Madglad2015

Smerter i starten af graviditeten?

9 indlæg i dette emne

Jeg er netop i den glædelige situation, at jeg for en uge siden testede og fik 2 fine streger :loveshower ​.

 

Lige siden har jeg virkelig været ramt at ubehag. Ømme bryster og til tider ret voldsomme mens smerter. Alle nætter har jeg vågnet, fordi det gjorde ondt i maven - særligt i højre side. Det kan dog afhjælpes med en varmepude, men et par enkelte gange måtte jeg ty til en pille, da det gjorde lidt for ondt.

 

Er det noget, som I andre har oplevet? Og har I tips til "sund" smertelindring?

 

Skal til lægen i morgen og have taget blodprøver/urinprøve og udfylde spørgeskema. Det bliver så vildt, for så er det pludselig mere virkeligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde også noget lignende i starten (mindede om mens-smerter) og meget ømme brystet, som jeg stadig har (uge 7). Vi skal til lægen i næste uge ☺

Jeg vil foreslå dig at bruge varmepuden og så spørge lægen imorgen, så kan han/hun jo vurdere om hvad du kan/må tage imod smerter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde mange "mens" smerter i starten... Havde aldrig hørt om det før, så ligesom dig, var jeg overrasket!

Jeg har læst et sted at man ikke skal bruge "for meget" varme, så snak evt li med en læge om det... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder det ikke ligament smerter? Jeg havde det ikke men jeg har en veninde der også havde mens agtigt smerter i starten. Jeg tog en søgning herinde og fandt en tråd om det. Det er vidst ret normalt. Men jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg var i behandling og fik målt mit hcg-tal af klinikken, så jeg havde ikke testet på forhånd...

Jeg havde SÅ mange mens-lignende smerter og murren i underlivet, at jeg var helt overbevist om, at der ikke var gevinst, så da sygeplejersken ringede og sagde "tillykke" blev jeg helt paf!

Jeg spurgte hende til smerterne, for jeg var sikker på mens var på vej, men hun sagde, det var helt normalt - og at det netop er ligamentsmerter (som nogle så mærker mere til end andre).

Mht smertelindring, så foreslog hun varme, hvilket du jo allerede har taget i brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet havde jeg så voldsomme smerter i starten, at jeg selv (og min mor) frygtede at der var tale om en graviditet uden for livmoderen. Det var der heldigvis ikke, og alt gik godt.

Denne graviditet havde jeg også nogle smerter i starten - omend ikke så voldsomme som første gang, men bevares, det gjorde ondt.

 

Tillykke med graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første graviditet havde jeg voldsomt mange smerter de første 2-3 uger. Var på hospitalet flere gange og husker jeg bare skreg og skreg i smerte. Her anden gang her det føltes som meget slemme mens smerter men ikke nødvendig med sygemelding pga dem trods alt. Håber det snart går over for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres inputs :-). Det er rart at vide, at man ikke er alene.

Utroligt nok har der ingen smerter været i denne weekend (6+3), dog har jeg pletblødt, hvilket virkelig gjorde mig forskrækket. Så jeg måtte lige ringe til 1813, der kunne berolige mig. Jeg håber, at alt er godt. Skal heldigvis til tjek om en uge.

Rart at vide at andre også har fået anbefalet varme - for det brugte jeg godt nok en del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha dejlig tråd :)
Har nemlig selv lette smerter i underlivet, så jeg var også begyndt at frygte det værste, så dejligt at læse at det er normalt. :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER