AS2014

Andre med oktober termin?:)

112 indlæg i dette emne

Jeg vil gerne være med... :-) Jeg har termin den 2 oktober, iflg mine udregninger...

Jeg var til scanning igår og så en dejlig spire med hjerteblink:-)

Skøøønt med hjerteblink ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor dejligt tillykke med den lille

mange tak:-) Og i lige måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøøønt med hjerteblink ❤️

Det var det også. Jeg mistede i sommers da jeg var i 11. uge... Så det var rart at se den... Skal se den igen om 14 dage:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at i bliver tilbudt endnu en scanning.

Men puha hvor kan jeg slet ikke forestille mig hvor forfærdeligt det må have været

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke, hvor er det bare fantastisk dejlige nyheder!!❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne være med... :-) Jeg har termin den 2 oktober, iflg mine udregninger...

Jeg var til scanning igår og så en dejlig spire med hjerteblink:-)

Hvor er det fantastisk! :) Kæmpe tillykke! Så skal den lille spire bare holde fast og gro sig stor og stærk!

Det gør mig ondt at i har mistet før. Det er virkelig frygteligt at skulle igennem. Havde i også set hjerteblink den gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk! :) Kæmpe tillykke! Så skal den lille spire bare holde fast og gro sig stor og stærk!

Det gør mig ondt at i har mistet før. Det er virkelig frygteligt at skulle igennem. Havde i også set hjerteblink den gang?

Mange tak... :-) Nej det gjorde vi ikke. Jeg fik et par scanninger med den store, men det var fordi at hun er lavet af IUI samt jeg mistede i 6. uge inden jeg blev gravid med hende. Den lille gik det fint så der fik vi ingen tidlig scanninger... I sommers skulle vi selvfølgelig miste igen. Så derfor tager jeg de tidlige scanninger jeg kan få....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de gode scanninger - SÅ dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du gerne vil kigge ind. Hvis ikke vi fik det tilbudt, havde jeg helt klart købt mig til en tidlig skanning. Men ellers er der vist ikke så meget andet at være misundelig på i behabdlingsverdenen :)

Nej ved godt det er det eneste at kunne være misundelige på, har selv forsøgt at mentalt forberede mig på behandling det sidste år. Men det blev heldigvis ikk nødvendigt.

Jeg overvejer også at give mig selv en tidlig fødselsdagsgave. Men synes bare der er så længe til at jeg er 7+ rammer først 7+0 den 7/3 synes der er længe til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ved godt det er det eneste at kunne være misundelige på, har selv forsøgt at mentalt forberede mig på behandling det sidste år. Men det blev heldigvis ikk nødvendigt.

Jeg overvejer også at give mig selv en tidlig fødselsdagsgave. Men synes bare der er så længe til at jeg er 7+ rammer først 7+0 den 7/3 synes der er længe til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de gode scanninger - SÅ dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det først 7+0 hvor der anbefales en privat tryghedsskanning?

Synes også det er lang tid at vente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev skannet uden på maven 6+0 sidste graviditet. Det var nemlig min mor der skannede mig, og synes det ville være liiidt for mærkeligt at blive skannet vaginalt af hende. Hun er overlæge med speciale i at skanne gravide, så hun har meget erfaring og har noget af det bedste skanningsudstyr der findes i DK i sin klinik. Og så ligger min livmoder åbenbart godt til det og jeg har "ikke noget" fedt på maven. Men det er ikke standard at blive skannet på maven før man når hen omkring uge 9 vil jeg tro. Og selv til NF kan man opleve at de bliver nødt til at skanne vaginalt for at få den rette vinkel eller hvis den gravide mave er godt polstret - fedt slører nemlig desværre ultralydsstrålerne. Men tror nu det er sjældent de må ty til vaginal skanning til NF.

Ved 5+0 kan man se om graviditeten sidder hvir den skal og om der er en blommesæk og et foster, som der skal være. Ved 6+0 bør man kunne se et hjerte slå. Men det kræver jo selvfølgelig, at man er ret sikker på sin termin. Ved 14+0 kan man se kønnet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit meget lange dejlige svar.

Nu var lille kbh'er også kun et eksempel, og faktisk dem jeg kunne se scannede tidligst.

Har kig på en i Slagelse, hun er uddannet jordmoder, og sonograf, samtidig arbejder hun på hospitalet ved siden af.

Dog er der også her lidt dyrer priser i forhold til lille kbh.

Men for mig gør det ikke den store forskel om det er dyrt i Slagelse, for benzin er også dyrt til Kbh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle i Oktober-terminen som jeg ikke har fået ønsket tillykke: STORT tillykke til jer alle, hvor er det dejligt med alle de små babyer der kommer :loveshower

Håber at det er ok, at jeg ikke skriver til hver enkelt af jer - ligger totalt underdrejet med influenza :shooter

Jeg er selv i dag 5+3, og skal til scanning på Riget tirsdag efter jeg havde en lille blødning i mandags (der har ikke været mere), så håber alt er ok derinde! Jeg forventer ikke at kunne se hjerteblink på tirsdag, men har en henvisning til gyn og en aftale næste uge igen om en tidlig scanning dér (fordi jeg også, som mange af jer desværre også har oplevet, har haft mistet før :( ) Det værste er at jeg ikke har haft særligt mange symptomer, så det går jeg jo og tænker godt og grundigt over  :wacko

Jeg har termin 19 eller 20/10, alt afhængig af hvilken terminsberegner jeg bruger  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle i Oktober-terminen som jeg ikke har fået ønsket tillykke: STORT tillykke til jer alle, hvor er det dejligt med alle de små babyer der kommer :loveshower

Håber at det er ok, at jeg ikke skriver til hver enkelt af jer - ligger totalt underdrejet med influenza :shooter

Jeg er selv i dag 5+3, og skal til scanning på Riget tirsdag efter jeg havde en lille blødning i mandags (der har ikke været mere), så håber alt er ok derinde! Jeg forventer ikke at kunne se hjerteblink på tirsdag, men har en henvisning til gyn og en aftale næste uge igen om en tidlig scanning dér (fordi jeg også, som mange af jer desværre også har oplevet, har haft mistet før :( ) Det værste er at jeg ikke har haft særligt mange symptomer, så det går jeg jo og tænker godt og grundigt over :wacko

Jeg har termin 19 eller 20/10, alt afhængig af hvilken terminsberegner jeg bruger :)

Tillykke til dig også. Og selvfølgelig er det font du ikke skriver til hver enkelt. Tag du dig tid til at blive rask.

Lyder godt med at du bliver tjekket op på, og for at se om den lille spire har det godt.

Må indrømme at mine symptomer også er ved at gå lidt i sig selv, eller så har keg vænnet mig lidt til dem.

Men hvor er det forfærdeligt, synes der er mange af jer som har oplevet at miste før.

Puh det gør bare at keg har endnu svære ved at turde tro på det. Også med baggrund af at jeg læste at når man har pcos er der øget risiko for SA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev skannet uden på maven 6+0 sidste graviditet. Det var nemlig min mor der skannede mig, og synes det ville være liiidt for mærkeligt at blive skannet vaginalt af hende. Hun er overlæge med speciale i at skanne gravide, så hun har meget erfaring og har noget af det bedste skanningsudstyr der findes i DK i sin klinik. Og så ligger min livmoder åbenbart godt til det og jeg har "ikke noget" fedt på maven. Men det er ikke standard at blive skannet på maven før man når hen omkring uge 9 vil jeg tro. Og selv til NF kan man opleve at de bliver nødt til at skanne vaginalt for at få den rette vinkel eller hvis den gravide mave er godt polstret - fedt slører nemlig desværre ultralydsstrålerne. Men tror nu det er sjældent de må ty til vaginal skanning til NF.

Ved 5+0 kan man se om graviditeten sidder hvir den skal og om der er en blommesæk og et foster, som der skal være. Ved 6+0 bør man kunne se et hjerte slå. Men det kræver jo selvfølgelig, at man er ret sikker på sin termin. Ved 14+0 kan man se kønnet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med tid til tidligscanning. Og vil sige at du med stor sandsynlighed skal scannes indvendigt også når du er 7+.

Det er først hen imod nf at man vist kan begynde at se noget fra mavesiden.

Noget helt andet er, kan man overhovedet tilkøbe en scanning når man er under 7+ ? Synes nemlig de hjemmesider jeg har kigget er tryghedscannkng fra uge 7

Mange tak for svaret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svaret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

god bedring godt blødningen er stoppet håber at du kan se en lille blup derinde jeg skal selv til læge den 8 marts med tanke på en trykhedsscaning. Jeg har selv mistet 2. men her har jeg denne gange både kvalme og meget ømme bryster så en note husk at have bh på når man skal ud og handle avav :hophop. men held og lykke igen og god bedring​

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit meget lange dejlige svar.

Nu var lille kbh'er også kun et eksempel, og faktisk dem jeg kunne se scannede tidligst.

Har kig på en i Slagelse, hun er uddannet jordmoder, og sonograf, samtidig arbejder hun på hospitalet ved siden af.

Dog er der også her lidt dyrer priser i forhold til lille kbh.

Men for mig gør det ikke den store forskel om det er dyrt i Slagelse, for benzin er også dyrt til Kbh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle i Oktober-terminen som jeg ikke har fået ønsket tillykke: STORT tillykke til jer alle, hvor er det dejligt med alle de små babyer der kommer :loveshower

Håber at det er ok, at jeg ikke skriver til hver enkelt af jer - ligger totalt underdrejet med influenza :shooter

Jeg er selv i dag 5+3, og skal til scanning på Riget tirsdag efter jeg havde en lille blødning i mandags (der har ikke været mere), så håber alt er ok derinde! Jeg forventer ikke at kunne se hjerteblink på tirsdag, men har en henvisning til gyn og en aftale næste uge igen om en tidlig scanning dér (fordi jeg også, som mange af jer desværre også har oplevet, har haft mistet før :( ) Det værste er at jeg ikke har haft særligt mange symptomer, så det går jeg jo og tænker godt og grundigt over :wacko

Jeg har termin 19 eller 20/10, alt afhængig af hvilken terminsberegner jeg bruger :)

Ej hvor øv med influenza! Har du over 38 i feber? For så er det nok en god ide at tage nogle panodiler for at skåne den lille spire.

Tænker at symptomerne sagtens kan nå at komme endnu og at det måske også er svært at mærke hvad der er hvad, hvis du ligger syg med influenza. :) Håber du er heldig og ser hjerteblink på tirsdag så du kan få ro, ellers så gør du helt sikkert hos gyn! Jeg har stor tiltro til sin lille spire ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svaret - dejligt ned ekstra detaljer. Finder straks en anden, er bare så i mod steder som behandler deres medarbejdere dårligt, men havde slet ikke tænkt på at alle kan bare scanne. Under min anden graviditet for over 6 år siden var jeg på en klinik på Østerbro hvor jeg blev scannet af en jordmoder. Jeg må prøve at finde frem til hende evt.

Kan det være jordmoderhuset? Ligger de ikke på Østerbro? Ellers kan jeg stå fuldt inde for Ultralydklinikken for gravide, der i hvert fald behandler deres medarbejdere godt (har selv arbejdet der tidligere) og er meget dygtige og søde ;) Medarbejderne får også alle løn minimum efter overenskomst og udstyret og software er det nyeste, så de har ikke de billigste priser. Men så stor forskel er der vist heller ikke på priserne alligevel..

Som udgangspunkt bør det ikke være ubehageligt eller gøre ondt at blive vaginal skannet, men har efterhånden prøvet det mange gange, fordi jeg har været i behandlingsverdenen i noget tid. Jeg er én gang blevet skannet af en uerfaren sygeplejerske hvor det gjorde satans ondt og hun rodede rundt og jeg var næsten ved at flyve op i loftet. Ved skanningen i fredags var det lidt ubehageligt, fordi min livmoder er øm og ved at give sig. Men ellers synes jeg ikke det har været slemt. Altså, det bliver jo aldrig direkte sjovt :D Men tror også det kommer an på personen der skanner. Så øv at du har haft sådan en ubehagelig oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

god bedring godt blødningen er stoppet håber at du kan se en lille blup derinde jeg skal selv til læge den 8 marts med tanke på en trykhedsscaning. Jeg har selv mistet 2. men her har jeg denne gange både kvalme og meget ømme bryster så en note husk at have bh på når man skal ud og handle avav :hophop. men held og lykke igen og god bedring​

Lyder godt med symptomer :) Havde du også det de gange du mistede? Det havde jeg ikke, så tænker det er et godt tegn med kvalme og ømme bryster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

god bedring godt blødningen er stoppet håber at du kan se en lille blup derinde jeg skal selv til læge den 8 marts med tanke på en trykhedsscaning. Jeg har selv mistet 2. men her har jeg denne gange både kvalme og meget ømme bryster så en note husk at have bh på når man skal ud og handle avav :hophop. men held og lykke igen og god bedring​

Tusind tak  :kiss

ja, der må noget til at holde dutterne - tænkte "Dolly - go home!" da jeg så mig selv i spejlet forleden  :blink  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER