lpd

Den store kagetråd

47 indlæg i dette emne

Hmm... Bliver tobleronecreme fast nok til at man kan bruge det til at pynte en kage med, eller vil det glide? Altså, bruge en sprøjtepose og lave dippedutter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop anskaffet mig denne hjertekageform https://bagebixen.dk/product_info.php/metal-wilton-kageform-med-hjerte-p-758

nogen der har erfaringer med den? Der følger et lille opskriftshæfte med, men cremen tul hjertet er altid sådan noget pulver noget, og det gider jeg ikke. :)

Ingen råd - sorry :blush - men sikke dog en farlig hjemmeside :D og sød kageform ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra næste uge skal jeg til at være sund! 

 

Så skulle vi ikke lige aftale at denne her tråd går i glemmebogen og ingen længere skriver herinde? ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop anskaffet mig denne hjertekageform https://bagebixen.dk/product_info.php/metal-wilton-kageform-med-hjerte-p-758

nogen der har erfaringer med den? Der følger et lille opskriftshæfte med, men cremen tul hjertet er altid sådan noget pulver noget, og det gider jeg ikke. :)

Jeg kender den ikke, men mon ikke du kan bruge de fleste slags creme eller mousse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender den ikke, men mon ikke du kan bruge de fleste slags creme eller mousse?

Lige nu står kagen og køler af ;) så har jeg fundet en opskrift på jordbærmousse med 3 dl fløde og 4 blade husblas. Det tænker jeg er en relativ stiv mousse, så nu prøver vi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Toffifee-cheesecake er hermed sat på køl og jeg er spændt på om Nichlas' venner som han har inviteret til poker-aften imorgen kan lide den :yay

Det går lige i mit "jeg skal nok klare mig som mor" hjerte når de roser mine færdigheder indenfor køkkenet :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste (og nemmeste ;)) chokoladekage velegnet til bradepande-størrelse?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at Google "den der du ved nok kage". Der kommer mange forskellige op, men de er ret ens..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at Google "den der du ved nok kage". Der kommer mange forskellige op, men de er ret ens..

Det er den jeg altid har lavet siden jeg var barn, så kunne godt tænke mig en anden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klassens time-kage er også god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en "semi-sund" chokoladekage med banan og appelsin som jeg ofte laver, da den altid bare er et hit. Men der er en del at forbedre, så det er nok ikke den hurtigste/nemmeste kage (altså den er ikke kompliceret men tager lidt tid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en "semi-sund" chokoladekage med banan og appelsin som jeg ofte laver, da den altid bare er et hit. Men der er en del at forbedre, så det er nok ikke den hurtigste/nemmeste kage (altså den er ikke kompliceret men tager lidt tid)

Vil du ikke sende opskriften? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du ikke sende opskriften? :)

Du får den bare lige her :)

4 æg

3 dl rørsukker

3 dl puddersukker

12 tsk bagepulver

2 tsk vanillesukker

12 tsk kakao

10 dl mel

2 dl ylette

4 mosede bananer

2 dl appelsinsaft

Revet skal fra 2 appelsiner

100 gram hakket mørk chokolade

- bananerne moses og appelsinsaften hældes over

- alt det øvrige blandes (det tørre sigtes i) og til sidst tilsættes også bananmosen

- bages ved 180 g ca 20 min

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får den bare lige her :)

4 æg

3 dl rørsukker

3 dl puddersukker

12 tsk bagepulver

2 tsk vanillesukker

12 tsk kakao

10 dl mel

2 dl ylette

4 mosede bananer

2 dl appelsinsaft

Revet skal fra 2 appelsiner

100 gram hakket mørk chokolade

- bananerne moses og appelsinsaften hældes over

- alt det øvrige blandes (det tørre sigtes i) og til sidst tilsættes også bananmosen

- bages ved 180 g ca 20 min

:)

12 tsk bagepulver? :o

Det lyder ellers godt. Hvorfor tager den lang tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 tsk bagepulver? :o

Det lyder ellers godt. Hvorfor tager den lang tid?

 

Hehe ja, aner ikke hvorfor der skal så meget i, det er lidt vildt :D Jeg har dog ikke turde afvige fra opskriften :rolleyes

 

Tja, ved heller ikke om den tager specielt lang tid. Jeg synes bare der er lidt mange ting der lige skal gøres klar fra starten - bananer, appelsiner, chokolade. Og så er der mange ingredienser. Men den er jo nem nok :)

Den bliver rigtig lækker og slet ikke tør pga bananerne - og så er der jo ingen fedtstof i  :super  ( Jeg ser bare lige bort fra alt sukkeret og mener den er sund :D) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja, aner ikke hvorfor der skal så meget i, det er lidt vildt :D Jeg har dog ikke turde afvige fra opskriften :rolleyes

Tja, ved heller ikke om den tager specielt lang tid. Jeg synes bare der er lidt mange ting der lige skal gøres klar fra starten - bananer, appelsiner, chokolade. Og så er der mange ingredienser. Men den er jo nem nok :)

Den bliver rigtig lækker og slet ikke tør pga bananerne - og så er der jo ingen fedtstof i :super ( Jeg ser bare lige bort fra alt sukkeret og mener den er sund :D)

Hehe - nu skal du huske, at jeg og min pco-krop er vældig glade for LCHF, så 'ingen fedtstof' er ikke et plus i min bog ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens bedste (og nemmeste ;)) chokoladekage velegnet til bradepande-størrelse?

:help

Ikke spor sund, ikke engang en smule, men ufattelig nem og jeg har endnu til gode at servere den for nogen der ikke beder om opskriften. Det her er nok til en tærteform, men til en bradepande vil jeg bok lave dobbelt. Og give den lidt mere i ovnen. Den bliver rigtig dejlig brownie-klistret med en sprød top på :D

Svensk kladdkaka

500 g sukker

4 æg

200 g Becel eller smeltet smør

2 tsk vanillesukker

8 spsk kakao

120 g mel

Alt blandes godt sammen og i en tærteform beklædt med bagepapir (meget vigtigt!!).

Bages i en halv time ved 175 grader varmluft. Køles helt af inden den spises - gerne bag den dagen i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal bage en kage til på søndag hvor vi skal hygge med nogle venner...

Nogle forslag ? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver 6 voksne og 3 børn der skal smage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal bage en kage til på søndag hvor vi skal hygge med nogle venner...

Nogle forslag ? :-)

Nem og lækker chokolade kage med glasur aka "den du ved nok kage":

Kage:

4 æg

500 g sukker

3 3/4 dl mælk

450 g mel

4 tsk vaniljesukker

3 spsk kakao (sådan en rigtig bage en med smag)

4 tsk bagepulver

300 g smeltet smør eller margarine (afkølet)

Pisk sukker og æg sammen. Sigt de tørre ingredienser sammen. Tilsæt skiftevis de tørre ingredienser og mælken i sukker/ægge massen. Til sidst hældes den afkølede smør/margarine i dejen og blandes rundt. Hæld i en smurt bradepande (28x41 cm ca) og bag i 20-25 minutter ved 190 grader i forvarmet ovn.

Når kagen er afkølet kommes følgende glasur på.

Glasur:

200 g smør/margarine

7 spsk kaffe

3 spsk kakao (ordentlig bage kvalitet)

100 g grov kokosmel

375 g flormelis

Glasur ingredienserne varmes sammen i en gryde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nem og lækker chokolade kage med glasur aka "den du ved nok kage":

Kage:

4 æg

500 g sukker

3 3/4 dl mælk

450 g mel

4 tsk vaniljesukker

3 spsk kakao (sådan en rigtig bage en med smag)

4 tsk bagepulver

300 g smeltet smør eller margarine (afkølet)

Pisk sukker og æg sammen. Sigt de tørre ingredienser sammen. Tilsæt skiftevis de tørre ingredienser og mælken i sukker/ægge massen. Til sidst hældes den afkølede smør/margarine i dejen og blandes rundt. Hæld i en smurt bradepande (28x41 cm ca) og bag i 20-25 minutter ved 190 grader i forvarmet ovn.

Når kagen er afkølet kommes følgende glasur på.

Glasur:

200 g smør/margarine

7 spsk kaffe

3 spsk kakao (ordentlig bage kvalitet)

100 g grov kokosmel

375 g flormelis

Glasur ingredienserne varmes sammen i en gryde.

Tak for opskrift søde. Men lige den kage er no go da det ofte er den jeg ender med at bage ;-) men min mor kommer idag med hendes gode opskrift på en bedstefar med skæg kage...den er altid et hit også ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER