Maustique

Godt råd til jordslået barnevogn

17 indlæg i dette emne

Hej tøser

Jeg må bare lige give et råd videre.

Vi hentede for nogle uger siden vores fine Emmaljunga ind fra garagen og kunne så konstatere at den, trods omhyggelig indpakning, var blevet meget jordslået.

Det var til at tude over og jeg gik i gang med at undersøge hvad nyt betræk til sådan en fætter koster (næsten det samme som en ny barnevognskasse kan jeg afsløre)...

Men nu hvor jeg faktisk allerede havde afskrevet stoffet så tænkte jeg at jeg da kunne forsøge noget "krads"..

En omgang cilit bang Mug og Skimmel på spray (der står det ikke måtte bruges til tekstiler, men det valgte jeg at se stort på), virke i ca en time - evt af to omgange... Grundig skyller, Rodalon/atamon opløsning til at tage evt svampesporer i stoffet og en grundig skyller mere.

Barnevognen står som ny - jeg fatter det dårligt?!? Selv på det hvide stof under topdækkenet til barnevognen - som faktisk var helt sort, er der ikke spor af noget som helst...

Blot et tip videre til alle de andre - der sikkert heller ikke havde plads til at opbevare barnevognen indendørs "mellem babyer"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det noterer jeg mig lige :chin: Sprøjtede du det på tørt stof? Kan hele betrækket tages af på en emmaljunga? Jeg mener, at der er noget på odderen, der sidder fast og måske er lidt bøvlet at skylle og tørre :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd! Jeg kan så tilføje et råd om ikke at lade barnevognen stå indpakket i garagen. Der har aldrig været problemer med at lade vores emmljunga stå i vor tørre garage, men så en dag havde min mor stillet den der ind med regnslaget på. I løbet af få dage var den så lidt jordslået... Og vognen var IKKE fugtig/våd da den blev stillet derind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for tippet :) Det skal jeg vist prøve på klapvognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det noterer jeg mig lige :chin: Sprøjtede du det på tørt stof? Kan hele betrækket tages af på en emmaljunga? Jeg mener, at der er noget på odderen, der sidder fast og måske er lidt bøvlet at skylle og tørre :unsure

 

Nej - jeg gjorde stoffet vådt først. Også for at få "spredt" det bedre ud.

 

Jeg fandt ud af, at man kunne klikke kalechen af, og så løfte alt stoffet i randen rundt af barnevognen af. Der var ikke noget på selve kalechen - men ellers havde jeg bare sprøjtet direkte der. Så længe der bliver skyllet godt bagefter tror jeg ikke det gør den store forskel. Jeg "skrubbede" meget lidt - det opløste ligesom sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det Cilit Bang Mug og Skimmel, der visuelt fjernede det sorte, eller var det rodalonen?

 

Jeg har nemlig kun rodalon hjemme og jeg ved ikke om jeg bare skal give mig i kast med det - eller om jeg skal ud og købe den anden? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det Cilit Bang Mug og Skimmel, der visuelt fjernede det sorte, eller var det rodalonen?

 

Jeg har nemlig kun rodalon hjemme og jeg ved ikke om jeg bare skal give mig i kast med det - eller om jeg skal ud og købe den anden? :unsure

 

Rodalon bleger ikke, så der skal du have fat i mug og skimmel, da den indeholder klor - der bleger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rodalon bleger ikke, så der skal du have fat i mug og skimmel, da den indeholder klor - der bleger

 

Tak for svar. Men kan jeg så ikke risikere at ydersiden (som jo er sort) også bliver bleget? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for svar. Men kan jeg så ikke risikere at ydersiden (som jo er sort) også bliver bleget? :unsure

 

Jo - så prøv evt et ikke synligt sted først. Og skyld godt efter med vand.

Alternativt skal du gå i matas og købe det jeg lige har linket til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er grå på ydersiden og det tog ikke farven der. Men det er vist lidt på eget ansvar når der direkte står at det ikke må anvendes til tekstiler.

Rodalon gjorde ingenting - jeg brugte det bare for en sikkerheds skyld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :super

Jeg har nu vasket den i Cillit Bang Snavs og Skimmel og den er blevet så fin :yay

Foret/det hvide stof saf heldigvis kun fast i den ene side, så det var nemt nok kun at behandle på dette og ikke på det sorte yderstof. Dog blev det på ingen måde bleget i kanterne, hvor jeg nok alligevel kom til at ramme det.

Rigtig mange tak fordi du oprettede denne tråd! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke vovet barnevognen endnu - men der skete da mirakler med den jordslåede klapvogn (lille buuh til gemal, der har insisteret på, at akt muligt med vold og magt skulke ud at bo i det skur, som han besteeeeemt mente, at intet blev ødelagt i <_< ).

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gentog successen med hynderne til havemøblerne igår.

 

En lille note skal dog være, at det er vigtigt at skylle godt med vand efterfølgende - for ellers misfarver det tøjet, når man sidder på hynderne efterfølgende. Men det tog sjovt nok ikke farven på hynderne, der ellers har en sort kant.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cillit bang mug og skimmel var på bud til 20kr i Netto i fredags, måske er den stadig på bud?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gentog successen med hynderne til havemøblerne igår.

 

En lille note skal dog være, at det er vigtigt at skylle godt med vand efterfølgende - for ellers misfarver det tøjet, når man sidder på hynderne efterfølgende. Men det tog sjovt nok ikke farven på hynderne, der ellers har en sort kant.

God pointe - jeg skyllede klapvognen med haveslangen, jeg håber, at det var nok :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God pointe - jeg skyllede klapvognen med haveslangen, jeg håber, at det var nok :chin:

Det var det samme jeg gjorde med barnevognen -det er sikkert helt fint :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER