Little Miss

Gode råd mod hoste

7 indlæg i dette emne

Nogen der har nogle fantastiske råd mod hoste når man er gravid?

Er ved at gå til men umiddelbart er der ikke meget at gøre når det er en virus :( Er røv nervøs for at gå i fødsel for har intet overskud eller kræfter. Sover ikke om natten pga hosten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et helt ufarligt ukemisk råd, som måske kan lindre lidt er saltvandsdamp. Altså, kogende vand med salt i og et håndklæde over - vandet skal være nogenlunde lige så salt som tårer. Det løsner lidt slim og beroliger slidte stemmebånd, så du måske ikke provokerer hoste så nemt. Og det skader i hvert fald ikke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af te med honning, lange varme bade, hvor du sætter dig ud på badeværelset, lukker døren, tænder godt for den brandvarme bruser, så rummet fyldes med damp inden du går i bad. Ellers kan du prøve at fylde en gryde eller skål med kogende vand og et par dråber pebermynteolie (kan købes i matas), og så smidde et håndklæde over hovedet og så indånde godt med dampene (af flere omgange, det kan godt være lidt kras). God bedring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøser. Jeg må prøve mig frem. Idag er hosten så fulgt at lækker grøn snot og vesked fra lægen da jeg lige var forbi at der heldigvis ikke var noget at høre på lungerne men det desværre kunne det godt tage op til 4-6 uger før hosten forsvandt :( Ej men altså så kan jeg da se frem til at være total afkræftet til fødslen :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft hosten i over en måned nu. Jeg blev rådet til at tage strepsils og så en gang i mellem de der hexocian. Ellers har et halvt pillet låg i værelset når jeg skole sove hjulpet lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft hosten i over en måned nu. Jeg blev rådet til at tage strepsils og så en gang i mellem de der hexocian. Ellers har et halvt pillet låg i værelset når jeg skole sove hjulpet lidt

Må evt prøve med strepsils. Troede bare ikke man måtte tage dem som gravid.

Er så træt af den hoste. CE har nu, ligesom M før jul fået påvist mycoplasma. Tror det er det jeg også har selvom det ikke kan ses af test. Man kan få antibiotika - også selvom det ikke er påvist men microbiologerne fraråder det fordi jeg er gravid :( Mit problem er bare at dybe vejrtrækninger (og tja også alm) giver hoste anfald. Ikke det fedeste når man skal til at have veer snart hvor vejrtrækning har så stor betydning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må evt prøve med strepsils. Troede bare ikke man måtte tage dem som gravid.

Er så træt af den hoste. CE har nu, ligesom M før jul fået påvist mycoplasma. Tror det er det jeg også har selvom det ikke kan ses af test. Man kan få antibiotika - også selvom det ikke er påvist men microbiologerne fraråder det fordi jeg er gravid :( Mit problem er bare at dybe vejrtrækninger (og tja også alm) giver hoste anfald. Ikke det fedeste når man skal til at have veer snart hvor vejrtrækning har så stor betydning :(

Du må vist gerne bruge Strepstils, så længe du naturligvis overholder den anbefalede dosis. 

Men i øvrigt er det jo ikke så skidt, at der kommer snot. min erfaring med hostebarn er i hvert fald, at når først snotten ligesom løsner sig, plejer det at betyde, at hosten også bliver lidt løsere.

Men kan godt forstå, at det er mega træls, for nej, man sover jo mega ringe med hoste, og det er bestemt ikke fedt op til fødsel! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER