Putten

Vitaminer og kosttilskud

18 indlæg i dette emne

Har læst rigtig meget de sidste dage om hvilke kosttilskud der er gode at tage både for manden og kvinden.. Men hvad tager I og har erfaringer med??

Det er jo desværre ikke billigt at købe, så vil ikke bare købe alverden.. :)

Maria

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Maria.

Så længe du bare holder dig til anbefalingerne til gravide.. folinsyre, kalk og d-vitamin. Og så giver du din mand det samme. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har nu også hørt at Selen er godt for kvinden.. Troede kun det var til manden..

Har også hørt magnesium til kvinden..

Lige nu tager jeg

Gravitamin

Kalk

Fiskeolie

Zink

Q10

Manden tager

Fiskeolie

Zink

Selen

Q10

Vitaminpille uden jern..

Bare om der er var mere vi kunne tage for at forbedre noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har nu også hørt at Selen er godt for kvinden.. Troede kun det var til manden..

Har også hørt magnesium til kvinden..

Lige nu tager jeg

Gravitamin

Kalk

Fiskeolie

Zink

Q10

Manden tager

Fiskeolie

Zink

Selen

Q10

Vitaminpille uden jern..

Bare om der er var mere vi kunne tage for at forbedre noget :)

Umiddelbart tager du og manden alt det rigtige.. Og jeg kan ikke se at der er mere i kan tage.

Det kan virkelig være hårdt for forholdet når man laver baby.. Så måske skal i bare prøve at bruge tiden på hinanden. Gå ud og spis.. rejs.. tag i biffen.. Alle de ting i har som kærester vil jo ændre sig når i endelig får en baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager også magnesium

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tager du og manden alt det rigtige.. Og jeg kan ikke se at der er mere i kan tage.

Det kan virkelig være hårdt for forholdet når man laver baby.. Så måske skal i bare prøve at bruge tiden på hinanden. Gå ud og spis.. rejs.. tag i biffen.. Alle de ting i har som kærester vil jo ændre sig når i endelig får en baby :)

Ja vi ved desværre alt om hvor hårdt det er.. Har været igang 4 år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi ved desværre alt om hvor hårdt det er.. Har været igang 4 år..

Vi forsøger hvad vi kan, men samtidig skal vi spare alt hvad vi kan da vi sparer sammen til behandlingen.. :/ så bliver til en tur ud engang imellem og ellers hygge herhjemme.. :)

Så i har et barn i forvejen ? Eller har i været alle tre forsøg igennem ? Siden i skal spare sammen til behandlingen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så i har et barn i forvejen ? Eller har i været alle tre forsøg igennem ? Siden i skal spare sammen til behandlingen ?

Nej desværre ingen børn i forvejen.... Vi har brugt alle vores forsøg i det offentlige og også haft købt 2 forsøg i det private og og nu skiftet til en anden privat klinik og vil gerne kunne købe 3 forsøg.. 48.000 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har nu også hørt at Selen er godt for kvinden.. Troede kun det var til manden..

Har også hørt magnesium til kvinden..

Lige nu tager jeg

Gravitamin

Kalk

Fiskeolie

Zink

Q10

Manden tager

Fiskeolie

Zink

Selen

Q10

Vitaminpille uden jern..

Bare om der er var mere vi kunne tage for at forbedre noget :)

Der findes et kosttilskud der hedder "B-daddy", som er sammensat netop som en god kombi til mænd i hvert fald hvad sæd angår - det kan vel aldrig skade at styrke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej desværre ingen børn i forvejen.... Vi har brugt alle vores forsøg i det offentlige og også haft købt 2 forsøg i det private og og nu skiftet til en anden privat klinik og vil gerne kunne købe 3 forsøg.. 48.000 kr

Ja okay. Det er jeg virkelig ked af at høre. Hvilken klinik er i så tilknyttet ? Vi har gået på Trianglen i Hellerup..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay. Det er jeg virkelig ked af at høre. Hvilken klinik er i så tilknyttet ? Vi har gået på Trianglen i Hellerup..

Vi er nu tilknyttet Trianglen.. Glæder mig til at komme igang derinde, de virker søde og profesionelle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er årsagen til at i er i behandling?

For nu kan jeg jo sige hvad vi gjorde eller rettere jeg gjorde. Det er ikke sikkert der var noget i det, men alligevel.

Jeg tog

multivitamin fra solaray

2x kalk uden d-vitamin

Ekstra d-vitamin (

B12 (grundet mangel)

Zink

Fiskeolie fra solaray

Og folsyre

I ca 16 dage inden jeg testede positiv var keg startet op på vitex fra solaray, disse skulle gå ind og stabilisere ens hormonbalance (gjorde det i håb om at kunne få regelmæssig mens)

Ved dog ikke hvor god en ide det er at benytte sidst nævnte hvis man er i behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er Stort set det samme jeg tager kan jeg se... Nej tænker ikke jeg skal tage vitex når vi er i behandling.. :/

Vi er i behandling pga, lidt nedsat sædkvalitet og uforklarligt hvad der er med mig desværre.. Æggene bliver fint befrugtet, men vil ikke sætte sig fast

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay lyder mærkeligt. Håber snart det lykkes ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men har nu også hørt at Selen er godt for kvinden.. Troede kun det var til manden..

Har også hørt magnesium til kvinden..

Lige nu tager jeg

Gravitamin

Kalk

Fiskeolie

Zink

Q10

Manden tager

Fiskeolie

Zink

Selen

Q10

Vitaminpille uden jern..

Bare om der er var mere vi kunne tage for at forbedre noget :)

Der er jo ingen garanti for det virker, men jeg tror jeg ville smide 25 mikrogram d-vitamin oveni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo ingen garanti for det virker, men jeg tror jeg ville smide 25 mikrogram d-vitamin oveni.

Til os begge???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til os begge???

 

D vitamin er anbefalet til stort set alle. Omkring 95 % af alle danskere har underskud af dette og især her i vinterhalvåret, kan det være en ekstra god idé. Det er ingen mirakelkur, men er påvist i flere studier at have en gavnlig effekt på fertiliteten hos nogle barnløse.

 

C vitamin er også anbefalet til manden, det skulle forhindre sædcellerne i at 'klistre sammen'.

 

Når I er i behandling gør det sikkert ingen forskel, men hvis I prøver selv derhjemme ind i mellem, så husk selv at passe på med at spise syreholdig mad (citrusfrugter m.m.) omkring og under æl. Det kan gøre dit miljø dernede surt og 'fjendtligt' for mandens sæd. 

 

Bidro er der også mange der har haft held med at prøve.

 

Jeg og manden tog selv rigtig mange kosttilskud herhjemme under PB og når pengene er små, så vil jeg anbefale jer at gå udenom specifikke sammensatte mærker, som f.eks. B-daddy som nævnt foroven og lignende. Ikke fordi der er noget galt med dem overhovedet, men kig i stedet på, hvad de egentlig egentlig indeholder af aktive emner. Køb så disse separat for sig i stedet og sammensæt selv - det kan faktisk rigtig ofte betale sig. Og køb det over nettet, det er langt billigere, når man lige gider at bruge lidt tid på at finde det billigste sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til os begge???

Ja :) Mener der var en bruger herinde, der på et tidspunkt skrev, at det var det eneste kosttilskud, der var evidens for virkede.

Jeg tager det i øvrigt stadig fast 25 mikrogram som enkelttablet og 10 mikrogram i mine almindelige vitaminpiller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER