MaleneB

Hvordan opbevarer I jeres dvd'er?

21 indlæg i dette emne

Vi bor i en 3 værelses lejlighed og før vi fik Freya, brugte vi det tredje værelse som kontor. Derinde havde (eller har egentlig stadig) vi vores stationære computer, et par reoler og alle vores dvd'er og Cd'er på hylder på væggene. Nu synes jeg godt snart vi må få lavet det værelse om til et børneværelse til Freya. Men så er det jo bare hvad man lige gør med alle tingene... Vi kan sikkert rydde ud i reolerne og det er ikke sikkert min mand behøver den stationære mere.. Men de dvd'er... De fylder jo et ondt år... Jeg synes ikke det er pænt at have dem på hylder (derfor de jo er gemt væk på et værelse/kontor), så jeg vil ikke bare have dem op på samme måde i stuen... Men hvad gør man så...? Hvad har I gjort? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ejer faktisk ikke nogle dvd'er, men jeg ville finde nogle af de der bedrollers og komme dem der i under sofaen eller under jeres seng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som film nørd har jeg en rimelig god samling film og den måtte også i første omgang flytte i kælderen, da kontoret blev børneværelse.

Men nu har vi købt lommer hvor der plads til både skiver og papir-indlægget? og så er alle plastikcovers kasseret. Vi har så købt en lille kiste i Jysk, der fint kan stå i stuen og her har vi så vores film i. Tror jeg har 200-300 stk og der er plads til flere.

Edit: og hvis nogen tænker 200-300 er der ikke meget for en filmnørd, så skyldes det at jeg for nogle år siden solgte alle dvderne omkring 700-800stk. Så jeg har kun min beskedne bluray samling. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det problem har vi også. Pt. har vi nogle inde i en skænk og ved andre har vi smidt plastikkassen ud og puttet disken i mapper med lommer til discs. Men jeg kunne godt tænke mig en bedre løsning! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alle vores til at stå i en stor skænk i stuen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi havde samme problem, så manden rippede samtlige dvd'er, og så kan vi tilgå dem via en lille computer, som er koblet til vores tv. Nu har vi kun vores Blu-ray's i 3 skuffer i stuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores i små lommer, i kasser fra IKEA - og så holder vi styr på dem med en app på telefonen.

Vi har over 600 film - og så er der alle vores tv-serier derudover, så de fylder en del hvis de skulle stå i deres normale dvd-covers.

Før havde vi hylder hængende rundt i lokalet, oppe under loftet, hvor de stod - men de samlede simpelthen så meget støv og vi var ikke så gode til at få støvet ordentligt af deroppe :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har vores i små lommer, i kasser fra IKEA - og så holder vi styr på dem med en app på telefonen.

Vi har over 600 film - og så er der alle vores tv-serier derudover, så de fylder en del hvis de skulle stå i deres normale dvd-covers.

Før havde vi hylder hængende rundt i lokalet, oppe under loftet, hvor de stod - men de samlede simpelthen så meget støv og vi var ikke så gode til at få støvet ordentligt af deroppe :blush

Det er jo lige præcis det problem med hylderne der fylder og fanger støv vi også har..

En app? Hvilken og hvordan fungerer det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvilken app Bermuda bruger, men kan anbefale Dvdprofiler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo lige præcis det problem med hylderne der fylder og fanger støv vi også har..

En app? Hvilken og hvordan fungerer det?

Jeg bruger appen "My Movies" - den findes i en gratis version og en Pro-version; jeg har købt Pro-versionen (kan ikke huske hvad de kostede).

Man kan scanne stregkoden (det virker ikke altid med dansk-købte film) eller manuelt lede efter filmen i deres database, som har stort set alle lande inde, så man kan finde obskure filmtitler ret nemt (og kode filmen ind under den titel, der står på dvd'en, i stedet for at det bliver den danske titel hvis den står på engelsk, eller omvendt. Det kan mit ordensgen rigtig godt lide ;) )

Det tager tid at katalogisere sin filmsamling fra bunden, men når det er gjort er det bare at huske at få en ny film ind, når man får en ny...

Det smarte ved den app, i modsætning til en tidligere jeg brugte, er, at man kan tage backup af sin samling, så man ikke mister hele ens katalog, hvis man fx skifter tlf.

Det kan man self også i iCloud (eller tilsvarende til Android?), men jeg kan godt lide backup-systemet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså rigtig smart med en film app.. Havde slet ikke overvejet at sådan en fandtes...

Det har fået både mig og min mand til at være med på den med at lægge i lommer og i en kasse... Problemet før var, at vi tænkte man ville miste overblikket over, hvad man faktisk havde, men det gør man jo ikke med en app... :) så må vi jo bare i gang med at scanne film ind i appen og få lommer og en kasse til opbevaring (og så få et godt system over hvordan de ligger i kassen... ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger disse kasser fra IKEA: http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/50256692/

Vi har pt 4 stk - og der er plads til to rækker (på tværs) med film i lommer i hver kasse.

På skiltet på forsiden af kassen har vi skrevet fx "# + a-f" (eller hvor langt op den går - det afhænger jo af ens filmsamling :) ) og så er alle film der starter med tal eller a-f i den pågældende kasse.

Så sætter vi dem ellers i den rækkefølge i kassen, som de får i app'en - så er de til at finde igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah ja, appens rækkefølge kan man selvfølgelig også... Jeg havde bare overvejet alfabetisk hele vejen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah ja, appens rækkefølge kan man selvfølgelig også... Jeg havde bare overvejet alfabetisk hele vejen.. :)

Den gør det også alfabetisk ;)

Jeg er bare ikke altid helt enig med hvilke småord, der skal tælle med eller "skjules" - men har overgivet mig til app'en :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den gør det også alfabetisk ;)

Jeg er bare ikke altid helt enig med hvilke småord, der skal tælle med eller "skjules" - men har overgivet mig til app'en :D

Haha ja okay på den måde... man har vel altid lidt sit eget system - og så bliver det svært når elektronik har et lidt andet.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der ved om man også kan få en sådan app til sine bøger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der ved om man også kan få en sådan app til sine bøger?

Det kan man, blandt andet iBookshelf :)

Har dog ikke nok bøger til jeg har prøvet nogle af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man, blandt andet iBookshelf :)

Har dog ikke nok bøger til jeg har prøvet nogle af dem.

 

Tak for svar, den vil jeg prøve at kigge lidt nemmere på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER