Minalima

HPV-vaccine og andre ændringer

12 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre end mig der tog imod tilbuddet om at få (den frygtede) HPV-vaccine?

Vi går (forhåbentlig inden længe) igang med Projekt Baby Nr. 3

Og jeg ved godt der er sket en del ændringer for mig, siden jeg fik mit sidste barn i 2009 (og for den sags skyld også den første i 2006), men håber da på det går forholdsvis hurtigt denne gang.

Jeg fik p-piller før begge graviditeter.

Og blev gravid efter hhv. 1 1/2 og 4 mdr.

Dengang vejede jeg 67 kg (2005. 17 år gammel) og 72 (2008. 20 år gammel)

I dag vejer jeg 80 kg. Og er 28 år.

Jeg har lige fået fjernet min hormonspiral her d. 22/2, efter 3 1/2 år.

Udover alderen og spiralen har jeg i en periode fra 2009 til (starten af) 2015, fået en del medicin (for ADHD og Maniodepressiv) (d. 7. April 2016 er det et år siden jeg var færdig med at trappe ud af al min medicin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre end mig der tog imod tilbuddet om at få (den frygtede) HPV-vaccine?

Vi går (forhåbentlig inden længe) igang med Projekt Baby Nr. 3

Og jeg ved godt der er sket en del ændringer for mig, siden jeg fik mit sidste barn i 2009 (og for den sags skyld også den første i 2006), men håber da på det går forholdsvis hurtigt denne gang.

Jeg fik p-piller før begge graviditeter.

Og blev gravid efter hhv. 1 1/2 og 4 mdr.

Dengang vejede jeg 67 kg (2005. 17 år gammel) og 72 (2008. 20 år gammel)

I dag vejer jeg 80 kg. Og er 28 år.

Jeg har lige fået fjernet min hormonspiral her d. 22/2, efter 3 1/2 år.

Udover alderen og spiralen har jeg i en periode fra 2009 til (starten af) 2015, fået en del medicin (for ADHD og Maniodepressiv) (d. 7. April 2016 er det et år siden jeg var færdig med at trappe ud af al min medicin ).

I februar 2014, fik jeg en akut kikkertoperation, da min ene æggestok (af uforklarlige årsager) havde snoet sig rundt om sig selv og lukket af til blodtilførslen.

Umiddelbart har den efter sigende ikke taget skade.

Og så er der den her HPV-vaccine...

Jeg var i den aldersgruppe der blev tilbudt den og tog imod den.

Jeg har ikke haft nogen som helst problemer med den og det er heller ikke sikkert jeg får det.

Som i kan se er der sket rigtig meget fot mig på den tid der er gået siden sidste graviditet.

Så til jer der har børn i forvejen, har i også nogle ændringer i jeres liv, siden sidste graviditet?

Og er der andre end mig der tog imod vaccinen?

Jeg har ingen børn - endnu.

Men jeg havde moderate celleforandringer på livmoderhalsen og fik lavet keglesnit. Og efterfølgende købte jeg selv vaccinen. Og har ikke haft symtomer/bivirkninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik vaccinen inden vi fik første barn og jeg blev gravid i anden cyklus, så her har det i hvert fald ikke påvirket noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var en af de danske testpersoner på vaccinen. Jeg fik den ikke ifm. selve forsøget, men takkede ja til at få den efterfølgende. Jeg har fået to børn siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået HPV vaccinen og har ikke oplevet nogle reaktioner på den - har efterfølgende fået en datter, havde én dreng i forvejen

Ældstebarnet tog to måneder at lave, 22 år

Yngstebarnet tog to år at lave 29 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min datter i '12 og fik herefter vaccinen. Efterfølgende, her snart 3 år efter den sidste sprøjte, har jeg oplevet at min krop ikke længere selv kan lave æl, og jeg er derfor i hormon behandling i forbindelse med pb2.

Om det er pga HPV vaccinen ved ingen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte vaccinen da min lillesøster fik den af staten.

 

Vi skal til at begynde PB snart :-) Så Håber ikke det får nogen betydning :-S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar ☺

Bare lige for at understrege det: jeg spørger ikke fordi jeg er nervøs, men fordi jeg er nysgerrig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skulle det have af konsekvenser i forbindelse med graviditet?

Jeg fik den da jeg var 20 (mener jeg). Jeg var den eneste blandt mine kusiner, der faldt for aldersbegrænsningen, så min mormor købte den til mig. Har ingen gener haft, og har da aldrig overvejet at det skulle kunne få konsekvenser for en graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skulle det have af konsekvenser i forbindelse med graviditet?

Jeg fik den da jeg var 20 (mener jeg). Jeg var den eneste blandt mine kusiner, der faldt for aldersbegrænsningen, så min mormor købte den til mig. Har ingen gener haft, og har da aldrig overvejet at det skulle kunne få konsekvenser for en graviditet.

Tænker heller ikke det burde give nogen gener eller noget.

Var bare mere generalt ændringer kroppen har gennemgået (udover alder, vægt og Event. Præventionsform) jeg var nysgerrig omkring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker heller ikke det burde give nogen gener eller noget.

Var bare mere generalt ændringer kroppen har gennemgået (udover alder, vægt og Event. Præventionsform) jeg var nysgerrig omkring

Nåå okay :) tænkte bare, om der mon var noget, jeg havde misset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv fået vaccinen og spurgte lægen dengang om konsekvenser ifh. Graviditet og der skulle ikke være nogle. Jeg har efterfølgende fået et mindre Keglesnit grundet moderate celleforandringer og de er nu væk - Og vi har for 2 uger siden tester positiv Jeg ved kun at man efter Keglesnit skal huske at sige det til sin læge når man bliver gravid, da der kan være risiko for lidt tidligere fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER