Minalima

Drømme i graviditeten

9 indlæg i dette emne

Normalt er jeg ikke den der drømmer meget, men når jeg er gravid, er det åbenbart noget helt andet.

De sidste par uger har jeg haft nogle underlige drømme, som jeg vågner forvirret op til og ofte glemmer igen i løbet af kort tid.

Flere gange har jeg drømt at der gemmer sig 2 inde i maven (er 7+6 i dag og har 2 børn i forvejen).

Den anden dag var der noget med at manden flyttede og jeg blev vildt ked af der. Han kom dog tilbage fordi han skulle på wc og så blev han.

Så var der noget med at jeg var igang med at rense kattebakken og først kom i tanke om at jeg skulle passe på, da jeg var godt igang.

Og i nat, ja det kan jeg faktisk ikke huske, men det var åbenbart en god drøm, fordi jeg ville ikke vågne, selvom jeg virkelig skulle tisse! Problemet var så bare at jeg åbenbart havde holdt mig så længe at jeg nærmest havde ondt, da jeg så kom på wc :P

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan fra et drømmetydnings perspektiv er vores drømme altid udtryk for vores håb eller frygt eller en blanding - og nogen gange er det dagsrester eller noget vrøvl  :rolleyes Når man er gravid syns jeg ofte der er ekstra gang i drømmeriet, om det er fordi man sover mere eller sover lettere eller hormoner eller en blanding, tja...?

 

Jeg har ofte drømt ting som at jeg skulle have tvillinger eller trillinger, den ene gang måtte den ene baby være udenfor maven, for der var jo ikke plads (alt er så logisk når man drømmer det og så mystisk når man vågner), at mit vand gik når jeg var i bad, at jeg fødte i mit soveværelse, at jeg fødte kattekillinger eller hundehvalpe (og igen, i drømmen var det helt fint!)  :D

 

Jeg har en teori om at der ligger noget ur-menneskeligt i de gravid- og fødsels drømme. Selv om vi moderne mennesker godt ved at der ligger et lille barn og vokser der inde i maven, så er det stadig skjult for os og "mystisk" at maven vokser og noget sker. Så det skal bearbejdes i underbevidstheden om natten i drømmene i ventemånederne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har droppet at forholde mig til hvad drømmene måske og måske ikke betyder....

Synes bare det er sjovt/spændende at læse om de drømme gravide drømmer om.

Da jeg ventede min søn var det noget med at køre min lillebror (på det tidspunkt 15 år) rundt i en indkøbsvogn i et indkøbscenter. Ud af en dør og så havnede vi i skoven.

Pludselig skifter drømmen og mit ufødte barn (som jeg ikke tydeligt kan se ansigtet på), vil have mad. Så jeg åbner mit bryst med en lynlås og hælder hakket oksekød, appelsinjuice og havregryn deri, lukker igen og giver mit barn mad. (10 år siden)

Med min datter, var den underligste drøm nok at jeg skulle ud og flyve og jeg havde en dværg kæle-struds med. Den skulle egentlig være i en transportkasse, men alle syntes den var så sød at den fik lov til at sidde på mit skød hele vejen. (7 år siden)

Fortalte ikke drømmen til andre end min mand og da min datter blev født, fik hun et lyserødt tæppe... med en struds på, af en bekendt. Sjovt tilfælde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har drømt helt vildt siden jeg blev gravid og jeg synes ikke jeg plejer at drømme sådan - det harogså været nogle underlige ting, men som ofte er svære at huske. Jeg havde et mareridt en nat, som jeg bare ikke kunne slippe af med igen, noget med et eller andet dyr der ville æde hele den landsby vi boede i og noget...

Det er noget sjovt noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid drømt ekstremt meget... Mange mareridt... Men først her halvvejs i graviditeten er jeg begyndt at drømme igen...

Forleden drømte jeg at jeg fødte et barn på ca et år... Jeg var helt i panik over det, for følte jeg var gået glip af så meget... Vågnede så op, men faldt i søvn igen... Så drømte jeg at jeg fødte et spædbarn, og jeg var så lettet... Hun var helt perfekt... Li indtil hun begyndte at tale - svensk! :D

Næste morgen var altså liiiidt groggy...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft nogle vilde drømme siden jeg blev gravid - desværre mest mareridt :( Og de har siddet i kroppen lang tid efter jeg er vågnet. Af dem jeg Lan huske bedst:

Jeg er højgravid og vi er i Hongkong. Pludselig beslutter min mand at han ikke gider mig mere - nogle af hans venner er åbenbart også i Hongkong, og han vil tage over og feste med dem. Han tager alle vores ting med sig og jeg står alene i Hongkong, højgravid og kan ikke komme hjem.. Og i min drøm tuder jeg så meget, at jeg faktisk vågner ved at jeg græder og har ondt i hovedet.

Et andet mareridt startede meget spændende ud - vi var skattejægere og kom i besiddelse af en gammel gammel bog med alkymist opskrifter/formularer. Nogen fandt ud af at vi havde den og prøvede at true os til at udlevere den. Men jeg tænkte vi bare skulle gemme den godt, så ville de give op og lade os være. Men en nat vågner jeg (i drømmen) ved at der lugter af røg - de har så sat ild til mine forældres hus (hvor vi bor i øjeblikket - også i virkeligheden). De har derudover bedøvet min mand, min lillebror og mine forældre. Så jeg er den eneste der er vågen og skal forsøge at slæbe de andre ned ad en snoet trappe og ud. Ilden spreder sig hurtigt, så jeg kan ikke nå at redde dem alle - vågner i det jeg skal til at vælge mellem mine forældre og er helt ulykkelig :(

I en anden drøm var det pludselig min ekskæreste jeg ventede barn med - selvom vi hverken i drømmen eller i virkeligheden har set hinanden i mere end 5-6 år. Men han accepterer uden videre at det er hans. Men jeg vil stadig hellere være sammen med min nuværende mand. Og skal så prøve at forklare ham, at selvom jeg venter barn med en anden, er det altså ikke fordi jeg har været utro eller ønsker at være sammen med min eks. Tror beg vågner lige inden han fortæller om han forlader mig..

Så desværre ingen søde og nuttede babydrømme! Mest mareridt om at blive forladt og miste.. Selvom jeg ved min mand er vildt forelsket i mig og vores kommende barn og glæder sig mere end et lille barn til juleaften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

As2014, mine drømme minder en del om dine.

Dog ikk helt så eventyrlige.

Kan dog ikke huske dem i detaljer.

Men de omhandler at mig og kæresten er på ferie med familien, og der er nogle af hans venner også. Jeg er højgravid og kan derfor ikke gå i byen, og min kæreste er så utro x flere under den ferie. Mens sidder jeg hjemme indtil jeg tager ned på diskoteket for at være sammen med ham og hans venner, hvor keg tager ham på fersk gerning være utro ude på et toilet, med en mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

As2014, mine drømme minder en del om dine.

Dog ikk helt så eventyrlige.

Kan dog ikke huske dem i detaljer.

Men de omhandler at mig og kæresten er på ferie med familien, og der er nogle af hans venner også. Jeg er højgravid og kan derfor ikke gå i byen, og min kæreste er så utro x flere under den ferie. Mens sidder jeg hjemme indtil jeg tager ned på diskoteket for at være sammen med ham og hans venner, hvor keg tager ham på fersk gerning være utro ude på et toilet, med en mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal du til scanning?

d 6/6

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER