Sparklinrock

Madras til tremmeseng

9 indlæg i dette emne

Hej alle

Hvad skal jeg gå efter, når jeg skal købe en madras til babys tremmeseng (60 x 120 cm). Jeg har som sådan ikke noget imod at betale mange penge for den, hvis jeg ved og kan forstå, at det der god kvalitet. Men lige nu synes jeg, at det er en jungle. Hvad er vigtigt? Skal den være øko?

Tak :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle

Hvad skal jeg gå efter, når jeg skal købe en madras til babys tremmeseng (60 x 120 cm). Jeg har som sådan ikke noget imod at betale mange penge for den, hvis jeg ved og kan forstå, at det der god kvalitet. Men lige nu synes jeg, at det er en jungle. Hvad er vigtigt? Skal den være øko?

Tak :) :)

 

Min overbevisning er, at det kun er dig (og din mand), der kan vurdere hvad der er vigtig :) Det er nemlig en jungle og der er meninger, der strider i hver sin retning så det er svært at sige hvad den endegyldige sandhed er :)

 

Læs lidt om det på nettet og find ud af hvilke argumenter du tror mest på og vælg ud fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min overbevisning er, at det kun er dig (og din mand), der kan vurdere hvad der er vigtig :) Det er nemlig en jungle og der er meninger, der strider i hver sin retning så det er svært at sige hvad den endegyldige sandhed er :)

 

Læs lidt om det på nettet og find ud af hvilke argumenter du tror mest på og vælg ud fra det :)

Argh :D Havde lige håbet at BK ville være en Quick fix her! Skal jeg virkelig selv researche? :P :P

Jeg må i gang....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikea har rigtig gode madrasser til prisen synes jeg. Vi købte en latexmadras til halvdelen af hvad en tilsvarende koster i babysam.

Vi har valgt latex fordi det er rigtigt godt til at trykaflaste, og så er den til at vaske (og det har vi efterhånden gjort en del gange. Og så er den bare lækker.:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikea har rigtig gode madrasser til prisen synes jeg. Vi købte en latexmadras til halvdelen af hvad en tilsvarende koster i babysam.

Vi har valgt latex fordi det er rigtigt godt til at trykaflaste, og så er den til at vaske (og det har vi efterhånden gjort en del gange. Og så er den bare lækker.:)

Tak!! :) Arh, det er smart - at den er vaskbar. Så slipper man vel også for et vandtæt underlag?

Og så et opfølgningsspørgsmål - bruger I en tynd rullemadras på toppen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk li købt... Uden synderligt research, hvilket jeg ellers normalt går helt amok i... :D

Jeg købte en vaskbar Änglamark madras... Jeg købte en tilsvarende rullemadras, fordi jeg tænkte at den trods alt er nemmere at vaske ved mindre uheld?!

Tror madrassen kostede 500kr på tilbud... Ved faktisk ikke engang om det er dyrt/billigt, jeg gik nok mest op i "økologien"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte Babysams helsemadras til både tremmeseng og barnevogn. Nu har vi jo campingvogn, og min ryg gik amok hver gang vi var afsted, fordi madrassen var forskellig fra den vi havde hjemme, men det betyder ikke længere noget nu hvor vi har fået samme type madras i campingvognen. Der hvor jeg vil hen er, at det var vigtigt for mig at han havde samme type madras i barnevogn og tremmeseng :) Anyhow.. :btopic ;) jeg er godt tilfreds med helsemadrasserne, men synes måske nemt at de får fordybninger efter hvor han har hovedet, så jeg vender tit madrasserne. Tror jeg gav 900kr i alt for begge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!! :) Arh, det er smart - at den er vaskbar. Så slipper man vel også for et vandtæt underlag?

Og så et opfølgningsspørgsmål - bruger I en tynd rullemadras på toppen?

Man kan godt undvære underlag. Det er dog rarest synes jeg, hvis hun nu tisser om natten - så skal hun ikke ligge på en våd madras.

Men den får engang imellem nogle pletter, fx hvis hun har tisset ved siden af underlaget (vi har det kun lige under rumpen), eller ved hovedet, hvor hun godt kan svede en del. Så er det altså rart at kunne vaske.

Vi bruger ikke topmadras. Der er et lidt tykt betræk på, og så kan jeg ikke lige se formålet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte den "dyreste/bedste" af ikeas. Nu hvor vi skal op i en juniorseng, har jeg opdaget faconsyede, åndbare lagner med vådsikring. Synes det er SÅ smart :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER