Barbamama

Lameller, gardiner, persienner....

24 indlæg i dette emne

Hvad har I andre og hvorfor og er I glade for det? :)

Vis gerne billeder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gardiner.

Fordi jeg synes de andre er så underlige :D ALLE har lameller her hvor vi bor, og det slår mig bare som katalog-agtigt. Men jeg tror nu at folk er glade for dem, og de er også vældigt praktiske, så jeg tænker det bare må være mig der har en indre lamel-angst. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I stue/køkken, bryggersvindue og soveværelse har vi plissegardiner der hives ned (hedder vist med touch). I soveværelse er det med mørklægning og så er der tynde gardiner til at trække for som lige tager lyset ved kanten. Plissegardinerne er fra Debel. Vi købte dem som en del af flere ting som vi overtog fra sælger. Jeg er ret glad for dem. Måske ville jeg vælge mørklægning overalt en anden gang :chin:

På det ene badeværelse er der persienne. Det er ok - skal primært skærme så man ikke kan se ind og så for solen om sommeren da vinduet er sydvendt.

På pigernes værelser har vi mørklægningsrullegardiner i sort fra IKEA. Bevidst for der er mørkt at sove, også sådan rimelig på denne årstid og deres vinduer vender mod øst. Har overvejet nogle gardiner til pynt men er aldrig kommet videre med det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lamelgardiner og jeg er så glade for dem. De hang her der vil flyttede ind og fejlede intet. På et tidspunkt når de skal skiftes bliver det igen lamel men med mørklægning.

I vores soverum er der mørklægning rullegardin og dem er vi også glade for.

Persienner vil jeg ikke have da jeg ikke gider gøre dem rene :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt gardiner til stue og soveværelse men nogle tykke så de fungerer næsten som mørklægning (vi har dog ikke fået sat dem op endnu).

Til køkkenet har vi valgt persienner i grå i stedet for alm hvide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft så mange muligheder, fordi vi har skråvinduer <_< så vi har rullegardiner integreret i vinduerne, koksgrå med mørklægning i værelserne og bare grå i resten. Ved vores store vinduesparti til haven har vi lamel-gardiner, fordi det er det eneste der kan hænge der :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har specialsyede lamel-persienner i stuen og de er fantastiske! Vi vidste, at vi ville have en ordentlig løsning og ikke en midlertidig Ikea-løsning, som nok alligevel ville ende med at hænge der i mange år. Det viste sig, at en sådan god løsning kostede ca. 6.000 kr. og det er satme mange penge på gardiner! Så vi var næsten 4 år om at få det gjort og jeg fatter ikke, hvordan vi har levet uden! :rolleyes

 

20160409_090238.jpg

 

I samme ombæring fik vi også specialsyede mørklægningsgardiner til Annas værelse (der har solen lige ind af vinduerne ved puttetid om sommeren :rolleyes). Der hang 'mørklægningsgardiner' fra Jysk før og det ER altså bare noget andet med ordentlige gardiner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for input kom endelig med flere :balloons Vi kommer ikke lige til at bruge 6000 lige nu/til dette hjem, men jeg tror gerne at det er lækkert :super Vi havde lameller i vores gamle lejlighed, og det synes jeg ikke, jeg har lyst til nu :chin:

I virkeligheden vil jeg nok gerne have noget, der er nemt (og billigt) at skifte ud, hvis jeg synes, det bliver træls at glo på :blush

Men ellers er udfordringen nok, at der skal kunne blive MØRKT hvor vi sover, men at jeg slet ikke har lyst til noget sort. Faktisk vil jeg helst have noget med figurer til V og noget prinsesset til E :7himmel Og så noget lyst (men mørkefunktionelt!) til soveværelset. Og noget til stue og køkken, der lader lyset slippe ind, men sørger for at man ikke bliver blændet, når solen står på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt et mørklægningsgardin til A i Bilka, hvor der er ugler på. Det er faktisk ret fint, synes jeg, og det kostede ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt et mørklægningsgardin til A i Bilka, hvor der er ugler på. Det er faktisk ret fint, synes jeg, og det kostede ingenting :)

Det havde V faktisk i vores gamle lejlighed. :) Jeg ønsker mig bare noget lidt "sejere" :blush Kan man mon få mørklægningsgardiner med Minions eller Hulk? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde V faktisk i vores gamle lejlighed. :) Jeg ønsker mig bare noget lidt "sejere" :blush Kan man mon få mørklægningsgardiner med Minions eller Hulk? :D

Du kan i hvert fald hvis du syr dem selv. Stofkiosken.dk har i hvert fald med superhelte og minions :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan i hvert fald hvis du syr dem selv. Stofkiosken.dk har i hvert fald med superhelte og minions :)

Uha det sker vist ikke lige :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener bauhaus har mørklægningsgardiner med populære print.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gardiner i soveværelset og stuen, fordi vinduesrammerne har nogle ret skæve mål, og det ville koste en formue at få lavet efter mål, i forhold til, at vi ikke skal bo her for evigt. Vi har hvide begge steder, dem i soveværelset er lidt tykke i stoffet, så de ikke lukker alt for meget lys ind, mens dem i stuen er lette, så de lukker lys ind, selv om de er trukket for (det er de altid om morgenen, fordi man kan se lige ind)

I køkkenet og på karlas værelse har vi hvide plise-persienner, fordi det er mest praktisk. Jeg er ikke så stor fan af stofgardiner i køkkenet, og på Karlas værelse skulle det bare være noget neutralt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har specialsyede rullegardiner i hele huset. I alle værelser med mørklægning - de lavede faktisk mørklægning i alle farver. Selv hvide/lyse. Vi har lysegrå. I køkkenalrummet er de lyse (ligesom Susannes). Vi gav ca. 8.000 og så satte de dem også op. Vores stue får sol ind hele dagen, så da foråret kom kunne vi slet ikke undvære dem. I vinterhalvåret bruger vi dem sjældent.

I lejligheden havde vi lameller i stuen, pliesse i køkkenet og rulle mørklægning i stuen. Købt i Bilka efter mål og vi satte selv op. Tror det kostede en 2500 i sin tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enten har i seriøst små eller få vinduer, ellers kender i et trick vi ikke gør :LOL

Vi undersøgte at få speciallavet plisse til stuen, inkl karnappen og 2 havedøre. Det ville koste os 17.000 for eet rum, så det droppede vi... Selvfølgelig også store vinduer og nogle af dem skrå. Men alligevel...

Vores kostede knap 7000 kr kun for de 3 på billede og eet mere i helt almindelig størrelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enten har i seriøst små eller få vinduer, ellers kender i et trick vi ikke gør :LOL

Vi undersøgte at få speciallavet plisse til stuen, inkl karnappen og 2 havedøre. Det ville koste os 17.000 for eet rum, så det droppede vi... Selvfølgelig også store vinduer og nogle af dem skrå. Men alligevel...

Vores var for hele huset, som så ikke er så stort. Der er 6 vinduer og så et stort gulv-til-loft parti vinduer på 5 meter med dobbelt havedør, det var 8000 for det. Men Jesper fik også pruttet prisen noget ned. Vores gardin'busser' kører ofte med 25%.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode :tak

Altså alt det med efter mål, tror jeg ikke, vi vil bruge pengene på :chin: Men vi skal klart i Bauhaus og kigge mærklægningsgardiner med print. :super

Er der mon nogen der har erfaring med IKEAs løsninger? De er i hvert fald billige :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode :tak

Altså alt det med efter mål, tror jeg ikke, vi vil bruge pengene på :chin: Men vi skal klart i Bauhaus og kigge mærklægningsgardiner med print. :super

Er der mon nogen der har erfaring med IKEAs løsninger? De er i hvert fald billige :blush

Hvilke IKEA-løsninger tænker du på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jamen noget så simpelt som et hvidt mørklægningsrullegardin:

http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/00290537/

Eller to beslag, en stang i justerbar længde og så gardin på:

http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/spr/59929243/

Jeg har haft et lysegråt mørklægningsgardin fra IKEA, og det fungerede fint :)

Edit: og de der gardinstænger har vi :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mørklægningsrullegardiner på børneværelser er fra IKEA. Manden har selv klippet dem til. De fungerer fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fandt et fint mørkelægningsgardin i silvan til billige penge, da vi skulle bruge i lejligheden. Nu har vi nogle (sikkert dyre nogle :rolleyes) som vi har overtaget fra forrige ejer af huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER