Betty87

En masse spørgsmål!

6 indlæg i dette emne

Hej alle!

Jeg går med tanken om, at snart smide p-pillerne! Men tumler også med spørgsmål om, hvornår det skal være.. Min tanke går på, at jeg har hørt at stop på p-piller for nogens vedkommende påvirker ens cyklus en del, idet kroppen skal vende sig til selv at styre denne.. Derfor skulle man sigende stoppe et par måneder inden man i realiteten ville forsøge og i denne periode bruge anden for for beskyttelse (hvis man vil self).. Er der nogen af jer der kender til dette og er det sandt?

Det er første gang jeg vil give mig i kast med familieforøgelse og vil derfor gerne være godt forberedt..

Desuden er der lige et spørgsmål mere! Når man måler tempereaturen ift. æl - hvor store udsving er der så? Er det tydeligt at se? Hvad er jeres oplevelser!? Og mener i denne metode er bedre end de faktiske teste der findes på markedet!?

Et sidste spørgsmål.. Hvilke GT'er vælger i og har i bedre erfaringer med nogle frem for andre? Og hvornår vælger i at teste jer efter en æl?

Mvh Betty

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder rigtig spændende med babytankerne I render rundt med. Det er helt korrekt, at et p-pillestop kan gå ind og have påvirkning på cyklus. Det er langt fra alle der oplever det og mange gange er det ikke noget der spiller en væsentlig rolle.

Ang. temperaturmåling er jeg næsten helt blank. Jeg ved dog, at det ikke er vildt store udsving der kommer, så temperaturen skal måles samme tidspunkt og helst inden du står op, da aktivitet kan gå ind og påvirke. Jeg har aldrig selv prøvet metoden, men der findes mange artikler på nettet, så måske du kunne google dig frem.

Når jeg skal teste for graviditet, køber jeg enten g-tests på trendsales (her er det vildt billigt - ca. 2-3 kr stk). Men de tests jeg har bedst erfaring med fra butikkerne, er Clinic fra apoteket. Valmed derimod kan jeg slet ikke have med at gøre. Men der er vi jo så forskellige. Mht. at teste for graviditet efter ægløsning vil det være sikrest at vente 14 dage fra ægløsningen har fundet sted. Så dagen hvor din mens udebliver - eller dagen efter.

Pøj pøj med beslutningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig spændende med babytankerne I render rundt med. Det er helt korrekt, at et p-pillestop kan gå ind og have påvirkning på cyklus. Det er langt fra alle der oplever det og mange gange er det ikke noget der spiller en væsentlig rolle.

Ang. temperaturmåling er jeg næsten helt blank. Jeg ved dog, at det ikke er vildt store udsving der kommer, så temperaturen skal måles samme tidspunkt og helst inden du står op, da aktivitet kan gå ind og påvirke. Jeg har aldrig selv prøvet metoden, men der findes mange artikler på nettet, så måske du kunne google dig frem.

Når jeg skal teste for graviditet, køber jeg enten g-tests på trendsales (her er det vildt billigt - ca. 2-3 kr stk). Men de tests jeg har bedst erfaring med fra butikkerne, er Clinic fra apoteket. Valmed derimod kan jeg slet ikke have med at gøre. Men der er vi jo så forskellige. Mht. at teste for graviditet efter ægløsning vil det være sikrest at vente 14 dage fra ægløsningen har fundet sted. Så dagen hvor din mens udebliver - eller dagen efter.

Pøj pøj med beslutningen :)

Dder er nogle hvis krop tager tid om at finde sig selv efter p-pille stop... Jeg blev gravid i 2. cyklus efter p-pille stop, sså det kan gå rigtig hurtigt... Jeg bruger Valmed g-tests, som du kan købe i Netto (en pk. med 2 stk. koster ca. 40 kr.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar! Minimuh - hvilken metode plejer du så at bruge? - ægløsningstests? Jeg har måske også været lidt i tvivl om temperaturmålinger, idet der er så mange faktorer der spiller ind. Der er jo også nogle der simpelthen vælger at dyrke sex hveranden dag, idet sædcellerne kan overleve i op til 2-3 dage.. Men så er jeg bare bange for at det ender med at blive mekanisk, når sexen er planlagt.. er sq meget i tvivl om hvilken metode der er bedst.. Måske bare smide pillerne og så se hvad der sker.. Men det er bare svært når man er planlægnings- og strukturmenneske!!

Hvilke g-tests er det så du køber på trendsales? - for vil jo gerne have nogle der er rimelige sikre.. Sådan at man måske kender svaret 99% inden man tager op til lægen og får det bekræftet..

Uhh jeg får helt kriller i maven over at tænke på det.. Jeg glæder mig SÅ meget til at komme igang med at prøve.. Helt præcis hvornår det bliver har vi endnu ikke besluttet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit råd er hel sikkert at prøve at tage det med ro. Det stiger dig til hovedet før du aner det og kan komme til at fylde rigtig rigtig meget!

Jeg er af den overbevisning, at sex hver 2-3 dag er den bedste metode - sædcellerne kan sagtens overleve 3 dage, og ofte også længere, så det behøver ikke være super planlagt, bare man lige har i baghovedet, hvor lang tid siden det sidst var..

Jeg har aldrig undersøgt hvornår min ÆL er, for så tror jeg først at det vil blive pligtsex, og det havde vi slet ikke lyst til. Men vær opmærksom på din krops signaler - kig på dit udflåd, skriv ned når du har ømme eller spændte bryster, evt mens-smerter/stik (uden at have mens), så vil du efter nogle måneder måske kunne finde et mønster og på denne måde måske komme frem til hvor din ÆL ligger.

Jeg brugte også bare Valmed fra Netto - og har ingen problemer haft med dem - og husk, på en GT er en streg en streg (uanset hvor svag den er) på en ÆL-test skal teststregen være lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstergen for at den er positiv. Samt at GT skal være med morgenurin, ÆL-test med eftermiddagsurin.

Håber Du slet ikke får brug for al den her viden - da du super hurtigt kommer til at stå med 2 streger!!

Hilsen TiaK - der først smed pillerne da projekt baby startede - og blev gravid 4 måneder senere

P.s. Der er meget delte meninger mht p-pillers indvirkning på din krop, en ting er hel sikkert du kan sagtens blive gravid med det samme - måske der går et stykke tid før du får en regelmæssig periode - men derfor kan man jo sagtens ramme ÆL!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for besvarelserne.. Vi er også kommet frem til herhjemme, at jeg hopper af p-pillerne og så må vi se - ingen målinger af noget som helst, så kan det vel ikke blive unaturligt.. Jeg tror også at når først det skal være, så får man en øget sexlyst, fordi ens forplantningsevne påvirker én.. Men vi har aftalt at vi ikke måler efter æl og tager en GT ca 1 gang i måneden..

Dog har vi aftalt at sker der ikke noget indenfor det første halve år - vil vi præcisere lidt med måling af ægløsning..

Uha glæder mig så meget til at opleve liv indeni mig - til at oplevelse forældrefølelsen og den største kærlighed af alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER