind nu, og de vil jo helst ikke stå og fumle i mange minutter ergo kan det være de prøver og så smutter igen fordi det er for bøvlet:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har vi sikkert vores hus "fysisk" altså med vindueslåse etc. Det er faktisk bedre end alarm.. Fordi det er meget sværere at komme ind nu, og de vil jo helst ikke stå og fumle i mange minutter ergo kan det være de prøver og så smutter igen fordi det er for bøvlet:)

Hvilke nogle ekstra låse har I?

Tænker det er det vi skal have nemlig og så snakker vi lidt om at foreslå nabohjælp i grundejerforeningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså som udgangspunkt kan man sige, at en alarm hjælper ikke på risikoen for indbrud på bestillingsarbejde. Det tager 2 min at smadre en rude og hente et TV eller et designermøbel - og på den tid kan hverken en alarm, en vægter eller politiet gøre en forskel. Det er faktisk også ligemeget, hvordan I har sikret jeres vinduer og andet. Det tager ingen tid at smadre. Det som man kan få ud af en alarm i sådanne tilfælde er at det ikke kommer som en overraskelse, når man kommer hjem - og at der bliver dækket af og politiet alarmeret, sådan så sagen faktisk er godt igang, allerede inden man selv står midt i glasskårene.

 

"Tilfældige" berigelsesindbrud er en alarm overordentlig effektiv til at forebygge - det samme er sikring af døre og vinduer, automatisk lystænding osv. I sådan en situation står en indbrudstyv typisk og kigger på 20 huse på en villavej og hvilket et af dem han vælger er ud fra et "hvad er nemmest" princip.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke nogle ekstra låse har I?

Tænker det er det vi skal have nemlig og så snakker vi lidt om at foreslå nabohjælp i grundejerforeningen..

De hedder slug 2000 - tror mærket hedder HS :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men en ismaskine er jo ikke en køkkenmaskine, det er en nødvendighed.

 

Jeg har næsten lige fået installeret alarm fra Falck og er godt tilfreds. Udover de to gange jeg selv har formået at sætte alarmen i gang, har jeg fået ét opkald vedrørende brandalarmen, der gik i gang da der gik ild i min emhætte og så én gang, hvor jeg utilsigtet var kommet til at slukke for stikkontakten til selve alarmboksen. Begge gange har de haft ringet inden for 60 sekunder, så det efterlader mig i den tro at de reagerer hurtigt på alle alarmer.

 

Det var egentlig aftalen at mine katte skulle være lukket inde i entré og badeværelse, når jeg ikke var hjemme, da de ellers kan sætte gang i alarmen, hvis de f.eks. hopper mere end 50 cm op i luften. Men det har vist sig ikke at være noget problem (eller også har jeg bare virkelig dovne katte :P ).

 

Mener jeg giver omkring 1100 kr i kvartalet også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER