Solvej99

Jer der ikke har suppleret med MME i starten

73 indlæg i dette emne

Synkelyde og mælk der løber fra det ene bryst, mens hun sutter på det andet :yay

Min kæreste har ellers lige været afsted og købe ind til mælkebomben :)

YAY :yay :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt at du ikke synes, jeg bare aevler ;)

Det maa vaere haardt, at frygte hendes vaagnen :kiss

Det kan ikke skade med et par noedder/maelkebombe og saa virkelig, det med at massere under en varm bruser. Det gjorde meget for mit daarlige bryst/megabryst/sarte bryst, som saa var hoejre hele amme forloebet igennem. Uden at jeg husker tilbage paa noget daarligt i det forloeb, men der var bare et bryst, der havde det lidt haardt...

Og saa virkelig det med at slappe af og tage det lidt cool, du ved, som om det ikke er noget ;)

Du skal bruge den stilling, du har det bedst med. Jeg sad ogsaa bare vildt daarligt med de sting, saa maaske derfor... Det lyder til at gaa i den rigtige retning og saa hold du mig bare op paa det :7himmel

Og EDIT i mellemtiden: :loveshower :loveshower :loveshower

Du ævler slet ikke :kiss Er super glad for alt det du (og I andre) skriver :)

Har lige ammet én gang på hvert bryst og venstre bryst slipper hun som en fin rund brystvorte, men højre er stadig lidt fladt og med en tynd hvid streg :unsure Det er det dårlige bryst og gør vildt ondt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du ævler slet ikke :kiss Er super glad for alt det du (og I andre) skriver :)

Har lige ammet én gang på hvert bryst og venstre bryst slipper hun som en fin rund brystvorte, men højre er stadig lidt fladt og med en tynd hvid streg :unsure Det er det dårlige bryst og gør vildt ondt :(

 

Aev, men det skal du nok faa loest. 

 

Virkelig, proev det med badet og saa klask Lansinoh paa.

 

Naar du saa ammer hende, saa tag fat om hendes lille hovede bagved og brystet i den anden haand, som du saa klemmer lidt om og knapper hende paa, saa du naermest maser brystet ind i hendes mund og holder hende der, til hun har godt fat. Det lyder voldsomt, men det er det ikke og det er ikke ment voldsomt. Men det kan naesten ikke forklares anderledes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aev, men det skal du nok faa loest.

Virkelig, proev det med badet og saa klask Lansinoh paa.

Naar du saa ammer hende, saa tag fat om hendes lille hovede bagved og brystet i den anden haand, som du saa klemmer lidt om og knapper hende paa, saa du naermest maser brystet ind i hendes mund og holder hende der, til hun har godt fat. Det lyder voldsomt, men det er det ikke og det er ikke ment voldsomt. Men det kan naesten ikke forklares anderledes.

Jeg går ud i bad, næste gang hun falder i søvn :)

Hun er i gang med sådan en marathonomgang igen, hvor hun bare vil lægges til og lægges til hele tiden. Heldigvis er det jo nu kun det ene bryst, der smerter. Prøvede tvillingestillingen på det før, men det blev ikke rigtig bedre :unsure

Jeg ved præcis hvad du mener. Det var også sådan ammevejlederen viste mig dengang med Theo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt med fremgang herinde :yay

Varmt bad og massage var også min redning første gang.

Her har højre bryst også altid drillet lidt. Tror faktisk, at det er pga noget så simpelt som at jeg er venstre håndet. Jeg ka meget bedre "styre" amningen i venstre side og her næsten 9 mdr senere er det stadig min favorit :)

Så måske du skal koncentrere dig ekstra og dobbelttjekke ammestilling ekstra godt i højre side i nogle dage endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt med fremgang herinde :yay

Varmt bad og massage var også min redning første gang.

Her har højre bryst også altid drillet lidt. Tror faktisk, at det er pga noget så simpelt som at jeg er venstre håndet. Jeg ka meget bedre "styre" amningen i venstre side og her næsten 9 mdr senere er det stadig min favorit :)

Så måske du skal koncentrere dig ekstra og dobbelttjekke ammestilling ekstra godt i højre side i nogle dage endnu?

Mit højre bryst driller også, Im er næsten 18mdr og jeg er højrehåndet :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt med fremgang herinde :yay

Varmt bad og massage var også min redning første gang.

Her har højre bryst også altid drillet lidt. Tror faktisk, at det er pga noget så simpelt som at jeg er venstre håndet. Jeg ka meget bedre "styre" amningen i venstre side og her næsten 9 mdr senere er det stadig min favorit :)

Så måske du skal koncentrere dig ekstra og dobbelttjekke ammestilling ekstra godt i højre side i nogle dage endnu?

Har siddet i ammestolen siden kl. 15 og glædet mig til at kunne komme ud under bruseren og brystmassage. Kunne først komme derud for en halv time siden :( Hun har villet ammes non-stop :unsure Mine bryster kan slet ikke mere.

Min kæreste tog hende imens jeg var i bad. Og han var jo nødt til at bruge sutten. Ved simpelthen ikke, hvad vi ellers skal gøre. Hun endte med at skrige for vildt, så hun næsten ikke kunne trække vejret og jeg havde svært ved at få lagt hende til. Fik pustet på hende og beroliget hende og så lykkedes det at få lagt hende til. Nu er hun efter 6 timers ammemarathon faldet i søvn i mit skød. Jeg tør ikke bevæge mig.

Jeg er højrehåndet, men skal klart holde øje med hvordan hun tager fat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare hvis det med ikke at kunne få hende lagt til pga damens temperament bliver et problem:

Første gang led jeg bare, når baby var rasende og ikke kunne få fat - denne gang ville jeg frygteligt gerne undgå, at hun vækkede storebror, så jeg var en smule mere løsningsorienteret:

Jeg fik min mand til at koge noget sukkervand, som jeg fyldte en smule af på en engangssprøjte (man kan dryppe med en ske istedet - sprøjten er bare praktisk, og så kan man holde øje med, hvor meget man giver). De gange hvor hun var helt hysterisk, så fik hun så 1 (én) mililiter sukkervand - det beroligede hende øjeblikkeligt nok i de tre sekunder, der skulle til for, at hun kunne få fat.

Jeg undgår normalt sukkervand, men de i alt tre-firenmilliliter, som hun endte med at få i løbet af de dage, hvor det kneb, var godt anvendt.

Jeg kan sådan huske den nat, hvor hun hang i mig konstant - det var rædsomt - jeg håber, at det hurtigt indstiller sig - og så ville jeg altså ikke være bekymret ved at trække hende lidt ved hjælp af sutten. Du må jo ikke gå helt i stykker, og hun lader sig næppe spise af med sutten, så meget at det bliver et problem.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare hvis det med ikke at kunne få hende lagt til pga damens temperament bliver et problem:

Første gang led jeg bare, når baby var rasende og ikke kunne få fat - denne gang ville jeg frygteligt gerne undgå, at hun vækkede storebror, så jeg var en smule mere løsningsorienteret:

Jeg fik min mand til at koge noget sukkervand, som jeg fyldte en smule af på en engangssprøjte (man kan dryppe med en ske istedet - sprøjten er bare praktisk, og så kan man holde øje med, hvor meget man giver). De gange hvor hun var helt hysterisk, så fik hun så 1 (én) mililiter sukkervand - det beroligede hende øjeblikkeligt nok i de tre sekunder, der skulle til for, at hun kunne få fat.

Jeg undgår normalt sukkervand, men de i alt tre-firenmilliliter, som hun endte med at få i løbet af de dage, hvor det kneb, var godt anvendt.

Jeg kan sådan huske den nat, hvor hun hang i mig konstant - det var rædsomt - jeg håber, at det hurtigt indstiller sig - og så ville jeg altså ikke være bekymret ved at trække hende lidt ved hjælp af sutten. Du må jo ikke gå helt i stykker, og hun lader sig næppe spise af med sutten, så meget at det bliver et problem.

:kram2

Tak for tippet :kiss

Jeg ringede grædende til ammetelefonen tidligere, fordi jeg ikke kan se, hvordan jeg skal klare en hel nat, hvis hun kun vil sutte uden pauser :unsure

Men det hjalp mig ikke nu ikke rigtigt. Hun sagde i hvert fald ikke noget, som jeg ikke vidste i forvejen.

Håber natten bliver tålelig og at hende, der kommer i morgen kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg haaber, du faar en roligt nat og at du faar hjaelp mod ammemaraton imorgen :kiss

 

Du kan altid ringe videre paa listen, hvis hende her ikke var en for dig... jeg har talt med nogle stykker og der er forskel paa kemien og forstaaelsen. 

 

Brug roligt sutten and breathe sweetly and deeply.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vildt ubehageligt når de skriger så voldsomt! :( jeg håber der er kommet lidt ro på lille Lily :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, at natten går tåleligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg haaber, du faar en roligt nat og at du faar hjaelp mod ammemaraton imorgen :kiss

Du kan altid ringe videre paa listen, hvis hende her ikke var en for dig... jeg har talt med nogle stykker og der er forskel paa kemien og forstaaelsen.

Brug roligt sutten and breathe sweetly and deeply....

Tak søde du :kiss

Der var slet ikke noget galt med de ting hun sagde, men jeg havde jo siddet og ammet hele dagen = jeg havde læst ALT på nettet om amning :D

Hun pressede dog på for at jeg gik i gang med liggende amning. Noget jeg også var glad for med Theo, men ikke har turdet med Lily endnu, fordi mine brystvorter har været så ømme.

Jeg tog mig dog sammen og bed angsten i mig og nøj det har været godt og afslappende :yay

Vågnede op første gang med kæmpe fyldte bryster :glad Og har kun behøvet st amme af to omgange i nat.

Fantastisk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vildt ubehageligt når de skriger så voldsomt! :( jeg håber der er kommet lidt ro på lille Lily :kram2

Jeg håber, at natten går tåleligt :kram2

Tak I to :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre det er gået godt i nat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Feeedt! 

 

Det lyder til at Lily har oeget maengden - det er jo ogsaa haardt arbejde for saadan en lille stoerrelse. Jeg tror jo lidt paa, at de ved, hvad de skal goere saadan rent intuitivt ;) 

 

Men det lyder simpelthen saa godt, det du skriver - happy for you  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hårde arbejde har båret frugt :yay

Første SP-besøg overstået og frøkenen har allerede ramt sin fødselsvægt + 60 g ekstra :o :glad

Og hun er altså kun 5 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hårde arbejde har båret frugt :yay

Første SP-besøg overstået og frøkenen har allerede ramt sin fødselsvægt + 60 g ekstra :o :glad

Og hun er altså kun 5 dage :)

 

Du er mega sej!  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hårde arbejde har båret frugt :yay

Første SP-besøg overstået og frøkenen har allerede ramt sin fødselsvægt + 60 g ekstra :o :glad

Og hun er altså kun 5 dage :)

Hell yeah! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er mega sej! :glad

Tak :blush

Nøj hvor var (er) det også hårdt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hell yeah! :yay

Præcis! Det er simpelthen så fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hell yeah! :super :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hell yeah! :super :glad

:loveshower

Er så glad for at mine anstrengelser har givet pote :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER