Centenary

Anbefal tøj til baby

30 indlæg i dette emne

Hej damer...

Hvilke tøjmærker har I været mest tilfredse med til baby..? Hvor pris og kvalitet hænger sammen... :)

Man kan jo sidde på nettet og finde mange søde ting, men selv dyre mærker kan jo være skrammel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min største anbefaling er joha eller hust and claire - begge dele deres uld/silke tøj. Rigtigt lækkert også til sommerbørn.

Ellers er det meget svært med tøjmærker da set kommer helt an på kropsform på dit barn. Tynd eller tyk især.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså til daglig brug har vi meget name it og Next bodyer, som er billige, men fornuftig i kvalitet.

Af de dyrere mærker er vi rigtig glade for Hummel og Danefæ.

Jeg synes danefæ har en rigtig lækker kvalitet, men jeg betaler stort set aldrig fuld pris, køber når de har tilbud eller i deres outlet (på websiden).

Hummel har vi været super glade for til vores store pige og har derfor også fået en del til vores lille pige. Stadig super glad for det, hendes bygning passer dog ikke ligeså godt til Hummel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er glade for next, Joha uld og uld/silke, h&m og Småfolk (og det er bare fordi jeg elsker deres print - det er ellers for dyrt til at jeg normalt ville købe det).

Men ja, som nævnt kommer det helt an på din babys form. Vi får lange og forholdsvis slanke babyer. Bekids fra Babysam er det eneste, jeg har direkte bandlyst, fordi pasformen overhovedet ikke fungerer til mine børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til gengæld måtte afskrive en del mærker, fordi jeg har en lille tæt gut - min anbefaling må være at se an hvordan dit barn er bygget. Jeg har måtte kassere vildt meget tøj, fordi Adam bare ikke har kunne bruge det med sin runde form :)

Edit: de mærker der fungerer for os og også er til at betale er især next og h&m. og Joha og bekids uld eller uld/silke bodyer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva fanden... :D Der er hele tiden noget uventet at forholde sig til... Babys form...

Synes hele tiden jeg må udskyde indkøb... Der burde være 6 måneders returret på babyting! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva fanden... :D Der er hele tiden noget uventet at forholde sig til... Babys form...

Synes hele tiden jeg må udskyde indkøb... Der burde være 6 måneders returret på babyting! :D

Selvfølgelig må du købe noget :D

Du skal nok bare ikke købe dig fattig i et bestemt mærke, inden du har lært hvilken der passer til din baby.

Køb lidt af hvert og så kan du altid gå ud og spendere efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg rigtig glad for Joha - både uld/silke og uld men også noget af deres bomuld. Har haft en par fantastiske bomulds busker til Freya, der var dejligt bløde.

Og h&m er også udenmærket. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker Katvis basic-tøj. Det er lækkert i kvaliteten. Pomp de Lux er jeg også glad for.

Småfolk har en tendens til at falme hurtigt i farven, hvis ikke man vasker på vrangen. Men synes deres print er så fine.

Molo har de lækreste tynde sommerbukser til 100 kr., men desværre kun op til str 92. De kan oftest fås på udsalg også til 50-70 kr. Jeg mangler seriøst et alternativ her til sommer ;)

Generelt for mærketøj køber jeg det kun på udsalg. Ellers er det simpelthen for dyrt, hvis baby kommer til at grisse det til...

Bodyer har jeg været glade for basic fra Name It og H&M.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i den grad, at pris og kvalitet ofte hænger sammen. I de store størrelser har jeg faktisk kun "mærketøj" til min datter, til gengæld har hun også været i str 92 i over et år. Da hun var mindre, og da jeg gik på barsel, gik jeg ofte på lagersalg.

Har især været glad for MarMar, Noa Noa, wheat, pomp de luxe og soft gallery. Kvaliteten er virkelig god, og meget vil sagtens kunne gemmes til lillesøster!

Til skiftetøj i vuggestuen har jeg købt billigt tøj, men hun sviner sjældent, så det bliver sjældent brugt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i den grad, at pris og kvalitet ofte hænger sammen. I de store størrelser har jeg faktisk kun "mærketøj" til min datter, til gengæld har hun også været i str 92 i over et år. Da hun var mindre, og da jeg gik på barsel, gik jeg ofte på lagersalg.

Har især været glad for MarMar, Noa Noa, wheat, pomp de luxe og soft gallery. Kvaliteten er virkelig god, og meget vil sagtens kunne gemmes til lillesøster!

Til skiftetøj i vuggestuen har jeg købt billigt tøj, men hun sviner sjældent, så det bliver sjældent brugt. :)

Lillesøster? Er du gravid? :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med bodyer: gå efter nogle der har knapper ved halsen, og ikke den der skrå lukning. Baby får meget nemt helt bar hals, nogle gange ryger bodyen faktisk ned over skulderen... (fx. Name It) Måske mere et problem når de bliver lidt større og selv render rundt/kravler, men bare et fif.

Og så er det mega praktisk med heldragter med lynlås. Man sparer mange tryk på trykknapperne (kan blive lidt en belastning for fingerledene ved dagens 10. bleskift)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med bodyer: gå efter nogle der har knapper ved halsen, og ikke den der skrå lukning. Baby får meget nemt helt bar hals, nogle gange ryger bodyen faktisk ned over skulderen... (fx. Name It) Måske mere et problem når de bliver lidt større og selv render rundt/kravler, men bare et fif.

Og så er det mega praktisk med heldragter med lynlås. Man sparer mange tryk på trykknapperne (kan blive lidt en belastning for fingerledene ved dagens 10. bleskift)

Der er jeg så helt modsat.

Amerikansk lukning er nemlig fantastisk til alle de gange baby overskider sig selv. Så kan bodyen nemlig trækkes ned, så man slipper for at skulle have bodyen over hovedet.

Jeg synes for øvrigt ikke det er noget problem med skuldrene, hvis bodyen passer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lillesøster? Er du gravid? :biglove

Ja :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jeg så helt modsat.

Amerikansk lukning er nemlig fantastisk til alle de gange baby overskider sig selv. Så kan bodyen nemlig trækkes ned, så man slipper for at skulle have bodyen over hovedet.

Jeg synes for øvrigt ikke det er noget problem med skuldrene, hvis bodyen passer

Overvejende enig - men et lidt større barn med lidt mave kan godt komme til at blive rigeligt bar :chin:

Hollys heldragter med lynlås er skønne (og til den lidt smalle side).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt meget fra h&m og Next. Fornuftige priser, fin kvalitet og der er meget sødt synes jeg. Jeg er især vild med natdragter fra next!

Af de dyrere mærker, sværger jeg til molo og katvig, som jeg synes er LÆKKERT og holder godt, også efter mange vaske.

Jeg elsker småfolks print, men jeg synes faktisk hurtigt at det bliver nusset at se på, så der synes jeg ikke helt at kvaliteten lever op til prisen, desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :blush

Tillykke :loveshower

Du kender mig ikke, men vi har begge børn fra samme tid, så jeg har ikke kunnet lade være med at lægge mærke til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej sikke lej, Wheat, Joha, Norlie og Hollys er klart mine favoritter. Jeg får relativt lange og slanke børn og Bekids er f.eks fuldstændig ubrugeligt her i huset.

Jeg elsker Småfolk, men det er rigtigt at det falmer i farven og body'erne kan også godt være til den brede side.

Som basis er jeg glad for Friends fra Kvickly og NameIt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower

Du kender mig ikke, men vi har begge børn fra samme tid, så jeg har ikke kunnet lade være med at lægge mærke til dig :)

Jamen, var vi i samme terminsgruppe dengang (juli '13, fødte dog først i august :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkerdet kommer an på hvad du(I) kan li, om det skal være masser af farver, (køns)neutralt, romantisk og generelt hvad du vil give for tingene....

Vi bor i Sverige så udover de dyre mærker har Leonora en hel del fra Lindex og Kappahl, det er priser som H&M men meget bedre kvalitet..... Ellers har vi også en smule fra Next og det synes jeg også er fin kvalitet, det er dog mest kjoler hun har derfra....

Med undtagelse af noget Molo der falder lidt udenfor så er det meste af Leonoras tøj lidt afdæmpet i farverne og vi har rigtig meget fra: Noa Noa, Wheat, Sofie Schnoor, Holly's, MarMar, Pomp Delux, Mini A Ture, Gro og sikkert flere jeg pt har glemt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruger vi meget name it hogm

.friends...

Af det lidt mere fine supplerer vi med joha som jeg elsker...og så har vi også enkelte andre mærker som katvig...papfar..ej sikke lej..Ida T...freds World...Molo...småfolk osv...mem alle disse ting vi har af mærkevarer er enten købt på udsalg / børnebazar eller ting vi har fået i gave da jeg Sys mærkevarerne er lækre men for dyre...og en del af det tøj vi har er også købt brugt der er mange penge at spare. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkerdet kommer an på hvad du(I) kan li, om det skal være masser af farver, (køns)neutralt, romantisk og generelt hvad du vil give for tingene....

Vi bor i Sverige så udover de dyre mærker har Leonora en hel del fra Lindex og Kappahl, det er priser som H&M men meget bedre kvalitet..... Ellers har vi også en smule fra Next og det synes jeg også er fin kvalitet, det er dog mest kjoler hun har derfra....

Med undtagelse af noget Molo der falder lidt udenfor så er det meste af Leonoras tøj lidt afdæmpet i farverne og vi har rigtig meget fra: Noa Noa, Wheat, Sofie Schnoor, Holly's, MarMar, Pomp Delux, Mini A Ture, Gro og sikkert flere jeg pt har glemt....

Jeg er ikke super stor fan af farver... Vi venter en pige, og noget må da godt være lidt tøset, men er faktisk ret glad for gråt tøj til babyer...

Men kvaliteten er vigtigst... Tror vi kommer til at købe både dyrt og billigt, derfor er det rart at høre andres erfaringer... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke super stor fan af farver... Vi venter en pige, og noget må da godt være lidt tøset, men er faktisk ret glad for gråt tøj til babyer...

Men kvaliteten er vigtigst... Tror vi kommer til at købe både dyrt og billigt, derfor er det rart at høre andres erfaringer... :)

Vi havde en del Joha i grå :) til at betale og god kvalitet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vent med at købe en masse uld.... Jeg havde købt så meget lækkert uld til Leonora før hun kom ud til os, men det viste sig meget hurtigt at vi har en meget varm baby (ligesom hendes mor) så hun er simpelthen ved at omkomme hvis hun har uld på også selvom det var vinter, sne og kulde (vi har en fantastisk kørepose fra Elodie Details der holder hende dejlig varm i barnevogn og klapvogn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har jeg været meget glad for:

H&M, Next, Zara kids og Bilka, som basis garderobe (undertrøjer, underbukser, bodyer, joggingbukser, ensfarvede bluser, strømper og diverse med print til daginstitution) - priserne gør, at man ikke bliver ked af det, når noget går i stykker, får pletter m.m.

Ift. Lækre mærker har jeg altid være imponeret af Danefæ's holdbarhed både ved tryk og stof, og så synes hende laver de fineste print.. Dog er de dyre, så køber kun outlet og ellers ønsker vi os det!

Tumble n Dry er MEGA lækkert og dyrt, men jeg er fan - især af deres look alike jeans (min lidt brede dreng kan simpelthen ikke bruge rigtige jeans - de strammer og klemmer borgmestermaven, når han sidder ned)

Name it synes jeg laver fint tøj til ok priser - synes de er lidt dyre ift kvalitet, men til gengæld har de ofte udsalg og så køber jeg bluser, bukser og cardigans! Deres softshell heldragter og jakker er også rigtig gode!!

Og så er jeg mega fan af Mini Rodini, Marmar, Sophie Schnoor og Soft Gallery - dyre, men fantastiske mærker..

Hummel har jeg det meget blandet med - noget har været MEGA godt og andet har været MEGA dårligt..

Småfolk er jeg altid blevet skuffet over - bliver hurtigt slidt at se på (fnulder og farvetab), men de laver de sødeste print!

Af overtøj (jakker, vinterjakken og termotøj) sværger jeg til Wheat, regntøj er indtil videre Ticket to heaven, men vil gerne prøve Wheats næste gang! Flyverdragter har vi været meget tilfredse med dem fra Bilka og luksusudgaven er helt sikkert fra Ticket to Heaven..

Af sko har min søn altid haft et par Nike sko uanset årstid (heldigvis har jeg nogle forældre og en bror som jævnligt er i USA) og af termostøvler har jeg være ovenud imponeret af Aigle.. Vinterstøvler er Aruto RAP og gummistøvler er Bundgaard og Winter..

Huer i alle afskygninger sværger jeg til MP og JOHA..

Håber du kunne bruge det lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER