HappyHeart

At få noget nyt til at se gammelt ud?

8 indlæg i dette emne

Jeg har købt mig en håndfuld lysholdere i sølv, men de er meget "sølvede" og det er ikke pænt. Tænkte at jeg ville få dem til at se "oxyderede" ud men hvad skal jeg så bruge? Nogen der har nogle gode forslag.

Fedt med det nye BabyKlar i øvrigt, men der mangler vist det gamle forum for alle de kreative sjæle - eller tager jeg fejl?

Hilsen en gammel Babyklar-bruger aka den tidligere MadamVom

:bk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved at en del bruger Platinol, men det er P*SSE giftigt og bruges så vidt jeg ved kun inden for industrien/af professionelle til at oxidere sølv.

Aner ikke hvad man som privatperson kan gøre.

Men prøv at høre hos den lokale guldsmed om de kan hjælpe dig og til hvilken pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan købe sådan noget krakelerings lim. Jeg ved ikke om det kunne være noget. Jeg har ikke prøvet det. har set det ved Panduro Hobby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal nok lige siges, at det ikke er rigtig sølv, men blot noget der ligner. Enten er det noget blik eller metal som blot er belagt med noget der er meget "sølvet".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt mig en håndfuld lysholdere i sølv, men de er meget "sølvede" og det er ikke pænt. Tænkte at jeg ville få dem til at se "oxyderede" ud men hvad skal jeg så bruge? Nogen der har nogle gode forslag.

Fedt med det nye BabyKlar i øvrigt, men der mangler vist det gamle forum for alle de kreative sjæle - eller tager jeg fejl?

Hilsen en gammel Babyklar-bruger aka den tidligere MadamVom

:bk

Selve spørgsmålet kan jeg ikke hjælpe dig med :blush men jeg synes også vi mangler et forum til alle de kreative sjæle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette er helt upræøvet, men jeg tænker at gnide avispapir på dem...hmm..om ikke andet kan man jo altid vaske det af igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette er helt upræøvet, men jeg tænker at gnide avispapir på dem...hmm..om ikke andet kan man jo altid vaske det af igen :)

Jeg tænker på en skuresvamp???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja måske jeg skulle prøve med en skuresvamp af en art? Jeg tænkte også om jeg kunne hælde noget over, der ætsede lidt - hvis jeg lagde dem i en glaskrukke og hældt noget over? Aner bare ikke hvad det skulle være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER