Solvej99

Hvor gammel ved dåb?

48 indlæg i dette emne

Haha, babyklars helt egen foto-entusiast :kiss

Ha ha ja :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

J skal døbe søndag og der bliver han 5 måneder. Jeg er lykkelig for at vi har ventet. 1) så kender vi ham og hans rytmer meget bedre og 2) så er det først nu jeg virkelig kan overskue alle de folk ;) jeg har været til flere dåbe hvor barnet først er 4-5-6 måneder og det er helt fint syntes jeg :)

Dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blush :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara skal døbes på søndag hvor hun lige er blevet 3 måneder. Selvom hun ikke er særlig stor, så ville der vist ikke gå for længe før hun ikke længere kunne passe dåbskjolen! Den er åbenbart ikke lige den største :D Men hvis ikke det er et issue, så kan jeg da også sagtens se mange fordele ved at vente lidt længere :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Freja var 4,5 mdr pga vi lige skulle over operation af læbespalte (hendes bedstemor ville gerne have pæne billeder :rolleyes )

Liva var 2,5 mdr

Pixie var knap 3 mdr

Jeg har haft bedst erfaring med at de ikke var for gamle og derved mest sov fra det hele i både kirke og til festen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander var 5 mdr da han blev døbt og jeg syns det var en lidt svær alder fordi han blev meget bange for lyden af orgelet og skreg i kirken. Han var heller ikke så nem for andre at holde, da han var begyndt at være utryg hos "fremmede". Derfor ønskede jeg at mine piger skulle døbes tidligere. Melissa og Mathilde er begge døbt lige omrking 3 mdr og sov fra det meste postyr. Med Lilly havde vi nogle praktiske udfordringer med at få den hollandske del af familien med, så hun endte med at være 6½ mdr da hun blev døbt. Hun var dog nem og smilende og var rundt og sidde hos forskellige undervejs uden problemer. Så det kommer nok meget an på hvad for et barn man har. Jeg syns ikke der er nogen forkert alder, men hvor et barn på 2-3 mdr sover fra det meste kan børn på 5-6 mdr godt reagere mere. Jeg var vist selv 9 mdr da jeg blev døbt, jeg var lidt tung at holde men ellers meget nysgerrig, siger min mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store var 2,5 måned, det var midt i et tigerspring og hun var ikke særlig medgørlig.

Den lille var 3,5 måned, hun var festens midtpunkt :D

Men det er svært at vurdere om det er den ene måned, der gjord forskellen eller blot at mine piger meget forskellig af natur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie var 3 måneder (minus 1 dag :P ) og tror gerne jeg ville vente til senere med en evt søskende, hun var så god og dygtig, men jeg var et nervevrag, men okay håber ikke verden bliver så kaotisk igen 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus var ca. 7 uger. Det blev sådan for at det lå fornuftigt ift. julen, og det var det der, det passede bedst i kalenderen. Han havde i øvrigt en fest og fik fra arm til arm og morede sig kongeligt (han er et meget udadvendt barn). Til gengæld gik han i dørken da han kom hjem, og sov 10 timer i streg! Score! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har dåb på søndag hvor Astrid er 3.5 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præsten er med på d. 30/4-16. Så hun kommer altså til at være 5 mdr. Så har vejret bare at være godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea blev døbt sidst i marts og er fra start november, så hun var ca 4,5 mdr og det var slet ikke et problem. Hun smilede sig gennem det hele :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara skal døbes på søndag hvor hun lige er blevet 3 måneder. Selvom hun ikke er særlig stor, så ville der vist ikke gå for længe før hun ikke længere kunne passe dåbskjolen! Den er åbenbart ikke lige den største :D Men hvis ikke det er et issue, så kan jeg da også sagtens se mange fordele ved at vente lidt længere :)

:ditto 

Bortset fra det er søndagen efter vi døber Sofie - det er dagen før hun bliver 12 uger.

Anna var 11 uger og det var lige tilpas med kjolestørrelsen (den bliver 90 år i år!), så vi kan ikke vente meget længere, selvom jeg da egentlig ellers nok ville have ventet en måneds tid mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Bortset fra det er søndagen efter vi døber Sofie - det er dagen før hun bliver 12 uger.

Anna var 11 uger og det var lige tilpas med kjolestørrelsen (den bliver 90 år i år!), så vi kan ikke vente meget længere, selvom jeg da egentlig ellers nok ville have ventet en måneds tid mere :)

90 år :o Hvor vildt og fint :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Bortset fra det er søndagen efter vi døber Sofie - det er dagen før hun bliver 12 uger.

Anna var 11 uger og det var lige tilpas med kjolestørrelsen (den bliver 90 år i år!), så vi kan ikke vente meget længere, selvom jeg da egentlig ellers nok ville have ventet en måneds tid mere :)

Wow det er en gammel kjole! Den slår alligevel vores som er 60 år :) det er så hyggeligt synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det er modigt at håbe på godt vejr i april :p :lol Men jeg krydser fingre for jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det er modigt at håbe på godt vejr i april :p :lol Men jeg krydser fingre for jer :kiss

Min kæreste har fødselsdag d. 30. april, og han plejer altid at have godt vejr på sin fødselsdag :)

Men tak :D Vi krydser også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har fødselsdag d. 30. april, og han plejer altid at have godt vejr på sin fødselsdag :)

Men tak :D Vi krydser også.

Fedt :o Jeg har den 6. maj og den kan man sgu aldrig regne med :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :o Jeg har den 6. maj og den kan man sgu aldrig regne med :lol

Altså det er ikke fordi, at festen skal holdes udenfor, men jeg synes bare, at det er hyggeligt, hvis vi også kan bruge haven :)

Vi har 52 mennesker på gæstelisten :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er ikke fordi, at festen skal holdes udenfor, men jeg synes bare, at det er hyggeligt, hvis vi også kan bruge haven :)

Vi har 52 mennesker på gæstelisten :unsure

Vi var 51 mand idag og det var faktisk ikke noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 51 mand idag og det var faktisk ikke noget problem :)

Dejligt :) Hvor holdt I det? Håber I havde en god dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) Hvor holdt I det? Håber I havde en god dag :)

Vi holdte brunch på et hotel hvor jeg har arbejdet en gang :) vi havde en skøn dag. J var fantastisk, selve festen hyggelig og gaverne overvældende :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER