SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg er så enig med dig! Jeg synes, jeg er rigtig god til at se alle min mands gode sider, men jeg er nok ikke "voksen" nok til at tænke pyt omkring mærkedage og gaver.

Jeg tænker ikke, at det handler om at være voksen, men bare om at man gerne vil mærke, at der er tænkt på en :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der overhovedet noget smertestillende som er ok når man er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork og så nager det fotografbesøg med E :( Har næsten lyst til at ringe til fotografen imorgen og spørge om vi kan tage det om, for har bare en skidt mavefornemmelse. Men jeg er ikke overbevist om, at det bliver bedre, og jeg nænner ikke at udsætte E for endnu et krampagtigt forsøg, og selvom fotografen var sød og sagde at hun havde masser af tid, så følte jeg mig bare som jordens mest besværlige kunde.

Jeg er bare ked af, hvis det ender med et 1-års billede, der slet ikke "passer til" de nyfødt, 1/2-års og 1-års billeder vi har af V og E i øvrigt, og hvis hendes sidste billede i hendes fotobog er lidt off og i øvrigt med pludselig indskydelse af at sætte hendes hår på en måde, som vi ellers aldrig gør. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der overhovedet noget smertestillende som er ok når man er gravid?

Jeg tror ikke at panodil er officielt bandlyst. Der er holdninger, tvivl og undersøgelser, men såvidt jeg ved "må" man gerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at panodil er officielt bandlyst. Der er holdninger, tvivl og undersøgelser, men såvidt jeg ved "må" man gerne.

Wau det beroliger mig slet ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wau det beroliger mig slet ikke :(

Undskyld :kram Altså jeg tog selv en god del panodil under graviditeten, men det siger selvfølgelig ikke så meget i det store billede.

Har du meget ondt eller hvad sker der? :unsure :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der overhovedet noget smertestillende som er ok når man er gravid?

Jeg har fået en læs smertestillende, pga skulder og tandudtrækning... Både ibuprofen (som jeg selv troede var helt no-go, men lægen sagde det først var i 3. Trimester), og Panodil.. Begge dele ordineret af lægen :)

Men tvivler stærkt på det er specielt sundt - og jeg måtte også max tage det i 7 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at panodil er officielt bandlyst. Der er holdninger, tvivl og undersøgelser, men såvidt jeg ved "må" man gerne.

Officielt er de vist ikke bandlyst, men de nye undersøgelser er bestemt ikke i panodils favør, personligt turde jeg ikke tage en skid til trods for alting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld :kram Altså jeg tog selv en god del panodil under graviditeten, men det siger selvfølgelig ikke så meget i det store billede.

Har du meget ondt eller hvad sker der? :unsure :kram

Nej ikke meget meget ondt, men jeg er rigtig øm i den ene hofte fra ydersiden og ind mod bækkenleddet. Altså jeg ved godt jeg ikke kan tage piller mod begyndende bækkenløsning, hvis det er hvad det er, men det bekymrer mig at jeg får spændingssmerter oveni som smertestillende ville kunne hjælpe på, hvis jeg tør ta dem...

 

Jeg har fået en læs smertestillende, pga skulder og tandudtrækning... Både ibuprofen (som jeg selv troede var helt no-go, men lægen sagde det først var i 3. Trimester), og Panodil.. Begge dele ordineret af lægen :)

Men tvivler stærkt på det er specielt sundt - og jeg måtte også max tage det i 7 dage.

Hm det lyder som om at man må hvis det er meget nødvendigt. Syns bare det er svært selv at vurdere hvornår det er nødvendigt NOK til at løbe nogen risiko...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Officielt er de vist ikke bandlyst, men de nye undersøgelser er bestemt ikke i panodils favør, personligt turde jeg ikke tage en skid til trods for alting

Det er også lidt det jeg hælder imod efter hvad jeg har læst... men er i tvivl om små mængder også er "farligt" 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der overhovedet noget smertestillende som er ok når man er gravid?

Panodil måtte jeg i hvert fald gerne tage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Panodil måtte jeg i hvert fald gerne tage.

Der er kommet nye studier der viser en mulig skadelig virkning ved panodil :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, hvor kan man bytte sin baby?! Jeg bliver for f****n snart sindssyg! Knægten har den sidste uge ikke gjort andet end at stå op af os og græde, hvis vi sætter ham på gulvet, og han gider ikke sidde ved nogen af os. Han råber og græder i et væk, og der er intet af det vi gør, der virker. Jeg føler mig som den mest elendige og utilstrækkelige mor :( Lige nu sidder jeg nede i stuen og hører på at far prøver at genputte en storgrædende dreng :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også lidt det jeg hælder imod efter hvad jeg har læst... men er i tvivl om små mængder også er "farligt"

Det skulle det være, desværre :( kan du ikke lokke R til at massere dig? :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ikke, at det handler om at være voksen, men bare om at man gerne vil mærke, at der er tænkt på en :kiss

Præcis! Og hvordan kan man aldrig nogensinde tænke "ej, den der ville min kone blive glad for" eller "jeg vil virkelig prøve at finde på noget særligt til hende".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle det være, desværre :( kan du ikke lokke R til at massere dig? :kram

Gid han gad :( magter faktisk ikke at prøve at tude mig til det lige i dag

 

Sorry... er bare lidt ynkelig lige nu for jeg er virkelig træt og verden er lidt af en idiot i dag. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gid han gad :( magter faktisk ikke at prøve at tude mig til det lige i dag

Sorry... er bare lidt ynkelig lige nu for jeg er virkelig træt og verden er lidt af en idiot i dag. :boo

Skriver lige privat :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke meget meget ondt, men jeg er rigtig øm i den ene hofte fra ydersiden og ind mod bækkenleddet. Altså jeg ved godt jeg ikke kan tage piller mod begyndende bækkenløsning, hvis det er hvad det er, men det bekymrer mig at jeg får spændingssmerter oveni som smertestillende ville kunne hjælpe på, hvis jeg tør ta dem...

Hm det lyder som om at man må hvis det er meget nødvendigt. Syns bare det er svært selv at vurdere hvornår det er nødvendigt NOK til at løbe nogen risiko...

Jeg fik akupunktur og zoneterapi for at tage de værste bækkensmerter, måske det kan hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, hvor kan man bytte sin baby?! Jeg bliver for f****n snart sindssyg! Knægten har den sidste uge ikke gjort andet end at stå op af os og græde, hvis vi sætter ham på gulvet, og han gider ikke sidde ved nogen af os. Han råber og græder i et væk, og der er intet af det vi gør, der virker. Jeg føler mig som den mest elendige og utilstrækkelige mor :( Lige nu sidder jeg nede i stuen og hører på at far prøver at genputte en storgrædende dreng :boo

:kram :kram :kram sig til hvis du har brug for en hjælpende hånd er par timer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gid han gad :( magter faktisk ikke at prøve at tude mig til det lige i dag

Sorry... er bare lidt ynkelig lige nu for jeg er virkelig træt og verden er lidt af en idiot i dag. :boo

Jeg tænker man også med sig selv, skal gøre op hvad der er bedst.

Hvis du har smerter, og derfor er ked - så tænker jeg det jo også påvirker babyen?

Jeg har taget smertestillende når det var så forfærdeligt jeg ikke kunne holde det ud og bare tudede.

Jeg er dog ked af de i min praktik mener jeg "bare" skal tage smertestillende, og komme på job. Har virkelig ikke lyst til at tage det dagligt og slet ikke for at kunne deltage i en aktivering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik akupunktur og zoneterapi for at tage de værste bækkensmerter, måske det kan hjælpe?

Du er jo genial (det kan snart ikke overraske mig but still!) jeg har booket zoneterapi på onsdag nu, desværre ingen tider der dur før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kom op af kælderen kl. 16.45 og var bare ynkelig, men uden at sige noget om, at han havde det dårligt. Har deltaget i aftensmad og putning, men hele tiden med et sølle udtryk, har taget Panodiler, taget sig til hovedet, lavet te etc men jeg var bare på ingen måde klar til at være den omsorgsfulde og åbne samtalen ved at spørge ind til det! Jeg har ikke sagt noget. Ignorerede ham lidt i starten, da Anna var på værelset, men har i hendes nærvær gjort en dyd ud af at virke normal, for hun skal bare ikke mærke noget.

Jeg gik i sofaen da Sofie sov. Søren er så gået direkte i seng, da Anna sov. Nuj, jeg er ikke fan af den her situation. Ved ikke om jeg er mest vred eller ked af det mere :(

Jeg tror ikke han ved jeg er vred og synes han har været en røv i dag! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt men kan ikke rigtig falde ned i gear til at sove... Mon ikke at jeg fortryder det når hun vågner igen? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kom op af kælderen kl. 16.45 og var bare ynkelig, men uden at sige noget om, at han havde det dårligt. Har deltaget i aftensmad og putning, men hele tiden med et sølle udtryk, har taget Panodiler, taget sig til hovedet, lavet te etc men jeg var bare på ingen måde klar til at være den omsorgsfulde og åbne samtalen ved at spørge ind til det! Jeg har ikke sagt noget. Ignorerede ham lidt i starten, da Anna var på værelset, men har i hendes nærvær gjort en dyd ud af at virke normal, for hun skal bare ikke mærke noget.

Jeg gik i sofaen da Sofie sov. Søren er så gået direkte i seng, da Anna sov. Nuj, jeg er ikke fan af den her situation. Ved ikke om jeg er mest vred eller ked af det mere :(

Jeg tror ikke han ved jeg er vred og synes han har været en røv i dag! :(

Han har ikke sagt godnat til dig? Det er i min verden det samme som at undgå dig = han ved du er vred/ked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har ikke sagt godnat til dig? Det er i min verden det samme som at undgå dig = han ved du er vred/ked.

På vej fra kælderen, hvor han havde hentet sin dyne, og op ad næste trappe, sagde han:"jeg går i seng" uden a kigge på mig eller standse op. Enten ved han det eller også kører han bare 'jeg er så syg og ynkelig og du ser det slet ikke' til et nyt niveau...

Edit: han kom og sagde godnat efter han havde børstet tænder. Jeg tror ikke han ved det <_< :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.