Solvej99

Jer der ikke har suppleret med MME i starten

73 indlæg i dette emne

Mit mælk løb også lynhurtigt til anden gang.

Hvor mange dage er hun nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan hun have et stort suttebehov?

Ved godt, man ikke anbefaler sut fra start osv.. Men Anabella suttede KONSTANT fra start og skulle altid taget fra, når der ik var mere mælk - hun slap aldrig selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror hun har et mega stort suttebehov og hun sutter hårdt! Vi har prøvet lidt med sut og den kan godt aflaste en smule, men hvis hun virkelig vil have bryst, så fortsætter hun med at være utilfreds.

Hun er 1,5 døgn nu. Så hun er jo altså ikke så gammel, men jeg frygter allerede hver gang hun vågner :boo

Laver hun ordentligt vakuum? Har hun hovedet sådan lidt skråt opad? Kan du lægge hende til fra andre vinkler for at aflaste?

De suger hårdest der, hvor hagen er nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver hun ordentligt vakuum? Har hun hovedet sådan lidt skråt opad? Kan du lægge hende til fra andre vinkler for at aflaste?

De suger hårdest der, hvor hagen er nemlig.

Ja du kan tro, at hun suger sig fast. Det lyder også som om, at hun får lidt ud og hendes læner er hvide bagefter. Jeg synes hun får åbnet munden godt. Kan dog være i tvivl, om hun krænger underlæben nok ud, men jeg prøver at hjælpe hende med en finger på hagen hver gang.

Kunne selvfølgelig godt prøve en anden vinkel :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du kan tro, at hun suger sig fast. Det lyder også som om, at hun får lidt ud og hendes læner er hvide bagefter. Jeg synes hun får åbnet munden godt. Kan dog være i tvivl, om hun krænger underlæben nok ud, men jeg prøver at hjælpe hende med en finger på hagen hver gang.

Kunne selvfølgelig godt prøve en anden vinkel :chin:

Ja, den underlæbe hjalp jeg også med længe! Og også overlæben til tider..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får sådan et efterfødselsbesøg i morgen. Så kan hun forhåbentlig tjekke, om der bliver suttet rigtigt.

Og så håber jeg bare, at mælken løber til hurtigst muligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet laid back stillingen? Den skulle være god til at aflaste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :kram Sigrid suttede også de første døgn, så jeg hang i laser - og sut hjalp kun behersket (men dog lidt, så kør på - jeg er ret sikker på, at sådan en lille brystentusiast nok skal sige fra, når det er sult og ikke bare suttetrang). Jeg vil også klart anbefale at skifte stilling så vidt muligt, så du får fordelt belastningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal gabe hoejt og saa kan du "mase" brystvorten ind i munden og du maa godt holde hendes hovede blidt  og hjaelpe hende lidt til at knappe ordentligt paa. 

 

Hvis du har Lansinoh, saa bare klask en del paa, det er rent og hun maa godt faa lidt i munden, bare toer det vaerste af med en lun, bloed klud foerst. 

 

Massèr gerne brystet blidt ind mod brystvorten, naar du er i bad, evt. med lidt mandelolie eller hvad I nu har af olie lige. Det letter og stimulerer paa samme. 

 

Traek vejret dybt tre gange og smil imens, selvom du graeder. Det virker afstressende med det samme. 

 

Og saa proev at slappe af i skuldre og kaebe og tanke, at en ko ikke goer sig de tanker. Proev at slappe mest muligt af. All is good, maelken skal lige have en chance for at loebe ordentligt til og saa drik rigeligt. 

 

Du kan ev.t ringe til en ammeraadgiver, de er vildt soede, empatiske og hjaelpsomme!  http://fogf.dk/Ammeraadgivningen/

 

Det skal nok gaa, darling  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammer du liggende eller siddende? 

 

Jeg kunne overvejende bedst amme liggende i starten... 

 

Hvil og drik masser og saa spis evt. lidt noedder og faa ham der hr mand til at lave maelkebomben til dig(ikke versionen med margerine!) :) 

 

Det skal NOK loebe til, det lover jeg!

 

PS. Noah suttede ogsaa pga suttebehov, saa sut var redningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camillat: Jeg studsede også noget over, at sosu'en uden videre satte sig til at give Sigrid mme af en engangssprøjte, i stedet for at give min mand eller mig tilbuddet :huh

Sukkervand forsøgte de dog ikke at fodre hende med - men hun fik et par mililiter i forbindelse med de blodprøver, som de tog.

 

Aj, men hvad sker der for det?? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet laid back stillingen? Den skulle være god til at aflaste :)

Måtte lige Google ;) Men nej har indtil videre kun brugt den almindelige ammestilling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh :kram Sigrid suttede også de første døgn, så jeg hang i laser - og sut hjalp kun behersket (men dog lidt, så kør på - jeg er ret sikker på, at sådan en lille brystentusiast nok skal sige fra, når det er sult og ikke bare suttetrang). Jeg vil også klart anbefale at skifte stilling så vidt muligt, så du får fordelt belastningen.

Tak :kram2

Kan se at jeg med Theo har skrevet, at det gjorde ondt de første 3-4 dage. Synes vi har fået nogenlunde styr på det ene bryst. Der gør det i hvert fald ikke vanvittig ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal gabe hoejt og saa kan du "mase" brystvorten ind i munden og du maa godt holde hendes hovede blidt og hjaelpe hende lidt til at knappe ordentligt paa.

Hvis du har Lansinoh, saa bare klask en del paa, det er rent og hun maa godt faa lidt i munden, bare toer det vaerste af med en lun, bloed klud foerst.

Massèr gerne brystet blidt ind mod brystvorten, naar du er i bad, evt. med lidt mandelolie eller hvad I nu har af olie lige. Det letter og stimulerer paa samme.

Traek vejret dybt tre gange og smil imens, selvom du graeder. Det virker afstressende med det samme.

Og saa proev at slappe af i skuldre og kaebe og tanke, at en ko ikke goer sig de tanker. Proev at slappe mest muligt af. All is good, maelken skal lige have en chance for at loebe ordentligt til og saa drik rigeligt.

Du kan ev.t ringe til en ammeraadgiver, de er vildt soede, empatiske og hjaelpsomme! http://fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Det skal nok gaa, darling :kiss

Elsker dine indlæg :kiss

Jeg har brystvortecreme fra apoteket og jeg lufttørrer efter hver amning (vi har heldigvis ingen besøgende i dag ;)).

Jeg synes egentlig, at hun er god til at knappe sig på, og hun virker egentlig svært godt tilfreds med brystet :) Så jeg håber bare, at det handler om, at brystvorterne skal hærdes og mælken løbe til.

Jeg havde et fint ammeforløb sidst, så jeg ved, at jeg kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ammer du liggende eller siddende?

Jeg kunne overvejende bedst amme liggende i starten...

Hvil og drik masser og saa spis evt. lidt noedder og faa ham der hr mand til at lave maelkebomben til dig(ikke versionen med margerine!) :)

Det skal NOK loebe til, det lover jeg!

PS. Noah suttede ogsaa pga suttebehov, saa sut var redningen

Siddende. Med Theo gjorde jeg det altid liggende om natten. Men nu hvor det gør så ondt, synes jeg, at jeg har bedst kontrol over det siddende.

Jeg drikker meget vand. Men kunne godt være, at jeg skulle finde nødderne i skabet :)

Jeg holder dig oppe på det så :p ;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun sutter forkert er din brystvorter flad og hvidlig, når hun slipper. Den skal være rund og rødbrun ;) Det synes jeg var et godt pejlemærke. Masser af Lansiloh og tid. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun sutter forkert er din brystvorter flad og hvidlig, når hun slipper. Den skal være rund og rødbrun ;) Det synes jeg var et godt pejlemærke. Masser af Lansiloh og tid. :kiss

Uh tak! De har været begge dele. Så har der da i hvert fald været noget galt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men vil vorten ikke som regel være lidt flad, når de har haft den presset op i ganen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh tak! De har været begge dele. Så har der da i hvert fald været noget galt :chin:

Sofie fik også nogen gange forkert fat selvom hun ellers er mestersutter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men vil vorten ikke som regel være lidt flad, når de har haft den presset op i ganen?

Nej. Det er sådan de sutter på en narresut, men ikke på brystet. Det er to forskellige teknikker og det er derfor man fraråder sutten før amningen kører. Prøv at Google billeder af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Det er sådan de sutter på en narresut, men ikke på brystet. Det er to forskellige teknikker og det er derfor man fraråder sutten før amningen kører. Prøv at Google billeder af det.

Tak :super

I øvrigt er mine bryster pludselig lidt hårde? :o Og hvis jeg trykker let på dem, kommer der hvidt ud? :o

Ih nu glæder jeg mig jo helt til hun vågner! Håber håber :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synkelyde og mælk der løber fra det ene bryst, mens hun sutter på det andet :yay

Min kæreste har ellers lige været afsted og købe ind til mælkebomben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synkelyde og mælk der løber fra det ene bryst, mens hun sutter på det andet :yay

Min kæreste har ellers lige været afsted og købe ind til mælkebomben :)

:yay og mælkebombe smager godt, så spis du bare :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker dine indlæg :kiss

Jeg har brystvortecreme fra apoteket og jeg lufttørrer efter hver amning (vi har heldigvis ingen besøgende i dag ;)).

Jeg synes egentlig, at hun er god til at knappe sig på, og hun virker egentlig svært godt tilfreds med brystet :) Så jeg håber bare, at det handler om, at brystvorterne skal hærdes og mælken løbe til.

Jeg havde et fint ammeforløb sidst, så jeg ved, at jeg kan

Det er bare så hårdt at frygte, at hun vågner :unsure

Har lige ammet på det gode bryst, mens jeg skrev det her indlæg. Det gik rigtig fint. Hendes affæring har også skiftet farve - det må vel betyde, at hun får noget ind? Hun bøvser også efter hver amning.

 

 

Siddende. Med Theo gjorde jeg det altid liggende om natten. Men nu hvor det gør så ondt, synes jeg, at jeg har bedst kontrol over det siddende.

Jeg drikker meget vand. Men kunne godt være, at jeg skulle finde nødderne i skabet :)

Jeg holder dig oppe på det så :P ;) :kram2

 

Godt at du ikke synes, jeg bare aevler ;)

 

Det maa vaere haardt, at frygte hendes vaagnen  :kiss

 

Det kan ikke skade med et par noedder/maelkebombe og saa virkelig, det med at massere under en varm bruser. Det gjorde meget for mit daarlige bryst/megabryst/sarte bryst, som saa var hoejre hele amme forloebet igennem. Uden at jeg husker tilbage paa noget daarligt i det forloeb, men der var bare et bryst, der havde det lidt haardt... 

 

Og saa virkelig det med at slappe af og tage det lidt cool, du ved, som om det ikke er noget ;)

 

Du skal bruge den stilling, du har det bedst med. Jeg sad ogsaa bare vildt daarligt med de sting, saa maaske derfor... Det lyder til at gaa i den rigtige retning og saa hold du mig bare op paa det :7himmel

 

Og EDIT i mellemtiden:  :loveshower  :loveshower  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay og mælkebombe smager godt, så spis du bare :p

Det vil jeg helt sikkert gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER