Barbamama

Hvem er du?

37 indlæg i dette emne

Jeg syns også det var spændende at læse med her og "lære jer lidt at kende" som I vil beskrive jer selv. Tak for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, sjovt. Dette spørgsmål besvarede jeg allerede for lidt over ti år siden i en profil andetsteds på nettet. Dengang lød det således:

 

Jeg er:

 

En kreativ og ambitiøs ung kvinde, med mange lyster og jern i ilden. Jeg er en drømmer, men kæmper med begge ben på jorden for det jeg drømmer om. Noget af det første jeg lærte at sige som barn, var: "Ka' selv, vil selv, gør selv!" og det maler til stadighed et ganske glimrende billede af den person, som jeg er i dag. 

 

Jeg er med årene blevet en super livsglad person og tillægger rationalitet, personlig udvikling og en positiv tilgang til tingene stor værdi. Er empatisk udover alle grænser og holder meget af dyr især. Søger gerne efter det gode i andre mennesker, men har dog stærke misantropiske tendenser på mine mindre gode dage.

 

Det samme står stadig i min profil derinde den dag i dag. Jeg burde muligvis være bedre til at få opdateret den slags, men det passer nu stadig, hvorfor jeg nok ikke har set det store behov for fornyelse. "Ung" er måske det eneste, der siden hen er blevet relativt og til fortolkning. Sådan føles det i hvert fald :D Jeg er nemlig også i skrivende stund hende, der er gravid og træt og ikke magter at genopfinde hverken mig selv eller den dybe tallerken og derfor må ty til at kopiere mit yngre jeg, for at kunne komme med en besvarelse. Men som på trods af træthed og smerter alligevel glæder sig helt fantastisk til de næste ti år og hvad de måtte bringe med sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nu er jeg så i øvrigt også hende, der føler et lille stik af ærgrelse og bitterhed over at sidde og genlæse dette i selv samme profiltekst (det er en side jeg meget inaktiv på og hvor jeg sjældent får logget ind):

 

Jeg drømmer om:

 

At starte mit eget forlag og ernære mig som selvstændig og forfatter. Om at være noget for andre og at gøre en forskel. At arbejde for naturbevarelse og dyrevelfærd. At opgradere mit landsted, så der bliver plads til større dyr og større kreative udfoldelser og om at komme endnu længere ud i naturen. Om at lære, opleve og overraskes så længe jeg lever og om intet at fortryde, når jeg skal herfra.

 

Præcis som med det forrige, er der ikke noget af ovenstående, der har ændret sig i tidens løb. Men det er lidt af en mavepuster at blive konfronteret med, præcis hvor mange år siden det er at jeg skrev det og hvor lidt af det, som jeg egentlig har nået :( Hvis det med intet at fortryde skal blive en realitet, så skal jeg vist til at tage et langt og grundigt kig på mine prioriteter. Ud fra dette kan jeg vist konkludere at jeg også er hende, der alt for let lader sig distrahere og lader hverdagen komme i vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er...glad for at blive stillet det spørgsmål igen.

 

(For jeg er jo "hjemme" i ordet dybeste betydning).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sådan én, der på ingen måde har lyst til at svare på sådan et spørgsmål ;):p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er ikke fordi det ene er bedre end det andet, men måske handler det om, at jeg selv lige følte en lille bitte identitetskrise over, at jeg ikke ved, hvad jeg skal/vil arbejde med, når min barsel er slut + jeg pt synes at jeg er rigtig meget mor og ikke frygtelig meget andet (hverken veninde, kone, søster eller datter bliver plejer ret meget og interesser og hobbyer heller ikke).

Har det på nøjagtig samme måde pt, så kan så godt følge dig i den tankegang og den er faktisk lidt øv at sidde fast i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha spændende læsning om alle jer herinde :-)

Jeg er så 27, gift med min mand som jeg snart har 4 års bryllupsdag med. Jeg er mor til 2 drenge og er særdeles overrasket over hvordan jeg er i denne rolle. Men positivt overrasket trods alt :-)

Jeg er hende der snakker og snakker fra jeg vågner til jeg går i seng...jeg er nok også hende som vægter det sociale langt højere end at have styr på alting...og så har jeg en masse forestillinger om familie livet og det at være husejer men i sidste ende lever jeg bare og forsøger at nyde tilværelsen med min familie og venner. Så må de praktiske ting til tider vente. ;-)

Jeg er hende som engang drømte om en uddannelse og som så er endt med en anden uddannelse end den jeg drømte om. Men som nu har et job jeg er glad for alligevel. Jeg er nok hende som pt er alt for meget mor i forhold til at være den gode veninde jeg ellers er...og ligeledes den gode kone som jeg plejer at være...jeg er heldigvis bevidst om det og arbejder på at være det gode menneske jeg selv føler jeg er overfor alle omkring mig.

Er også hende som er ekstremt taknemmelig for alt hvad jeg har idag da jeg ikke havde troet jeg ville nå hertil hvis jeg ser 10 år tilbage på mit liv :-)

Nå jeg kunne skrive meget mere om mig selv..Men vælger at stoppe her ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Når jeg selv tænker over hvem jeg er, så definerer jeg ikke mig selv i forhold til relationer. Jeg gør det så alligevel nogle gange, når det er det folk forventer. 

 

Jeg definerer mig selv først og fremmest efter uddannelse, erhverv og hobby. Hobbyen har altid været der, uddannelsen i lang tid, mens det her job er noget mere nyt, men alligevel der hvor jeg endelig har fundet mig selv rent professionelt, og jeg går utroligt meget op i det. 

 

Først i næste omgang er jeg mor (snart til to, men det har jeg vist stadig ikke helt forstået ;) ), kone, datter, lillesøster. 

 

Derudover er der jo alle de ord/beskrivelser man kan sætte på. Jeg har min helt egen form for humor, jeg er glad og positiv, lidt doven, et rodehoved, intelligent, social, er opdraget til at være rigtig praktisk og udendørsmenneske men har tillagt mig en akademikers vaner ;) Især lige nu hvor jeg også er gravid, tyk og træt. Og så elsker jeg at se gode serier og gode films, spille spil, en god fest, en tur til en zoologisk have eller forlystelsespark, sommer og sol, men også at stå på ski, osv osv. Jeg har tidligere været en rigtig vild pige, som ikke er bange for en udfordring og turde "alt", men jeg kan mærke jeg er blevet noget mere forsigtig efter jeg er blevet mor, så mange af de vilde ting, trækker ikke rigtigt mere (f.eks. paragliding og den slags). Før har træning altid været hvor jeg skulle presse mig selv mest mulig, mens jeg nu er ved at lære at sætte pris på pilates o.l. 

 

 

Og så elsker jeg at rejse og opleve nye ting og nye steder! Jeg er altid i gang med at planlægge en ny rejse, omend det nogle gange kun er fantasien, og kan bruge utallige timer på at undersøge hvad man kan lave på forskellige destinationer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første jeg tænkte da jeg læste dit første indlæg var:

Jeg er en kælling :D

Og det er jeg. Jeg kan være ret kold og kynisk. Jeg siger tit min mening. Også selvom folk bliver sure og hader mig. Jeg. Kan godt holde til at folk hader mig. Dog gør jeg det ikke i alt for stor grad herinde for det skrevne sprog kan nemt misforståes ;)

Udover det er jeg sku bare en kedelig kone, en fantastisk mor og en kvinde med livets lærdom i rygsækken ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første jeg tænkte da jeg læste dit første indlæg var:

Jeg er en kælling :D

Og det er jeg. Jeg kan være ret kold og kynisk. Jeg siger tit min mening. Også selvom folk bliver sure og hader mig. Jeg. Kan godt holde til at folk hader mig. Dog gør jeg det ikke i alt for stor grad herinde for det skrevne sprog kan nemt misforståes ;)

Udover det er jeg sku bare en kedelig kone, en fantastisk mor og en kvinde med livets lærdom i rygsækken ^_^

:D Jeg mangler smileyen der græder af grin :D

Nogle skal bare tøjles, bitch ;) :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Jeg mangler smileyen der græder af grin :D

Nogle skal bare tøjles, bitch ;) :P

Og det kan man ikke med mig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER