Barbamama

Tekst til milepælsfests-kort

11 indlæg i dette emne

Hilfe! :help :rolleyes

Vi skal til milepælsfest/nonfirmation på fredag, og jeg ville egentlig gerne skrive noget fint og personligt i kortet, men jeg er BLANK og det hjælper ikke, at jeg har et anstrengt forhold til nonfirmationsbegrebet (hvilket den søde unge mand jo ikke kan gøre for).

Hvad hulen i sulen skriver man, hvis det skal være mere end "Håber du får en dejlig dag"? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores nabo dreng er godt nok lige blevet konfirmeret og jeg vidste ikke hvad jeg skulle skrive, så googlede mig frem til dette vers

2mhilhd.png

Jeg ved ikke om det kan bruges. Men der nævnes ikke konfirmation..,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg er med dig... Jeg ville nok lire noget notsopersonalafterall af, om at være glad for at være med til at fejre ham og om at glæde sig til at over at følge med hans liv også fremover... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv :tak Jeg tror sgu, jeg hugger din, Anita :D Evt kombineret med dine ord, Lise... "Fejre dig" er i hvert fald et godt udtryk, for jeg ville ikke rigtig vide, hvad jeg skulle skrive tillykke med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke at det skal blive til en diskussion, men jeg kan virkelig ikke sætte mig ind i tankegangen om at: "hey du får lov at holde en fest selv om du ikke skal konfirmeres" ... Jeg har det nok også bare stramt med nonfirmationer (og jeg er endda selv meldt ud af folkekirken). Så vil jeg som forældre heller sige, hey så tager vi de penge vi har sparet op og så får du lov at vælge hvor du kunne have lyst til at tage hen på ferie (bare med mor og far, så der stadig er fuld fokus på den unge) eller hvilken oplevelse kunne du tænke dig (jeg kender en der fik er faldskærmsudspring i stedet for en konfirmation :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg kunne også sige en masse om nonfirmationer ;) Men den søde unge mand holder en, og så kommer vi i pænt tøj og smil og med en gave :) Jeg skal bare finde ud af, hvad man skriver i kortet.

I øvrigt kalder de det selv også for milepælsfest, hvilket jeg langt bedre kan sluge. Jeg synes det er en glimrende idé st holde en stor fest for sit unge menneske og fejre at de går ind i voksenlivet, og selvom jeg har svært ved at gennemskue, hvilke situationer en 14-årig er voksen i, i dagens Danmark, så kan jeg godt se, det er meget praktisk at holde den fest samtidig med konfirmationerne, så de unge mennesker alle kan snakke om deres fest. Det skal bare ikke hedde nonfirmation, hvis det stod til mig, for så bliver det IMO ikke en fejring af at gå ind i de voksnes rækker, men en fejring af at fravælge noget, som andre har meget kært, og det synes jeg faktisk er lidt respektløst. Men det er jo i virkeligheden noget ordkløveri fra min side. ;)

(hvis mine børn ikke vil konfirmeres, så holder vi mexicansk style quinceanera - sgu! :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg VED godt, at der ikke er lagt op til en diskussion. MEN!!! 

 

En nonfirmation er vel også noget der kan fejres. Jeg mener bare, det kan også være et udtryk for, at den unge tager stilling til IKKE at tro på gud, men istedet at gå mod strømmen, og træffe sit eget valg. Og det skal vel også have lov at blive fejret, eller hvad?

 

Da jeg var i konfirmationsalderen blev nærmest ALLE fra årgangen konfirmeret. Jeg husker at der i årgangen over mig, var en enkelt dreng, som ikke blev konfirmeret, og det var et meget bevidst valg for ham, som han var stolt af. Jeg synes faktisk det er ret stærkt af at SÅ ungt menneske, at sige nej til alt det de andre siger ja til. 

 

Derudover synes jeg egentlig at det er tåbeligt, at så mangen unge mennesker siger ja til noget, som de dybest set ikke tror på, bare for at få en fest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men skal vi have en nonfirmations diskussions tråd? :D

Jeg vil meget gerne have den her tilbage til mit praktiske problem :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg ville overveje Anitas tekst ift "et skridt har du taget". Hvilket skridt, når man ikke bliver konfirmeret? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg ville overveje Anitas tekst ift "et skridt har du taget". Hvilket skridt, når man ikke bliver konfirmeret? :chin:

Tjaeh... Han er vel et skridt tættere på at blive voksen end han var igår? :chin: Ej pas :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykken den er som en lille fugl,
den flyver og kommer tilbage.
Gid den hos dig må finde skjul,
og blive der alle dage.

 

-----

 

Et klogt ordsprog siger, at dine drømme først bliver håbløse den dag, du opgiver at forfølge dem. Følg dine drømme, så skal du nok komme langt, xxx! Vi håber du får en dejlig dag i familiens selskab. 

 

Var to eksempler jeg hurtigt fandt, som jeg tænker kunne passe fint på et sådan lykønskningskort. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER