NSEllekilde

Tabu belagte emner omkring graviditet

11 indlæg i dette emne

Nu nærmer mange af os NF skanning og jeg synes det er så spændende.. Tænk at vi snart skal se vores lille punktum igen :loveshower

Men glæden bliver også hurtigt afløst af frygt... Hvad nu hvis?

N har helt klart meldt ud at hvis risikoen er høj / eksisterende synes han at vi skal stoppe graviditeten. Langt hen af vejen er jeg nok enig, men følelsesmæssigt så ved jeg ikke rigtigt.. For jeg elsker mit barn højt allerede..

Har i snakket om det hjemme hos jer? Er i enige?

P.s det er bare af nysgerrighed ingen skal råde nogen til noget eller overtale til det ene eller andet -udelukkende for at snakke om det her tabubelagt emne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh jeg synes det er så mega svært! Jeg tror ikke vi ved hvad vi gør hvis risikoen er stor. Jeg tænker at vi ikke vælger biopsi men måske den der NIFTY blodprøve.. Skal lige ha undersøgt det lidt nærmere! Men der er ingen abortrisiko som der jo ellers er ved moderkagebiopsi og fostervandsprøve.. Under alle omstændigheder skal jeg være sikker på at barnet fejler noget før jeg kan tage en beslutning. Jeg kan og vil ikke handle på et risikotal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er vildt svært.. Men N har altid sagt det.. Men jeg håber at ingen af os skal igennem det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det sværere her anden gang.. Sidst var jeg ikke i tvivl om at vi selvfølgelig kunne klare et handicappet barn.. Men nu, hvor det også i høj grad ville påvirke Storm, der tror jeg faktisk jeg ville afbryde graviditeten, men som Pada siger, så ikke før jeg var 100% sikket på den var gal med barnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver NF et dårligt tal ville vi vælge biopsi eller nifty. Det er jeg overbevist om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber virkelig ikke det sker for os, men hvis vi får et dårlig tal, vil vi helt sikkert prøve at finde ud mere. Har ikke taget stilling til om det skulle være nifty eller fostervandsprøve. Men jeg har bare hørt om mange som har fået et dårlig tal, derefter fået taget prøven og så blive "frikendt". Det ville betyde meget for mig i forhold til bekymringer i graviditeten. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tror også at vi vil få taget ekstra undersøgelser, men hvis det hele var uundgåeligt... Ja så måtte det nok være N som tog beslutningen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naiv som jeg måske er, så er jeg slet ikke nået til at tænke de tanker. Men hvis der skulle komme et dårligt tal til NF, så skal der helt klart tages prøver, og så må vi se hvad de siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg synes det er så mega svært! Jeg tror ikke vi ved hvad vi gør hvis risikoen er stor. Jeg tænker at vi ikke vælger biopsi men måske den der NIFTY blodprøve.. Skal lige ha undersøgt det lidt nærmere! Men der er ingen abortrisiko som der jo ellers er ved moderkagebiopsi og fostervandsprøve.. Under alle omstændigheder skal jeg være sikker på at barnet fejler noget før jeg kan tage en beslutning. Jeg kan og vil ikke handle på et risikotal.

nu bliver det jo ikke aktuelt for jer :kiss Men til os piger med noget på sidebenene fraråder de nifty, da der er risiko for at det er mors stamceller de får flest af og dermed bliver svaret inkonklusiv. Det gjorde de i hvert fald ved mig i juni 2014.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu bliver det jo ikke aktuelt for jer :kiss Men til os piger med noget på sidebenene fraråder de nifty, da der er risiko for at det er mors stamceller de får flest af og dermed bliver svaret inkonklusiv. Det gjorde de i hvert fald ved mig i juni 2014.

Nå for dælen - det vidste jeg ikke! Hmm så må der lige overvejes lidt igen. Men nej, det bliver forhåbentlig ikke aktuelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg er enige om, at hvis der skulle være "noget" med baby, så vil vi afbryde graviditeten. Det handler ikke om, at vi ikke mener, at et barn med en kromosomafvigelse eller andre udfordringer har ret til et liv, men det handler simpelthen ene og alene om, at vi i forvejen kæmper en hård kamp med kronisk sygdom, og jeg er ikke sikker på, at jeg vil kunne håndtere endnu en lidelse, som vi er nødt til at kæmpe med at få inkoorporeret i en hverdag.

 

Heldigvis er min mand enig i dén betragning.

Jeg tror det er meget vigtigt at få talt om inden man potentielt kan komme til at stå i situationen. Det kan godt være, at man har én holdning, inden man pludselig står der, men så må man diskutere den nye situation.

 

Jeg tror generelt på, at det er sådan noget man skal snakke om, på lige fod med alt det andet. Med børneopdragelse, skilsmisse og alt muligt andet.

 

Jeg håber på det bedste for jer :)

KK 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER