SaraLK

tilskud (delvis friplads?)

8 indlæg i dette emne

Hvordan er det at det fungerer?

Hvor meget/lidt skal man tjene for at man kan søge om tilskud til institutions plads?

Er det besværligt? Og er det fra dato man søger eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Borger.dk - pladsanvisning - beregn og ansøg. Igang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er omkring 500.000 lige over vidst nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhænger vidst af kommunen man bor under hvad grænsen er.

 

Men ja vi udfyldte lige før jul, hvor Lea skulle starte i januar. (skulle udfylde årsindkomst for hver af os og var vidst ca det) og så skrev vi en kommentar om at jeg ingen indkomst har på nuværende tidspunkt da jeg ikke har mere SU, og så tror jeg der gik to dage før vi fik en mail om at det var bekræftet. Pladsen koster normalt lige omkring 3000 kr. og vi betaler 1400 kr. (mener vi betaler 47 %). Men ja ikke besværligt at søge og går hurtigt :).

 

Gik så så hurtigt at de ikke nåede at få det med på vores første regning, men fik bare pengene retur som vi betale for meget:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må jeg ha undersøgt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vær opmærksom på at ændre hver gang der skulle være en ændring i indkomst. Det gjorde vi den gang med vores. Alligevel fik vi i oktober at vide at vi skulle betale 2400 kr tilbage. Jeg klagede over det da jeg netop havde ændret og helt stoppet da jeg kunne se vi kunne tjene for meget. Fik svar tilbage at beløbet hed 5000 men de havde været flinke og halvere. Men de 5000 er vi aldrig blevet oplyst omkring.

Så jeg klagede igen. Nu ligger det ved anke styrelsen og der er svar om 7 mdr.

Man skal altså virkelig være opmærksom på at ændre selv det mindste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vær opmærksom på at ændre hver gang der skulle være en ændring i indkomst. Det gjorde vi den gang med vores. Alligevel fik vi i oktober at vide at vi skulle betale 2400 kr tilbage. Jeg klagede over det da jeg netop havde ændret og helt stoppet da jeg kunne se vi kunne tjene for meget. Fik svar tilbage at beløbet hed 5000 men de havde været flinke og halvere. Men de 5000 er vi aldrig blevet oplyst omkring.

Så jeg klagede igen. Nu ligger det ved anke styrelsen og der er svar om 7 mdr.

Man skal altså virkelig være opmærksom på at ændre selv det mindste.

De har lavet reglerne om, så nu overvåger de selv ændringer via indberetning fra SKAT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har lavet reglerne om, så nu overvåger de selv ændringer via indberetning fra SKAT

Okay det er så altid noget. Vores ligger også snart to år tilbahe tror Jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER